Katalog Katarzyna Skrzypczak Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Moje zabawki" - scenariusz zajęć integralnych w klasie I"Moje zabawki" - scenariusz zajęć integralnych w klasie ITemat bloku: Moje zabawkiTemat dnia: Bawimy się lalkami Cele operacyjne - uczeń: - odczyta sylaby zawierające literę "l" oraz kształtnie je napisze, - zaprezentuje swoją zabawkę, opisze jej wygląd, - wykona ćwiczenia kształtujące pojęcie liczby 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, - pozna właściwości włóczki, - odczyta rysunek poglądowy, - zaplanuje kolejne etapy pracy, - posługuje się nożyczkami zgodnie z zasadami bezpiecznego użytkowania narzędzi, - rozumie konieczność poszanowania zabawek, - przedstawi swoje emocje mimiką, gestem. Metody: - słowne - rozmowa, prezentacja, ustny opis, wywiad, instruktaż, - oglądowe - pokaz, demonstracja, - oparte na działaniu - ćwiczenia, zabawa, drama, działalność artystyczna. Formy: - praca zbiorowa, - praca indywidualna, - praca grupowa. Środki: zabawki przyniesione przez dzieci, karty pracy, tekst pt. "Taka Zosia", książka M. Kownackiej "Plastusiowy pamiętnik", włóczka, tektura, kolorowy papier Przebieg zajęć: I Przygotowanie wystawy zabawek przyniesionych przez dzieci z domu, obejrzenie ich. II. 1. Spotkanie zabawek z reporterem Nauczyciel wchodzi w rolę reportera i przeprowadza wywiad z chętnymi "zabawkami": - Powiedz naszym słuchaczom, jak masz na imię ? - Czyją jesteś zabawką? - Jak się najczęściej bawisz? - Opisz słuchaczom swój wygląd. 2. Słuchanie, czytanego przez nauczyciela, wiersza H. Cenarskiej pt. "Taka Zosia"', w celu przygotowania odpowiedzi na pytanie: Jak dziewczynka opiekowała się lalkami? Analiza treści wiersza. Formułowanie przez uczniów odpowiedzi na pytanie. 3. Ćwiczenia dramowe. - Uczniowie wchodzą w rolę zniszczonej zabawki i wyrażają mimiką lub gestem jej samopoczucie. - Nauczyciel proponuje chętnym dzieciom dokończenie zadania: Ja, zabawka (Kasi) chciałabym... (np. żeby Kasia częściej się ze mną bawiła, wyprała mi sukienkę, dbała o mnie itp.) 4. Wykonanie 1 zadania karty pracy. - liczby 1-4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym. - Ile lalek widzisz na ilustracji ? - Dorysuj drugiej lalce w prawej ręce balona. - Skarpetki czwartej lalki pokoloruj na żółto itp. 5. "Literowe słoneczko" - zad. 2 karty pracy. Ćwiczenie w pisaniu utrwalające pisownię litery "l" oraz prawidłowe łączenie jej z innymi poznanymi literami. 6. Czytanie przez nauczyciela rozdziału książki Marii Kownackiej "Plastusiowy pamiętnik" , pt. "O kwiatach w szkole i o kaktusie, co kole". Rozmowa na temat przeczytanego fragmentu. Wypowiedzi dzieci o tym, jak wyobrażają sobie panny z włóczki oraz na temat właściwości i zastosowania włóczki. 7. Omawianie kolejnych etapów wykonania włóczkowych lalek na podstawie rysunków poglądowych, ustalenie, jakie materiały będą potrzebne. 8. Wykonywanie prac przez dzieci. 9. Nadawanie lalkom imion, rozmowa o tym, jak można bawić się wykonanymi lalkami. 10. Swobodna zabawa lalkami w grupach. III Przypomnienie, po co są zabawki, jakie mogą być, jak można się nimi bawić. Podkreślenie konieczności poszanowania zabawek oraz faktu, że najbardziej lubione przez dzieci zabawki nie muszą być drogie. ZAŁĄCZNIK H. Cenarska - "Taka Zosia" Opracowanie: Katarzyna Skrzypczak Wyświetleń: 9269
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |