Katalog Elzbieta Fabianowicz Różne, Artykuły Dlaczego warto wybrać podręczniki do programu "Edukacja Smyka"?Dlaczego warto wybrać podręczniki do programu Edukacja Smyka?Pracuję jako nauczyciel klas początkowych od 1985 roku. Dwa lata temu zdecydowałam się na studia podyplomowe Edukacja Zintegrowana w klasach I - III po to, by zdobytą w tym zakresie wiedzę uaktualnić, poszerzyć, z bliska przyjrzeć się reformie. Pracuję na "Smyku" już piąty rok. Uważam, że są to podręczniki bardzo dobrze dostosowane do potrzeb dzieci na tym szczeblu kształcenia, bardzo ułatwiają nauczycielowi organizację sytuacji dydaktycznych sprzyjających wszechstronnemu rozwojowi każdego ucznia.Program "Edukacja Smyka" opracowali pracownicy dydaktyczni Uniwersytetu Warszawskiego i Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Warszawie, czynni nauczyciele nauczania początkowego warszawskich szkół podstawowych oraz autorzy podręczników i zeszytów ćwiczeń do nauczania w klasach I - III szkoły podstawowej. Skład zespołu autorskiego: mgr Teresa Oleksak (przewodnicząca), mgr Janina Dembska, mgr Krystyna Jankowska, mgr Elżbieta Katarzyna Korona, mgr Wiesława Kowalska, mgr Teresa Malepsza, mgr Teresa Polińska, mgr Weneda Wołejsza. Zespół recenzentów: prof. dr hab. Józef Porayski-Pomsta (prodziekan na Uniwersytecie Warszawskim - recenzent MEN, mgr Helena Gutowska - doświadczony nauczyciel nauczania początkowego, recenzent MEN, autor wielu publikacji o charakterze metodycznym dla nauczycieli klas I - III, mgr Janina Tuzimek - doświadczony nauczyciel nauczania początkowego, wieloletni doradca metodyczny z zakresu nauczania początkowego i psychodydaktyki. Opracowanie komputerowe, druk-Oficyna Wydawniczo - Poligraficzna "ADAM" w Warszawie Zalety podręczników do realizacji programu Edukacja Smyka Nie ograniczają rozwoju uczniów zdolnych, a jednocześnie stwarzają warunki uzyskiwania sukcesów także przez dzieci mające różnorodne trudności w nauce czytania i pisania. i czynności bliskie zainteresowaniom dziecka w tym wieku. z nich korzystać po wypełnieniu ćwiczeń podstawowych (Ćwiczenia dodatkowe pobierają od nauczyciela w miarę potrzeby. Taka sytuacja mniej frustruje uczniów, którzy pracują nieco wolniej, a w domach bywają przymuszani przez rodziców do wypełniania wszystkiego co zamieszczone w podręczniku). Informacje do zapamiętania są wyeksponowane kolorem, grubszą trzcionką. w kolorowe okładki wykonane z dobrej jakości papieru odpornego na zabrudzenia. Integracja treści przy zachowaniu specyfiki poszczególnych edukacji pozwala nauczycielowi na dużą swobodę w planowaniu pracy tzn. uwzględnienie możliwości uczniów, dysponowanego czasu, okolicznościowych wydarzeń dziejących się na terenie placówki. Taka forma integracji bardzo ułatwia dziecku dokonywanie powtórzeń w przygotowywaniu się do sprawdzianów oraz jest niezmiernie wygodna dla rodziców pragnących skontrolować poziom wiedzy i umiejętności swego dziecka z danego zakresu. ze zrozumieniem. w podręczniku kierują ucznia na odpowiednie strony w ćwiczeniach. (argument bardzo istotny w rodzinach borykających się z problemami materialnymi; w sytuacjach szczególnych wystarczy dokupić zeszyty ćwiczeń) Z moich doświadczeń wynika, że w niektórych rejonach kraju podręczniki do programu "Edukacja Smyka" są mało znane nauczycielom. Mam nadzieję, że mój artykuł przyczyni się do zmiany tego stanu rzeczy. Opracowanie: Elżbieta Fabianowicz Wyświetleń: 768
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |