AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Górecka-Kozłowska
Język polski, Scenariusze

"Od Supermana do Spidermana, czyli jak to z komiksem było..."

- n +

Od Supermana do Spidermana, czyli jak to z komiksem było...

Cele:
- Określanie cech gatunkowych komiksu, sformułowanie definicji
- Zapoznanie uczniów z historią komiksu
- Zwrócenie uwagi na dodatnie i ujemne oddziaływanie komiksów na odbiorcę

Metody: heureza, burza mózgów

Formy: praca w grupach

Materiały dydaktyczne:
1. Nagranie piosenki Majki Jeżowskiej i Jacka Cygana pt."Komiksy- magiczne obrazki"
2. Komiksy : "Superman", "Spiderman" ( Uczniowie wcześniej oglądali realizacje filmowe)
3. Słownik wyrazów obcych
4. Książki z ilustracjami
5. Film dokumentalny "Historia komiksu"

Tok lekcji:
  1. Powitanie uczniów piosenką M. Jeżowskiej
  2. Zapisanie tematu
  3. Podział na grupy
  4. Uczniowie oglądają komiksy rozmieszczone na ławkach
  5. Nauczyciel: Czy każdy rodzaj opowiadania za pomocą obrazków jest komiksem? Co odróżnia komiksy od historii obrazkowej?
  6. Uczniowie pracują w grupach, poszukują odpowiedzi na pytania:
    Gr.1 - Co różni ilustrację z książki od komiksu?
    Gr.2 - Jakie elementy składają się na komiks?
    Gr.3 -Jakie są cechy komiksowych rysunków?
    Gr.4 - Co składa się na tekst komiksu?
  7. Uczniowie prezentują swoje rozważania:
  8. np. Gr.1 - Ilustracja tylko uzupełnia tekst. Głównym elementem jest tekst literacki, który jest zrozumiały i kompletny również bez ilustracji. Ilustracja bez tekstu traci czytelność.
  9. Gr.2 - W komiksach tekst jest włączony do rysunku. Komiks to obraz i tekst ściśle ze sobą powiązane. Zwraca uwagę szybkie tempo akcji i dowcip.
  10. Gr.3 - Rysunek jest schematyczny, czytelny, przypomina karykatury. Mieści się na stronie podzielonej na ramki, w których przedstawione są poszczególne wydarzenia.
  11. Bohaterowie komiksu występują w różnych seriach.
  12. Gr.4 - Na tekst komiksu składają się dialogi, myśli bohaterów i efekty dźwiękowe. Tekst umieszczony jest w "dymkach" lub "balonikach" wydobywających się z ust postaci
  13. Krótka historia komiksu- oglądanie fragmentów filmu dokumentalnego "Od Supermana do Spidermana"
  14. Praca domowa: Przygotuj komiks pt. "Klasa VI c idzie do kina"
  15. Ewaluacja
  16. Ocena aktywności uczniów

Opracowanie: Dorota Górecka-Kozłowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3517


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.