Katalog

Aleksandra Ziółkowska, 2022-05-27
Włocławek

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

1. Klasa: 3cg

2. Nauczyciel: Aleksandra Ziółkowska

3. Temat: Wypowiedź pisemna – list formalny.

4. Czas: 45 min.

5. Metody aktywizacji: bezpośrednia, oglądowa

6. Praca: indywidualna, w parach.

7. Środki dydaktyczne: przykładowy list – podręcznik Vision 3 str.92

8. Cele lekcji:

Cel ogólny: Uczniowie potrafią napisać list formalny.

Cele szczegółowe:
a) uczniowie znają zwroty formalne niezbędne do napisania listu.

b) uczniowie potrafią zastosować zwroty wyrażające ustosunkowanie się do innego punktu
widzenia oraz zwroty pozwalające uwypuklić własny pogląd.

9. Etapy lekcji:
a) czynności wstępne: sprawdzenie obecności, zapisanie tematu i przedstawienie celów lekcji.

b) rozgrzewka: nauczyciel pyta uczniów, czy kiedykolwiek pisali list formalny – i w jakich
sytuacjach.
c) prezentacja materiału:
- nauczyciel prosi o przeczytanie nagłówków artykułów w ćw.1 (o wprowadzaniu nowych zasad
w szkołach) i zadaje pytania z nimi związane.
- uczniowie czytają list napisany przez uczennicę do dyrektora szkoły (ćw.2), a następnie
przyporządkowują funkcje do odpowiednich akapitów listu (ćw.3)
- uczniowie zapoznają się ze zwrotami, za pomocą których można przedstawiać różne punkty
widzenia i odnajdują te zwroty w tekście (ćw.4).

d) praktyka
- w parach uczniowie przygotowują po dwa argumenty za i przeciw do wybranego nagłówka
z ćw.1, wykorzystując do tego zwroty z ćw.4 oraz przykładowy list.

e) podsumowanie
- utrwalenie zwrotów formalnych oraz struktury listu formalnego

f) nagrodzenie aktywnych uczniów

g) zadanie i objaśnienie pracy domowej


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.