Katalog

Agnieszka Koleszuk, 2022-05-30
Ząbki

Ogólne, Różne

Podsumowanie zajęć ogólnorozwojowych II sem

- n +

Podsumowanie zajęć ogólnorozwojowych z dzieckiem autystycznym i z upośledzeniem w stopniu lekkim II sem.

Efekty:
• Agatka chętnie współpracuje z nauczycielem
• Przestrzega zasad panujących na zajęciach
• Aktywnie pracuje przez ok. 20 min. potem potrzebuje krótkiej przerwy na zabawę szczególnie jeśli są to zajęcia z edukacji polonistycznej. Nadal dużą trudność sprawia jej ułożenie historyjki i opowiadanie o tym co dzieje się na obrazku, ale są też postępy. Agatka wymienia to co widzi na ilustracji. Potrafi odpowiedzieć na proste zdanie związane z treścią obrazka. Sama podpisuje ilustracje krótkimi wyrazami. Zna wszystkie litery. Potrafi układać zdania z rozsypanki wyrazowej.
• Czyta sylabami krótki tekst. Potrafi uzupełnić tekst brakującymi wyrazami.
• Poprawiły się odpowiedzi na zadawane pytania-są trochę dłuższe. Czasem Agatka opowiada co widziała lub śpiewa piosenkę związaną z tematem zajęć. Zdarza się, że sama podejmuje próbę nawiązania rozmowy.
• Potrafi rozwiązać proste zagadki.
• Poprawiła się grafika pisma i tempo pisania, ale pismo nie trzyma się liniatury.
• Rozpoznaje i nazywa cyfry, dobrze przelicza w zakresie 20, odejmuje i dodaje, ale tylko na konkretach. Bez pomocy rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
• Poprawie uległa motoryka mała. Agatka sprawnie i w dobrym tempie rysuje, wykonuje czynności związane z zabawami manipulacyjnymi np. nawlekanie koralików, przewlekanie przez dziurkę, budowanie z klocków, ale trzeba popracować nad dokładnością wycinania szczególnie zaokrąglonych wzorów.
• Szybciej odnajduje podobieństwa i różnice na obrazkach
• Bardzo dokładnie i szybko odwzorowuje elementy.
• Nazywa pory roku, ale ma problem z dopasowaniem ich do warunków pogodowych.
• Należy popracować nad orientacją przestrzenną: przód, tył, nad, pod, z tyłu, z boku itp.
• Lubi robić zdjęcia telefonem. Podziwiałyśmy swoje miny. Adekwatnie rozpoznaje i nazywa emocje.

Zalecenia:
• Kontynuacja zajęć w kolejnym roku szkolnym
• Praca nad dłuższym nawiązywaniem kontaktu wzrokowego
• Praca nad udzielaniem dłuższych wypowiedzi
• Praca nad koncentracją uwagi
• Ćwiczenia na orientację przestrzenną: położeniem przedmiotów, różnicowaniem wielkości, wyznaczaniem kierunków.
Agnieszka Koleszuk
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.