Katalog Pichlińska Dominika, 2022-07-18 Wieluń Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na dyplomowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO 1.Imię i nazwisko: mgr Dominika xxx 2.Aktualny status zawodowy: nauczyciel mianowany 3.Nazwa placówki: PPP w xxx 4.Stanowisko: pedagog 5.Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy 6.Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2019 r. I. CELE STAŻU Cel główny: spełnienie wymagań kwalifikacyjnych niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Cele szczegółowe: 1) Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej oraz wykorzystania metod aktywizujących ucznia. 2) Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. 3) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. 4) Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, między innymi, przez prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli oraz ich ewaluację. 5) Uwzględnianie w planowaniu i realizacji zadań specyfiki szkoły, w której odbywam staż. 6) Realizacja zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe. Wieluń 2019 § 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN UWAGI Poznanie procedury awansu zawodowego. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego, • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. I semestr roku szkolnego 2019/2020 Wrzesień 2019 Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2019 Wrzesień 2019 Cały okres stażu Maj 2022 Znajomość przepisów prawnych oraz notatki z ich analizy Wykorzystywanie w pracy dydaktycznej metod aktywizujących. • Prowadzenie zajęć edukacyjno-wychowawczych dla uczniów • Prowadzenie zajęć indywidualnych/grupowych terapii pedagogicznej. Okres stażu Listy obecności Zeszyty pracy w terenie Dzienniki zajęć specjalistycznych Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną. • Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego w zakresie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy pedagogicznej. • Udział w szkoleniach e-learning. • Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi TIK Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – ORE. Okres stażu Październik 2019 Zaświadczenia Notatki własne Wykorzystywanie urządzeń i programów multimedialnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej. • wykorzystywanie programów multimedialnych, edukacyjnych portali internetowych w prowadzeniu zajęć, - terapii pedagogicznej, - zajęć dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną, Okres stażu Zapisy w przebiegu zajęć terapii pedagogicznej Wykorzystywanie Internetu oraz jego zasobów. • Korzystanie z poczty elektronicznej do kontaktu z innymi nauczycielami, placówkami, wykorzystanie serwisów, portali edukacyjnych i forów dyskusyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z awansem zawodowym. • Wykorzystywanie zasobów Internetu w celu : - uzyskiwania informacji na temat szkoleń z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej, - prowadzenia dokumentacji związanej z ubieganiem się o stopień awansu zawodowego w formie elektronicznej, - monitorowania przepisów i aktów prawa oświatowego oraz ich aktualizacji, - pozyskiwania materiałów z Banku Dobrych Praktyk na zajęcia terapeutyczne oraz do tworzenia pomocy dydaktycznych, - aktualizowania informacji o pojawiających się nowych narzędziach diagnostycznych i metod terapeutycznych wykorzystywanych w diagnozie i terapii pedagogicznej, - zgłaszanie udziału w kursach i szkoleniach, odbieranie ofert i informacji szkoleniowych od organizatorów drogą elektroniczną, Okres stażu Opracowane materiały Notatki własne Zaświadczenia z odbytych szkoleń Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i wykorzystywania możliwości Internetu w pracy dydaktycznej, • konstruowanie opinii i orzeczeń, • tworzenie prezentacji multimedialnych na rady szkoleniowe w ramach wewnętrznego doskonalenia, • obliczanie wyników badań za pomocą oprogramowania komputerowego, • przygotowaniu materiałów, ulotek dla rodziców, uczniów i nauczycieli, • przygotowaniu ankiet ewaluacyjnych dla rodziców, nauczycieli i uczniów. • przygotowywanie sprawozdań indywidualnych i sprawozdań z działu terapeutycznego Poradni. • przygotowania sprawozdania z Ewaluacji wewnętrznej Poradni, • przygotowanie materiałów do diagnozy i terapii pedagogicznej • przygotowania dyplomów dla uczniów po zakończeniu zajęć terapeutycznych, Okres stażu Opinie i orzeczenia Prezentacje multimedialne Ulotki Ankiety Sprawozdania Dyplomy Współpraca przy prowadzeniu strony internetowej poradni • Przygotowanie materiałów w wersji elektronicznej umieszczanych na stronie internetowej placówki, • Systematyczne aktualizowanie informacji i materiałów zamieszczanych na stronie Poradni. Okres stażu Przygotowane materiały § 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN UWAGI Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami • Prowadzenie zespołu do spraw diagnozy i terapii pedagogicznej, • Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach poprzez prowadzenie WDN, • Udostępnianie materiałów pozyskanych na szkoleniach innym nauczycielom z uwzględnieniem praw autorskich, • Współpraca z pedagogicznymi pracownikami Poradni w ramach prac: . - Zespołów diagnostycznych - Zespoły orzekających - Zespołu problemowego do spraw diagnozy i terapii pedagogicznej, - Zespołu do spraw ewaluacji wewnętrznej placówki, - Innych zespołów powołanych przez dyrektora Poradni. • Udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli, • Dzielenie się z nauczycielami umiejętnością efektywnego poszukiwania materiałów w zasobach Internetu, • Pomoc nauczycielom w posługiwaniu się