Katalog Anna Gaura, 2022-06-20 Żywiec Język niemiecki, Scenariusze Przykładowa lekcja języka niemieckiego w szkole podstawowej.Konspekt lekcji języka niemieckiego Klasa: VII Szkoły Podstawowej Temat lekcji: Was isst du zum Frühstück? - nazwy artykułów spożywczych. Podręcznik: Meine Deutschtour. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy VII szkoły podstawowej. Poziom A1. Nauczyciel prowadzący: Anna Gaura Cele operacyjne: Uczeń zna nazwy artykułów spożywczych. Potrafi powiedzieć, co jada sie i pije na śniadanie oraz na kolację w Niemczech. Uczeń potrafi opowiedzieć, co zazwyczaj je na śniadanie i na kolację. Uczeń potrafi zastosować w zdaniu zaimek nieosobowy "man". Cele dydaktyczno-wychowawcze: Doskonalenie sprawności poprawnego formułowania wypowiedzi ustnych - zadawanie pytań i przekazywanie informacji w formie dialogu. Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Rozwijanie umiejętności słuchania – uzupełnianie tekstu z lukami. Wyrabianie umiejętności współpracy z innymi (praca w parach, plenum). Metody pracy: aktywizująca (asocjogram) problemowa (metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy) Formy pracy: zbiorowa (tworzenie asocjogramu) w parach (prowadzenie dialogów) indywidualna (wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń) Środki dydaktyczne: karty obrazkowe do demonstrowania słownictwa z zakresu: artykuły spożywcze magnetofon, płyta CD, podręcznik str. 86-87. zeszyt ćwiczeń str. 58. Przebieg zajęć: 1. Sprawy organizacyjne: sprawdzenie obecności, uzupełnienie tematu w dzienniku lekcyjnym. 2. Rozgrzewka językowa: Tworzenie asocjogramu na podstawie pojęć nadrzędnych "Essen und Trinken" – zapisywanie internacjonalizmów na tablicy. 3. Zapoznanie uczniów z nazwami artykułów spożywczych przy pomocy kart obrazkowych. 4. Słuchanie i ćwiczenie wymowy na podstawie zad.1 (podręcznik, str.86) 5. Zadanie sprawdzające rozumienie tekstu słuchanego – uzupełnianie tekstu z lukami (zad.2, str. 86) 6. Zadanie sprawdzające rozumienie tekstu czytanego – uzupełnienie zdań właściwymi informacjami. (zad.3, str.87) 7. Samodzielne tworzenie reguły gramatycznej dotyczącej zaimka nieosobowego "man" na podstawie zdań podanych przez nauczyciela (metoda problemowa). 8. Tworzenie dialogów na podstawie zad. 5 i 6 (podręcznik, str.87) 9. Wykonywanie zadań w zeszycie ćwiczeń (str. 58, zad. 1 i 2) 10. Podsumowanie lekcji (określenie przez uczniów, czego nauczyli się na lekcji i w jakim celu zapoznali się z tym tematem), wyznaczenie zadania domowego (str.58, zad.3 i 4), odnotowanie "plusów" za aktywność w trakcie zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |