Katalog

Natalia Grela, 2022-06-03
Chełm

Język angielski, Konspekty

Czasownik „have got” - ćwiczenia gramatyczno- leksykalne. Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem TIK.

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego rok szkolny 2020/2021

Temat: Czasownika „have got” - ćwiczenia gramatyczno- leksykalne.
Szkoła Podstawowa w Święcicy - II etap edukacyjny.
Klasa: IV
Czas: 30 min (nauczanie zdalne)
Nauczyciel: Natalia Grela

Cele lekcji:
I. Główny:
utrwalenie czasownika „have got” - odmiana przez osoby, główne zasady tworzenia zdań twierdzących, pytających, przeczących oraz krótkich odpowiedzi.
nauka słownictwa opisującego wygląd zewnętrzny.
II. Operacyjny:
uczeń odmienia czasownik „have got” przez osoby;
uczeń poprawnie zapisuje oraz wymawia wprowadzone słownictwo;
uczeń tworzy zdania twierdzące, pytające oraz przeczące;
utrwala słownictwo: nazwy kolorów, ubrań, części ciała;
uczeń tworzy liczbę mnogą rzeczowników regularnych i nieregularnych;
uczeń rozumie polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje.

Umiejętności językowe zgodne z podstawą programową:
I 1.5. Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: człowiek; życie rodzinne;
III 4.2. Uczeń tworzy kilku zdaniowe wypowiedzi ustne według wzoru;
III 5.3. Uczeń tworzy kilku zdaniowe wypowiedzi pisemne według wzoru: uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia;
9. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. poprawianie błędów, zapamiętywanie nowych wyrazów).
10.Uczeń współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;
12.Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty).
13. Uczeń posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami).

NACOBEZU – na co będę zwracać uwagę:
1. Znam regularne i nieregularne formy liczby mnogiej rzeczowników;
2. Używam czasownika 'have got” do opisywania wyglądu;
3. Poprawnie zapisuję, samodzielnie i ze słuchu, większość znanych słów;
4. Pytam i odpowiadam o posiadanych przedmiotach i do kogo należą:
5. Znam poprawną wymowę w zakresie poznanego materiału językowego.

Formy pracy: praca na forum klasy, praca indywidualna, praca w grupach.
Metody pracy: gramatyczno-tłumaczeniowa, komunikacyjna, praktyczna.
Pomoce i środki dydaktyczne:
1. Podręcznik „Super Power dla klasy VI” - w-wo „Nowa Era”.
2. Zeszyt ćwiczeń „Super Power dla klasy VI” - w-wo „Nowa Era”.
3. Zeszyt przedmiotowy.


PRZEBIEG LEKCJI:
1. Czynności porządkowe (powitanie, sprawdzenie obecności).
2. Sprawdzenie pracy domowej – Podręcznik str. 39 Zdania 5,6,7. Czasownik „have got” - budowa zdań twierdzących, pytających oraz przeczących – ćwiczenia w pisaniu.
3. Podanie tematu i celu lekcji – utrwalenie czasownika „have got” - mieć/posiadać.
4. Zadanie 1, str. 40 – ćwiczenia leksykalne – dopasowywanie nazw części ciała do ubrań (praca indywidualna).
5. TIK – obejrzenie filmu gramatycznego:czasownik "have got" tworzenie zdań.
6. Zajęcia praktyczne - nauczyciel lub uczeń zadaje pytania: Have you got the ball? Uczniowie udzielają odpowiedzi: Yes, I have / No, I haven't. (interakcja: nauczyciel – uczeń; uczeń - uczeń)
7. TIK – Gra edukacyjna z wykorzystanie aplikacji Genially – czasownik "have got" - popraw zdania.
8. TIK – Gra edukacyjna z wykorzystaniem aplikacji Wordwall – JIGSAW – Zadaniem uczniów jest przeciągnąć i upuścić słowa, aby ułożyć z nich poprawne zdania.
9. Podsumowanie: O czym rozmawialiśmy na lekcji? Co nowego poznaliśmy? Czy podobała się wam lekcja?
10. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej. Opis obrazka: Co posiada lub czego nie posiada osoba na zdjęciu? (ball, toy, doll, kite, teddy bear, car) - z wykorzystaniem zaimka he lub she.
11. Ocenianie kształtujące i cząstkowe.
12. Podziękowanie za wspólną pracę.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.