Katalog

Anita Mikielewicz , 2022-06-02
Wrocław

Język angielski, Scenariusze

Czas Future Simple - scenariusz zajęć

- n +


Temat: Future Simple- czas przyszły prosty
Czas: 45 minut.

Cele ogólne:
-uczeń zna czas Future Simple

Cele szczegółowe:
-uczeń zna słowa związane z nazwami z zawodów,
-uczeń potrafi zbudować zdanie twierdzące, przeczące i pytające w czasie Future Simple,
-uczeń zna i potrafi rozróżnić sytuacje w których używa się czasu Future Simple,
-uczeń potrafi pracować w grupie.

NACOBEZU
- będziesz potrafił rozpoznawać czas Future Simple
- będziesz potrafił budować zdania w czasie Future Simple
- będziesz potrafił wymienić nazwy zawodów w języku angielskim
- będziesz potrafił zastosować czas Future Simple we właściwej sytuacji

Metody pracy:
-praca z materiałem audiowizualnym,
-gra dydaktyczna,
-drama,
-objaśnienie
-metoda problemowa
-pokaz
-wykład

Środki dydatktyczne:
1. Obrazki z zawodami.
2. Karty opisujące budowę zdań w czasie Future Simple.
3. Krótkie dialogi przestawiające sytuacje, w których używamy czasu Future Simple.
4. Karty pracy dla uczniów.
5.Podręcznik
6.Zeszyt przedmiotowy
7. Zeszyt ćwiczeń
8. Tablica interaktywna



Przebieg lekcji:

1. Utrwalenie słownictwa związanego z nazwami zawodów.
Uczniowie dopasowują nazwy zawodów do odpowiednich obrazków na tablicy multimedialnej. Link: https://wordwall.net/pl/resource/24426496/angielski/new-horizons-b1-conversation-lesson-16-introduction

2. Prezentacja nowego materiału.
Nauczyciel rysuje na tablicy linię czasu i zaznacza na niej bieżący dzień. Tłumaczy uczniom, że odcinek po lewej stronie jest przeszłością, a po prawej przyszłością. Następnie nauczyciel pokazuje uczniom obrazki z zawodami, pyta o ich nazwy w języku angielskim i przyczepia je do tablicy przy linii czasu. Nauczyciel zadaje pytania uczniom czy będą wykonywać dany zawód w przyszłości. „Will you be a doctor? / Who will you be in the future? “ Uczniowie odpowiadają na pytania w miarę swoich możliwości.

3. Ćwiczenie nowego materiału.
Uczniowie oglądają fragment materiału filmowego prezentujący zdania w czasie Future Simple. Ich zadaniem jest odgadnięcie tego co jest na obrazku w celu dokończenia zdania zaprezentowanego na filmie. Następnie nauczyciel pyta uczniów o sposób tworzenia zdań w czasie Future Simple: „ In the film we saw only I and will, however can we use will with YOU/WE/ HE/SHE/IT/ THEY in the same way ? Później uczniowie tworzą na tablicy wzór zdania twierdzącego, przeczącego i pytania w czasie Future Simple i zapisują go w zeszycie.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=Mg1NOCnb8zo

4. Ćwiczenie nowego materiału.
Uczniowie wykonują zadanie 3, ze strony 90 w ćwiczeniach.

5. Prezentacja nowego materiału.
Wybrani uczniowie odgrywają scenki rodzajowe, które prezentują sytuacje w których używa się czasu Future Simple. Pozostali uczniowie muszą nazwać te 3 rodzaje sytuacji.
1. Spontaniczne decyzje.
2. Przewidywania
3. Nadzieje/oferty/ obietnice

Ad 1. An old lady is carrying a really heavy bag. The young
girl sees it and she says: I will help you!
Ad 2. STUDENT A: Do you know Tom?
STUDENT B: Yes, he is very good at chemistry. I think
he will be a famous scientist one day.
Ad 3. MUM: You did it again. You are a bad child!
CHILD: I’m sorry. I will never do that again.

6. Ćwiczenie nowego materiału.
Uczniowie pracując w parach otrzymują karty pracy z tabelą oraz zdaniami. Ich zadaniem jest dopasowanie zdania do odpowiedniej kolumny związanej z 3 sytuacjami w których używa się czasu Future Simple czyli spontaniczne decyzje, przewidywania, nadzieje/oferty/obietnice.

7. Podsumowanie lekcji i sprawdzenie czy uczniowie odnieśli sukces w realizacji celów kształcenia. Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań dotyczących lekcji. „ Jaki czas omawialiśmy dzisiaj? Jak zbudować zdanie twierdzące/przeczące/pytające? W jakich sytuacjach używamy czasu Future Simple. Jakie znacie nazwy zawodów po angielsku?”

Linki:
1. https://wordwall.net/pl/resource/24426496/angielski/new-horizons-b1-conversation-lesson-16-introduction
2. https://wordwall.net/pl/resource/24426496/angielski/new-horizons-b1-conversation-lesson-16-introduction
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.