![]() |
![]() |
Katalog Aleksandra Ziółkowska, 2022-05-27 Włocławek Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO 1. Klasa: 3cg 2. Nauczyciel: Aleksandra Ziółkowska 3. Temat: Wypowiedź pisemna – list formalny. 4. Czas: 45 min. 5. Metody aktywizacji: bezpośrednia, oglądowa 6. Praca: indywidualna, w parach. 7. Środki dydaktyczne: przykładowy list – podręcznik Vision 3 str.92 8. Cele lekcji: Cel ogólny: Uczniowie potrafią napisać list formalny. Cele szczegółowe: a) uczniowie znają zwroty formalne niezbędne do napisania listu. b) uczniowie potrafią zastosować zwroty wyrażające ustosunkowanie się do innego punktu widzenia oraz zwroty pozwalające uwypuklić własny pogląd. 9. Etapy lekcji: a) czynności wstępne: sprawdzenie obecności, zapisanie tematu i przedstawienie celów lekcji. b) rozgrzewka: nauczyciel pyta uczniów, czy kiedykolwiek pisali list formalny – i w jakich sytuacjach. c) prezentacja materiału: - nauczyciel prosi o przeczytanie nagłówków artykułów w ćw.1 (o wprowadzaniu nowych zasad w szkołach) i zadaje pytania z nimi związane. - uczniowie czytają list napisany przez uczennicę do dyrektora szkoły (ćw.2), a następnie przyporządkowują funkcje do odpowiednich akapitów listu (ćw.3) - uczniowie zapoznają się ze zwrotami, za pomocą których można przedstawiać różne punkty widzenia i odnajdują te zwroty w tekście (ćw.4). d) praktyka - w parach uczniowie przygotowują po dwa argumenty za i przeciw do wybranego nagłówka z ćw.1, wykorzystując do tego zwroty z ćw.4 oraz przykładowy list. e) podsumowanie - utrwalenie zwrotów formalnych oraz struktury listu formalnego f) nagrodzenie aktywnych uczniów g) zadanie i objaśnienie pracy domowej Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |