Katalog Agnieszka Koleszuk, 2022-05-30 Ząbki Ogólne, Różne Podsumowanie zajęć ogólnorozwojowych II semPodsumowanie zajęć ogólnorozwojowych z dzieckiem autystycznym i z upośledzeniem w stopniu lekkim II sem. Efekty: • Agatka chętnie współpracuje z nauczycielem • Przestrzega zasad panujących na zajęciach • Aktywnie pracuje przez ok. 20 min. potem potrzebuje krótkiej przerwy na zabawę szczególnie jeśli są to zajęcia z edukacji polonistycznej. Nadal dużą trudność sprawia jej ułożenie historyjki i opowiadanie o tym co dzieje się na obrazku, ale są też postępy. Agatka wymienia to co widzi na ilustracji. Potrafi odpowiedzieć na proste zdanie związane z treścią obrazka. Sama podpisuje ilustracje krótkimi wyrazami. Zna wszystkie litery. Potrafi układać zdania z rozsypanki wyrazowej. • Czyta sylabami krótki tekst. Potrafi uzupełnić tekst brakującymi wyrazami. • Poprawiły się odpowiedzi na zadawane pytania-są trochę dłuższe. Czasem Agatka opowiada co widziała lub śpiewa piosenkę związaną z tematem zajęć. Zdarza się, że sama podejmuje próbę nawiązania rozmowy. • Potrafi rozwiązać proste zagadki. • Poprawiła się grafika pisma i tempo pisania, ale pismo nie trzyma się liniatury. • Rozpoznaje i nazywa cyfry, dobrze przelicza w zakresie 20, odejmuje i dodaje, ale tylko na konkretach. Bez pomocy rozpoznaje i nazywa figury geometryczne. • Poprawie uległa motoryka mała. Agatka sprawnie i w dobrym tempie rysuje, wykonuje czynności związane z zabawami manipulacyjnymi np. nawlekanie koralików, przewlekanie przez dziurkę, budowanie z klocków, ale trzeba popracować nad dokładnością wycinania szczególnie zaokrąglonych wzorów. • Szybciej odnajduje podobieństwa i różnice na obrazkach • Bardzo dokładnie i szybko odwzorowuje elementy. • Nazywa pory roku, ale ma problem z dopasowaniem ich do warunków pogodowych. • Należy popracować nad orientacją przestrzenną: przód, tył, nad, pod, z tyłu, z boku itp. • Lubi robić zdjęcia telefonem. Podziwiałyśmy swoje miny. Adekwatnie rozpoznaje i nazywa emocje. Zalecenia: • Kontynuacja zajęć w kolejnym roku szkolnym • Praca nad dłuższym nawiązywaniem kontaktu wzrokowego • Praca nad udzielaniem dłuższych wypowiedzi • Praca nad koncentracją uwagi • Ćwiczenia na orientację przestrzenną: położeniem przedmiotów, różnicowaniem wielkości, wyznaczaniem kierunków. Agnieszka Koleszuk Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |