Katalog Olga Karasińska, 2022-08-12 Kleszczów Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiego - Travelling - podróżowanie.Scenariusz lekcji języka angielskiego Data: 10.06.2021r. Klasa: 2m Nauczyciel prowadzący: Olga Karasińska Temat lekcji: Travelling – podróżowanie. Rozwijanie zasobów leksykalnych i rozumienie tekstu słuchanego. Cele lekcji Cele ogólne: - uczniowie poznają i utrwalają nowe środki językowe, - uczniowie doskonalą umiejętność rozumienia wypowiedzi ze słuchu, - uczniowie doskonalą umiejętność tworzenia swobodnej wypowiedzi ustnej. Cele szczegółowe: - uczniowie poznają i utrwalają idiomy i wyrażenia związane z tematem „Podróżowanie”, sprawdzają swoją wiedzę w formie gry online, - uczniowie rozwijają umiejętność rozumienia ze słuchu, wyszukują określone informacje w nagraniach użytkowników języka angielskiego, - uczniowie rozwijają umiejętność tworzenia swobodnej wypowiedzi ustnej, opowiadają się za jedną z dwóch opcji i uzasadniają jej wybór, tworzą spekulacje na podstawie obrazka. Metody nauczania: - komunikacyjne, - aktywizujące. Formy pracy: - praca indywidualna, - praca w parach, - praca całą grupą. Materiały i środki dydaktyczne: - komputer, - tablica interaktywna, - prezentacja multimedialna, - krótki film w języku angielskim, - telefony do przeprowadzenia gry online. Przebieg lekcji 1.Sprawdzenie listy obecności uczniów i podanie tematyki zajęć. 2.Gra językowa ‘taboo’ – przypomnienie słownictwa związanego z podróżowaniem. 3.Wprowadzenie nowego słownictwa – idiomy i wyrażenia związane z tematem ‘podróżowanie’ – w formie prezentacji multimedialnej. 4.Spontaniczne podejmowanie decyzji i wypowiedzi ustne uczniów. Uczniowie opowiadają się za jedną z dwóch opcji, zajmują odpowiednie miejsce w sali i uzasadniają swój wybór - praca całą grupą. 5.Uczniowie tworzą spekulacje na temat mężczyzny na podstawie jego zdjęcia i krótkich informacji o nim – wypowiedź ustna w parach. 6.Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu. Uczniowie oglądają krótki film w formie wywiadu z użytkownikami języka angielskiego, odpowiadają na pytania, które pojawiają się w trakcie nagrania (pytania typu prawda/fałsz, wybór wielokrotny) - źródło www.en.islcollective.com. 7.Gra językowa ‘wyścig’. Korzystając z telefonów komórkowych uczniowie biorą udział w grze online w aplikacji ‘Blooket’, która podsumowuje i sprawdza w jakim stopniu opanowali nowe słownictwo podczas lekcji. 8.Zadanie pracy domowej. Uczniowie mają za zadanie opisać najlepszą/najgorszą wycieczkę na jakiej byli i zamieścić swój opis w aplikacji ‘Padlet’. Podczas kolejnej lekcji zapoznamy się z pracami uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |