AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Hac-Juźba
Wychowanie fizyczne, Ćwiczenia

Zestaw prostych ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych przy muzyce dla każdego

- n +

Zestaw prostych ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych przy muzyce - dla każdego

ZESTAW ĆWICZEŃ ODDECHOWYCH

A. ĆWICZENIA W POZYCJI STOJĄCEJ
1. Wdech nosem, wydech ustami.
2. Wdech z wyciągnięciem rąk przed siebie, wydech z opuszczeniem rąk.
3. Wdech z wyciągnięciem rąk do tyłu i uwypuklenie klatki piersiowej, wydech z opuszczeniem rąk i przywiedzeniem do tułowia.
4. Wdech z podniesieniem rąk w górę i w bok, wydech ze skłonem w przód.
5. Wdech - ręce na biodrach, skłon w bok, wydech w pozycji wyprostowanej.
6. Dłonie położone na karku, łokcie zbliżone do siebie, szybki wdech - rozchylić łokcie w bok, powolny wydech - zbliżyć łokcie do siebie.
7. Ręce uniesione w bok - skręt w prawo (wdech), skręt w lewo (powolny wydech).

B. ĆWICZENIA W POZYCJI SIEDZĄCEJ I KLĘCZACEJ
1. Siad ze skrzyżowanymi nogami: wdech z uniesieniem ramion, wydech z opuszczeniem ramion.
2. Siad ze skrzyżowanymi nogami: wdech w pozycji wyprostowanej, wydech przy skłonie w przód.
3. Wdech przy skłonie w bok, wydech w pozycji wyprostowanej.
4. Głęboki wdech i długi wydech połączony z dmuchaniem w watkę zawieszoną na nitce tak, aby jak najdłużej utrzymywała się w oddaleniu.


ZESTAW ĆWICZEŃ RELAKSACYJNYCH

A. ĆWICZENIA CAŁEGO CIAŁA
1. Swobodny marsz z luźnymi wymachami rąk.
2. Skłon: przenoszenie wyciągniętej w bok ręki łukiem i dotykanie podłogi przed sobą.
3. Skłon: ręce wyciągnięte w górę przenieść w dół, dotknąć przed sobą.
4. Luźne wymachy rąk w bok ze skrętem tułowia i głowy.

B. ĆWICZENIA KOŃCZYN GORNYCH
1. Luźne wymachy obu rąk w lewo, w prawo, w dół, do góry.
2. Wymachy rąk rozłożonych w bok ku przodowi do skrzyżowania ze sobą.
3. Wymachy rąk wyciągniętych w górę nad głową ku dołowi do skrzyżowania przed sobą.
4. Krążenie opuszczonych w dół ramion.
5. Przeciąganie się.
6. Lekkie uderzenia dłońmi o siebie, o uda.
7. Otrzepywanie dłoni, otrząsanie dłoni w dole przed sobą
8. Bębnienie palcami opartymi o uda.

C. ĆWICZENIA NÓG
1. Wymachy nóg do przodu (na zmianę).
2. Wymachy ręki i nogi w bok.
3. Potrząsanie nogą raz prawą, raz lewą - na zmianę.
4. Chód w miejscu z unoszeniem kolan.

Opracowanie: Elżbieta Hac-Juźba

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6658


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.