sprzętem multimedialnym oraz w obsłudze komputera i programów multimedialnych, Według potrzeb Protokoły z zespołów problemowych Protokoły z posiedzeń zespołów Dziennik pracy Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli • Prowadzenie zajęć dla uczniów w obecności zainteresowanych nauczycieli. Okres stażu Zeszyty terenu Dzienniki zajęć Listy obecności Wspieranie nauczycieli w pracy dydaktyczno –wychowawczej, Prowadzenie konsultacji z dyrektorami, nauczycielami, pedagogami szkolnymi poprzez : • prezentowanie i udostępnienie materiałów do pracy z uczniami, • przekazywanie wskazówek na temat pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Okres stażu Zeszyt porad bez badań Dziennik zajęć § 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN UWAGI Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji w zakresie diagnozy dyskalkulii i diagnozy małego dziecka • Uzyskanie kwalifikacji do posługiwania się testami z zakresu specyficznych trudności w uczeniu się matematyki, • Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji pozwalających poszerzyć zakres diagnozy małego dziecka, • Bieżąca analiza pojawiających się metod i form terapeutycznych oraz wdrażanie i dostosowanie ich do potrzeb pracy terapeutycznej placówki, • Opracowywanie nowych propozycji zajęć do oferty tematycznej Poradni, • Analizowanie działań (autorefleksja, ewaluacja, wnioskowanie, wdrożenie zmian) Okres stażu Zaświadczenia z odbytych szkoleniach oferta tematyczna Prowadzenie specjalistycznych badań diagnostycznych uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz dzieci w wieku przedszkolnym • Doskonalenie specjalistycznej diagnozy dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi oraz specyficznymi trudnościami w uczeniu się, Okres stażu Dokumentacja badań Prowadzenie zajęć terapeutycznych • Terapia pedagogiczna indywidualna / grupowa : - dzieci przedszkolnych z deficytami rozwojowymi; - uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, • Zajęcia terapeutyczne dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną mającymi ogólne trudności w nauce szkolnej. • Opracowanie programów terapii i dokumentowanie jej przebiegu. • Ewaluacja procesu terapeutycznego Okres trwania stażu Na bieżąco Według potrzeb Wpisy w dziennikach, Wpisy w kartach indywidualnych, Wpisy w innej obowiązującej dokumentacji Współpraca z rodzicami. Współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktycznej, opiekuńczej, wychowawczej uwzględniająca: wygłaszanie prelekcji, pogadanek na terenie szkół, • wywiady diagnostyczne, • podnoszenie świadomości na temat zagrożeń płynących ze współczesnego świata i sposobach chronienia przed nimi dzieci i młodzieży, • udzielanie obszernych i zindywidualizowanych porad bez badań oraz porad postdiagnoostycznych rodzicom lub opiekunom prawnym. • formułowanie zaleceń postdiagnostycznych w wydawanych opiniach ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń do pracy w domu, • Prezentowanie fachowej literatury, ćwiczeń oraz przygotowywanie materiałów do pracy z dzieckiem, w domu. Według potrzeb Okres stażu Zeszyty pracy w terenie Dokumentacja diagnostyczna Doskonalenie umiejętności dydaktycznych w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu zawodowym w celu podnoszenia jakości pracy poradni poprzez wykorzystywanie zdobytej wiedzy • Udział w WDN • Udział w kursach i szkoleniach, • Uczestnictwo w zebraniach szkoleniowych Rady Pedagogiczne, • Studiowanie literatury fachowej poświęconej zagadnieniom terapii pedagogicznej i tematyce psychologiczno-pedagogicznej Cały okres stażu Protokoły Zaświadczenia Protokoły Rady Pedagogicznej Notatki własne Popularyzowanie pracy Poradni w środowisku lokalnym. Promowanie działalności Poradni. Według potrzeb Dziennik pracy Propagowanie wiedzy wspierania rozwoju dzieci przedszkolnych jako przeciwdziałanie trudnościom szkolnym. Opracowanie ulotek dla rodziców. Okres stażu Opracowane ulotki Przygotowanie do postępowania egzaminacyjnego na nauczyciela dyplomowanego Przygotowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Maj 2022 Sprawozdanie z dokumentacją formalną § 8 ust. 3 pkt 4 lit. a Rozporządzenia Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN UWAGI Opracowanie i wdrożenie programu własny 1. Zapoznanie się z procedurami tworzenia własnego programu działań. 2. Przygotowanie programu. 3. Opracowanie dokładnego planu. 4. Realizacja programu. 5. Ewaluacja programu. 6. Bieżące konsultacje z rodzicami uczniów objętych programem. 2020/2021 Notatki Potwierdzenie Dyrektora Poradni Opracowany program i sprawozdanie z jego wdrożenia Opracowanie programów terapii pedagogicznej , zajęć dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną Prowadzenie terapii według opracowanych programów. Cały rok Opracowany program i sprawozdanie z realizacji założeń zawartych w programie § 8 ust. 3 pkt 4 lit. b Rozporządzenia Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN UWAGI Pełnienie zadań opiekuna praktyk • Pełnienie zadań opiekuna praktyk pedagogicznych - Zapoznanie się z programem praktyki, - Ustalenie harmonogramu praktyki, - Zapoznanie z dokumentami regulującymi pracę poradni tj. Statutem Poradni, Planem Pracy Poradni, regulaminami i procedurami wewnętrznymi, Okres stażu Zapisy w dzienniku zajęć pedagoga Praca w zespole nauczycieli Przewodniczenie zespołowi do spraw diagnozy i terapii pedagogicznej; Powołanie przez dyrektora do innych zespołów wynikających z potrzeb Poradni . Okres stażu Według potrzeb Harmonogram prac zespołu ds. diagnozy i terapii pedagogicznej, Sprawozdanie z prac zespołu problemowego Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |