Katalog

Gabriela Wójcik, 2022-05-30
Płock

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz zajęć dla klasy 3 - figury przestrzenne

- n +

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej


Prowadzący:

Klasa: 3d

Data: 16.05.2022r.

Temat zajęć: Figury przestrzenne



Cele:

Uczeń:

- poprawnie nazywa położenie przedmiotów używając wyrażeń “nad, pod, w, obok...”

- podaje nazwy figur płaskich,

- rozpoznaje sześcian,

- określa właściwości sześcianu,

- konstruuje z dostępnych przedmiotów sześcian.

Metody:

- prezentacja, pogadanka,

- zajęcia praktycznego działania,

- instruktaż.

Formy pracy:

- indywidualna, jednolita i zróżnicowana,

- zbiorowa jednolita.

Środki dydaktyczne:

- prezentacja multimedialna (figury przestrzenne), torba papierowa, rekwizyt do określania stosunków przestrzennych, ilustracje figur płaskich, wykałaczki, plastelina, klocki typu “wafle”.


Przebieg zajęć



1.Przywitanie z uczniami.

Wprowadzenie do tematu - wspólne ćwiczenie stosunków przestrzennych z wykorzystaniem rekwizytów.

Nauczyciel prosi dzieci na podłogę, na podłodze kładzie papierową torebkę. Następnie kładzie rekwizyt w różnych ułożeniach względem torebki. Uczniowie mają za zadania określić, gdzie znajduje się rekwizyt z użyciem wyrażeń “nad, pod, za, obok...”.

2.Przypomnienie nazw figur płaskich.

Nauczyciel pokazuje na ilustracjach figury płaskie. Zadaniem uczniów jest poprawnie nazwać prezentowaną figurę.

3.Prezentacja multimedialna – figury przestrzenne.

Nauczyciel prezentuje, przy użyciu tablicy multimedialnej, podstawowe informacje dotyczące figur przestrzennych. Sprawdza stopień zrozumienia u uczniów za pomocą rozmowy.

4.Konstruowanie sześcianu.

Uczniowie przy pomocy wykałaczek, plasteliny oraz instruktażu nauczyciela konstruują model sześcianu.

5.Określanie właściwości sześcianu i zapisanie ich na karcie pracy.(załącznik nr 1 – poziom I)

Zaznaczanie właściwości na sześcianie, kolorowanie wskazanych przez nauczyciela elementów sześcianu (załącznik nr 2 – poziom II)

6.Zabawa z wykorzystaniem klocków typu “wafle”

Nauczyciel z pojedyncych sześcianów konstruuje większą figurę. Zadaniem uczniów jest wskazanie liczby sześcianów użytych do jej zbudowania.

7.Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.