Katalog Natalia Grela, 2022-06-03 Chełm Język angielski, Konspekty Czasownik „have got” - ćwiczenia gramatyczno- leksykalne. Konspekt lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem TIK. Konspekt lekcji języka angielskiego rok szkolny 2020/2021 Temat: Czasownika „have got” - ćwiczenia gramatyczno- leksykalne. Szkoła Podstawowa w Święcicy - II etap edukacyjny. Klasa: IV Czas: 30 min (nauczanie zdalne) Nauczyciel: Natalia Grela Cele lekcji: I. Główny: utrwalenie czasownika „have got” - odmiana przez osoby, główne zasady tworzenia zdań twierdzących, pytających, przeczących oraz krótkich odpowiedzi. nauka słownictwa opisującego wygląd zewnętrzny. II. Operacyjny: uczeń odmienia czasownik „have got” przez osoby; uczeń poprawnie zapisuje oraz wymawia wprowadzone słownictwo; uczeń tworzy zdania twierdzące, pytające oraz przeczące; utrwala słownictwo: nazwy kolorów, ubrań, części ciała; uczeń tworzy liczbę mnogą rzeczowników regularnych i nieregularnych; uczeń rozumie polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje. Umiejętności językowe zgodne z podstawą programową: I 1.5. Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: człowiek; życie rodzinne; III 4.2. Uczeń tworzy kilku zdaniowe wypowiedzi ustne według wzoru; III 5.3. Uczeń tworzy kilku zdaniowe wypowiedzi pisemne według wzoru: uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia; 9. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. poprawianie błędów, zapamiętywanie nowych wyrazów). 10.Uczeń współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych; 12.Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty). 13. Uczeń posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami). NACOBEZU – na co będę zwracać uwagę: 1. Znam regularne i nieregularne formy liczby mnogiej rzeczowników; 2. Używam czasownika 'have got” do opisywania wyglądu; 3. Poprawnie zapisuję, samodzielnie i ze słuchu, większość znanych słów; 4. Pytam i odpowiadam o posiadanych przedmiotach i do kogo należą: 5. Znam poprawną wymowę w zakresie poznanego materiału językowego. Formy pracy: praca na forum klasy, praca indywidualna, praca w grupach. Metody pracy: gramatyczno-tłumaczeniowa, komunikacyjna, praktyczna. Pomoce i środki dydaktyczne: 1. Podręcznik „Super Power dla klasy VI” - w-wo „Nowa Era”. 2. Zeszyt ćwiczeń „Super Power dla klasy VI” - w-wo „Nowa Era”. 3. Zeszyt przedmiotowy. PRZEBIEG LEKCJI: 1. Czynności porządkowe (powitanie, sprawdzenie obecności). 2. Sprawdzenie pracy domowej – Podręcznik str. 39 Zdania 5,6,7. Czasownik „have got” - budowa zdań twierdzących, pytających oraz przeczących – ćwiczenia w pisaniu. 3. Podanie tematu i celu lekcji – utrwalenie czasownika „have got” - mieć/posiadać. 4. Zadanie 1, str. 40 – ćwiczenia leksykalne – dopasowywanie nazw części ciała do ubrań (praca indywidualna). 5. TIK – obejrzenie filmu gramatycznego:czasownik "have got" tworzenie zdań. 6. Zajęcia praktyczne - nauczyciel lub uczeń zadaje pytania: Have you got the ball? Uczniowie udzielają odpowiedzi: Yes, I have / No, I haven't. (interakcja: nauczyciel – uczeń; uczeń - uczeń) 7. TIK – Gra edukacyjna z wykorzystanie aplikacji Genially – czasownik "have got" - popraw zdania. 8. TIK – Gra edukacyjna z wykorzystaniem aplikacji Wordwall – JIGSAW – Zadaniem uczniów jest przeciągnąć i upuścić słowa, aby ułożyć z nich poprawne zdania. 9. Podsumowanie: O czym rozmawialiśmy na lekcji? Co nowego poznaliśmy? Czy podobała się wam lekcja? 10. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej. Opis obrazka: Co posiada lub czego nie posiada osoba na zdjęciu? (ball, toy, doll, kite, teddy bear, car) - z wykorzystaniem zaimka he lub she. 11. Ocenianie kształtujące i cząstkowe. 12. Podziękowanie za wspólną pracę. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |