Katalog Ilona Książek, 2022-05-27 Inowrocław Język angielski, Harmonogramy Plan rozwojuPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Ilona Książek nauczyciel mianowany Szkoła Podstawowa im. Ziemi Kujawskiej w Dąbrowie Biskupiej Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2022r. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Organizacja własnego doskonalenia zawodowego. 2. Popularyzacja wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu. 3. Aktywny udział w pracach na rzecz szkoły. 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. 5. Doskonalenie i pogłębianie wiedzy, umiejętności zawodowych służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły. - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia). - Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. - Organizacja konkursów szkolnych i gminnych. - Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach międzyszkolnych - Prowadzenie zajęć dodatkowych rozwijających umiejętności i wiadomości z języka angielskiego. - Urządzanie wystaw prac uczniów, dotyczących kultury krajów anglojęzycznych oraz pogłębiania wiedzy o języku. - Organizowanie wycieczek szkolnych. - Opracowanie analizy wyników egzaminu ósmoklasisty języka angielskiego. - Udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych. - Udział w pracach Komisji Egzaminacyjnej - Wybór programów nauczania - Opracowanie planów pracy z języka angielskiego. - Opracowanie Przedmiotowych Zasad Oceniania z języka angielskiego. - Przygotowanie pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego. - Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. - Wprowadzenie działań mających na celu wzrost motywacji ucznia. - Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. - Studiowanie literatury pedagogicznej, poradników metodycznych oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych. Wrzesień 2019 – maj 2022 w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu według Kalendarza Imprez Szkolnych w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu - w okresie stażu - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły Plan Rozwoju zawodowego - rejestr przeanalizowanych przepisów - potwierdzenia ukończenia kursów - sprawozdanie, potwierdzenia Dyrektora Szkoły - sprawozdanie - potwierdzenie Dyrektora Szkoły - zbiór fotografii - potwierdzenie Dyrektora Szkoły, sprawozdanie, zbiór fotografii - analiza wyników egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego wraz z wnioskami do dalszej pracy - scenariusz uroczystości - zaświadczenie - kserokopie planów pracy - sprawozdania - ocena dorobku - zaświadczenia - wykaz pozycji bibliotecznych § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - Korzystanie z technologii komputerowej do tworzenia materiałów dydaktycznych, planów, sprawozdań, kart pracy, scenariuszy, sprawdzianów, dyplomów, zaproszeń itp. - Prowadzenie zajęć z zastosowaniem komputerowych programów edukacyjnych - wykorzystanie materiałów z internetu - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej - komunikowanie się z innymi nauczycielami poprzez internet w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu - wzbogacenie warsztatu pracy - estetycznie wyglądające dokumenty - wykaz tych programów wykaz stron www - poświadczenie opiekuna pracowni komputerowej - adresy stron www § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Wymiana doświadczeń w ramach zespołu przedmiotowego. 2. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. - Uczestnictwo w pracach zespołu językowego, jako lider i jako członek. Opracowanie planu pracy zespołu językowego, prowadzenie dokumentacji. - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. - Obserwacja zajęć pokazowych prowadzonych przez innych nauczycieli. - Publikacje elektroniczne na stronach portali edukacyjnych. - Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. - Przeprowadzenie szkolenia zespołu językowego na temat ustalony według potrzeb. w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu zgodnie z planem pracy zespołu językowego - sprawozdanie - scenariusz przeprowadzonych zajęć, potwierdzenia - sprawozdanie - sprawozdanie - sprawozdanie - potwierdzenie lidera zespołu językowego § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opracowanie programów zajęć pozalekcyjnych. 2. Opracowanie planu wychowawczego. 3. Wspomaganie rozwoju ucznia. - Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. - Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego. - Praca z uczniem posiadającym zalecenia z PPP. - Praca z uczniem zdolnym – prowadzenie zajęć dla uczniów zdolnych, w celu podniesienia efektywności pracy. w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu - program - plany - sprawozdanie § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Organizowanie uroczystości klasowych, szkolnych i środowiskowych. 2. Organizowanie konkursów. 3. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. 4. Organizowanie wycieczek szkolnych, udział w akcjach szkolnych i pozaszkolnych. -Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie: imprez oraz apeli dla rodziców, dziadków, społeczności lokalnej. - Zorganizowanie różnego rodzaju konkursów dla uczniów Szkoły Podstawowej. - Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów. - Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. - Przygotowanie wycieczek szkolnych, pełnienie funkcji opiekuna. w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu raz w tygodniu w okresie stażu w okresie stażu - scenariusz, sprawozdanie - regulaminy, sprawozdanie - sprawozdanie - program zajęć wyrównawczych - sprawozdanie, zbiór fotografii § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym. 2. Współpraca z rodzicami uczniów. 3.Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Inowrocławiu. 4. Współpraca z wydawnictwami. 5. Udział w ogólnopolskich akcjach. - Spotkania z pedagogiem szkolnym, pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. - Spotkania z rodzicami podczas zebrań i „drzwi otwartych”. - Realizowanie zaleceń Poradni. - Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa. - Udział w „Sprzątaniu Świata”, „Góra Grosza”, „Dzień Ziemi”, „WOŚP” itp. w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu w okresie stażu - sprawozdanie - sprawozdanie - sprawozdanie - sprawozdanie - sprawozdanie § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów oraz zaplanowanie działań służących ich zaspokojeniu. 2. Prowadzenie działań służących rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych. - Przygotowanie narzędzi umożliwiających diagnozowanie wybranych problemów. Opracowanie wyników badań oraz wniosków do dalszej pracy. - Praca z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze i dydaktyczne. w okresie stażu w okresie stażu - ankiety, analiza ankiet - studium przypadku Zatwierdzam do realizacji Opracowała Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |