Katalog Katarzyna Malinowska, 2022-07-04 Łochów Zajęcia pozaszkolne, Konspekty Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem przedszkolnym- DOSKONALENIE KOORDYNACJI RUCHOWEJScenariusz na zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem w wieku przedszkolnym (30 min). Temat: Doskonalenie koordynacji ruchowej. Cel ogólny: Usprawnienie motoryki dużej i małej. Cele szczegółowe: Dziecko: - rozumie polecenia nauczyciela; - potrafi naśladować ćwiczenia wykonane przez nauczyciela; - jest w stanie skoncentrować się na danym zadaniu; - rozróżnia i nazywa podstawowe kolory: niebieski, czerwony, zielony, żółty; - potrafi wskazać (przy pomocy rysunku) swoje samopoczucie. Cele sformułowane w języku dziecka: - Dzisiaj pobawimy się i trochę poruszamy, żeby ulepszyć pracę twoich rąk i nóg. Kompetencje kluczowe: 1. Porozumiewanie się w języku ojczystym. 2. Umiejętność uczenia się. 3. Kompetencje społeczne i obywatelskie. Metody pracy: aktywizująca, praktycznego działania, elementy terapii ręki. Formy pracy: jednolita indywidualna. Środki dydaktyczne: karta samopoczucia, taśma malarska, kolorowe piłeczki, kolorowe kubki, żaba wykonana z papieru, plastikowy talerzyk z wyciętym na środku kołem. Przebieg zajęć: 1. Nauczyciel wita się z dzieckiem i prosi o wskazanie przez niego swojego samopoczucia wykorzystując ilustracje żab. 2. Nauczyciel informuje dziecko o celu dzisiejszych zajęć. 3. ZABAWA: Nauczyciel prosi dziecko o podejście na koniec sali, gdzie wcześniej przygotował z taśmy malarskiej drabinkę koordynacyjną. Pokazuje dziecku ćwiczenia i prosi o ich powtórzenie, m.in. wskok obunóż do pól drabinki, przeskoki przez szczebelki w przód i tył, przejście po liniach drabinki noga za nogą. 4. Nauczyciel prosi dziecko, aby podeszło do ławki. Pokazuje, co przygotował na dzisiejsze zajęcia: kolorowe piłki, kubki, żabę z papieru. Prosi dziecko, aby nazwało kolory piłeczek. 5. ĆWICZENIA: Nauczyciel przechodzi do ćwiczeń obejmujących motorykę małą. Pokazuje dziecku ćwiczenie i prosi o ich powtórzenie: - za pomocą żabki nauczyciel, a później dziecko łapie piłeczkę i przenosi ją na wierzch odpowiadającego kolorystycznie kubka. - za pomocą żabki nauczyciel, a później dziecko łapie piłeczkę i wrzuca ją do odpowiadającego kolorystycznie kubka. - za pomocą żabki dziecko przenosi i nakłada na siebie kubeczki; - za pomocą żabki dziecko próbuje chwycić inne lekkie przedmioty, np. tekturową rolkę. 6. ĆWICZENIE: Nauczyciel pokazuje dziecku plastikowy talerzyk z wyciętym na środku kołem. Demonstruje ćwiczenie, które polega na poprowadzeniu piłeczki na talerzyku w ten sposób, by wpadła ona w wycięty obszar i trafiła do kubeczka. Następnie prosi dziecko o samodzielne powtórzenie zadania, ze zwróceniem uwagi na kolory piłek i kubków. 7. Podsumowanie pracy. Nauczyciel dziękuje dziecku za zajęcia. W ramach nagrody za starania wręcza dziecku naklejkę. UWAGI: Jeżeli dziecko nie radzi sobie z którymkolwiek ćwiczeniem, nauczyciel pomaga mu tak, by dziecko mogło odnieść sukces. Przygotowała: Katarzyna Malinowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |