Katalog Anita Mikielewicz , 2022-06-02 Wrocław Język angielski, Scenariusze Articles - przedimki określone i nieokreśloneKONSPEKT LEKCJI Temat: Articles – a / an / - / the Czas: 45 minut. Cele ogólne: -uczeń potrafi używać przedimków nieokreślonych i określonych Cele szczegółowe: -uczeń zna przedimki nieokreślone i określone, -uczeń potrafi zbudować zdanie używając przedimków, -uczeń potrafi stworzyć regułę gramatyczną, -uczeń potrafi pracować w grupie. NACOBEZU - będziesz potrafił rozpoznawać przedimki określone i nieokreślone, - będziesz potrafił budować zdania używając właściwych przedimków, - będziesz potrafił stworzyć regułę gramatyczną, - będziesz potrafił pracować w grupie, - będziesz potrafił wyrażać pozytywne i negatywne emocje, nadzieje, zachęty. Metody pracy: -praca z materiałem audiowizualnym, -gra dydaktyczna, -dedukcji, -objaśnienie, -metoda problemowa, -pokaz, -wykład. Środki dydaktyczne: 1. Karty pracy dla uczniów 2. Reguły gramatyczne 3.Podręcznik 4. Zeszyt przedmiotowy 5. Karteczki samoprzylepne 6. Tablica interaktywna Przebieg lekcji: 1. Utrwalenie słownictwa związanego z funkcjami językowymi. 2. Prezentacja nowego materiału. Nauczyciel pisze na tablicy 3 zdania, które nie zawierają przedimka. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie jakiego słowa brakuje w każdym zdaniu. Uczniowie samodzielnie formułują w ten sposób temat lekcji, który jest zapisywany później na tablicy. a) It is dog. – brakujące słowo to „a” przed „dog” b) It is elephant. brakujące słowo to „an” przed „elephant” c) It is biggest picture. brakujące słowo to „the” przed „biggest” Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy. Każda z nich pracuje nad ułożeniem reguł gramatycznych na podstawie zapisanych przykładów. Po skończonej pracy uczniowie odczytują te zasady a nauczyciel wyświetla rozwiązanie na tablicy multimedialnej. Każdy uczeń otrzymuje gotowe materiały do wklejenia do zeszytu. 3. Ćwiczenie nowego materiału. Uczniowie pracują w parach i otrzymują wydrukowany tekst z lukami. Ich zadaniem jest uzupełnienie tekstu właściwym przedimkiem a /an/ - /the. Przedimki zapisane są na małych samoprzylepnych karteczkach. Każdy typ przedimka ma określony kolor. A- żółty , AN-różowy , THE - zielony, "-" niebieski . 4. Ćwiczenie nowego materiału – jeśli czas pozwoli. Uczniowie wykonują zadanie na tablicy multimedialnej. Ich zadaniem jest wybór właściwego przedimka. https://wordwall.net/pl/resource/28113361/angielski/new-horizons-b1-grammar-lesson-28-practice-ex-2 5. Podsumowanie lekcji i sprawdzenie czy uczniowie odnieśli sukces w realizacji celów kształcenia. Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań dotyczących lekcji. „ Jaki dział gramatyczny omawialiśmy? Co najlepiej zapamiętaliście ? Co było trudne? Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |