![]() |
![]() |
Katalog Izabela Urbaniak, 2022-05-23 Poznań Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Cel główny stażu: • Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe: • Poszerzanie wiedzy w poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości podejmowania działań w ich zakresie poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły. • Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu oraz zdobywanie doświadczenia poprzez prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora Szkoły i opiekuna stażu. • Podejmowanie działań w celu pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe wewnątrzszkolne i zewnątrz szkolne. • Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły. • Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. • Wykorzystywanie w praktyce technologii komputerowej. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.1 ) Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego (termin realizacji sierpień 2019). • Poznanie celów i zadań nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego (termin realizacji sierpień 2019). • Zapoznanie się z wymaganiami egzaminacyjnymi umożliwiającymi uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego (termin realizacji sierpień 2019). Dowody realizacji - Notatki własne. Przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego • Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu (termin realizacji wrzesień 2019). • Sporządzenie Planu Rozwoju Zawodowego; Dowody realizacji - Wniosek o rozpoczęcie stażu oraz projekt planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie Planu Rozwoju Zawodowego • Gromadzenie dokumentacji; • Uzyskanie oceny dorobku zawodowego; Dowody realizacji - Zgromadzona dokumentacja (zaświadczenia, scenariusze, dyplomy) oraz ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego na zakończenie stażu oraz sprawozdań okresowych na zakończenie każdego roku szkolnego przez okres trwania stażu (terminy realizacji czerwiec 2020, czerwiec 2021, czerwiec 2022). Dowody realizacji - Sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Zastosowanie dotychczasowego doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi i nauczycielami. • Wzmacnianie więzi między uczniami, rozwiązywanie konfliktów, zachęcanie do współzawodnictwa oraz współpracy (termin realizacji - cały okres stażu). Dowody realizacji - Scenariusze zajęć. Udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego. • Uczestniczenie w radach pedagogicznych, szkoleniach grupowych i kursach organizowanych na terenie szkoły (termin realizacji - cały okres stażu). Dowody realizacji - Notatki. Uczestniczenie w pracach zespołu humanistycznego. • Badanie i analiza wyników nauczania języka angielskiego w klasach trzecich i czwartych (termin realizacji 2019/2020). Dowody realizacji - Notatki i wnioski. Udział w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego . • Uczestniczenie w szkoleniach tematycznych oraz konferencjach metodycznych organizowanych przez ośrodki i wydawnictwa szkoleniowe (termin realizacji - cały okres stażu). • Doskonalenie wiedzy i umiejętności metodycznych z zakresu nauczania języka angielskiego. • Doskonalenie z zakresu kompetencji wychowawczych nauczyciela i pomocy pedagogicznej – psychologicznej (termin realizacji Rok szkolny 2019/2020). Dowody realizacji - Certyfikat, zaświadczenia, materiały szkoleniowe, notatki. Samokształcenie. • Studiowanie czasopism i literatury związanej z nauczaniem języka angielskiego oraz kompetencjami wychowawczymi nauczyciela i pomocy pedagogiczno – psychologicznej (termin realizacji - cały okres stażu). • Przegląd prasy pedagogicznej. • Wykorzystywanie poznanych metod na lekcjach. Dowody realizacji - Lista lektur, notatki, wnioski do pracy, przykłady lekcji. Tworzenie i wzbogacanie własnego warsztatu pracy. • Tworzenie bazy adresów stron internetowych z materiałami dydaktycznymi. • Kompletowanie oraz sporządzanie pomocy dydaktycznych i kart pracy (termin realizacji - cały okres stażu). • Opracowywanie i gromadzenie scenariuszy zajęć. Dowody realizacji: Adresy stron. Teksty piosenek, obrazki i zdjęcia. Scenariusze zajęć. Praca z uczniem słabym. • Prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla klas II i III (termin realizacji - Cały okres stażu). Dowody realizacji: Zestaw ćwiczeń i zabaw językowych. 2. Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej; ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.2 ) Zapoznanie się z sytuacją rodzinną uczniów sprawiających trudności wychowawcze oraz mających trudności w nauce. • Analiza orzeczeń i opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (termin realizacji - Cały okres stażu). • Rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. • Konsultacje z pozostałymi nauczycielami. • Rozmowy z uczniami i rodzicami. Dowody realizacji: Potwierdzenie współpracy, adnotacje w dziennikach. Organizacja przedmiotowych konkursów wewnątrzszkolnych. • Przeprowadzenie konkursu gramatyczno – leksykalnego (termin realizacji - Maj 2020). • Konkurs plastyczny dla klasy Summer Holidays (termin realizacji - Czerwiec 2020). Dowody realizacji: Test konkursowy oraz wystawa prac konkursowych. Współorganizacja i udział w imprezach szkolnych. • Współorganizacja imprez szkolnych ( Dzień Języków Obcych, Wośp, Nie pal przy mnie proszę, Dzień Zdrowia) Dowody realizacji: Zdjęcia, karty pracy uczniów. 3. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia; ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.3 ) Doskonalenie własnego warsztatu pracy oraz metod pracy pedagogicznej. • Przeprowadzenie zajęć według samodzielnie przygotowanych scenariuszy zajęć języka angielskiego w klasach 1 – 3 z wykorzystaniem poznanych na kursach i warsztatach metod nauczania (termin realizacji - Cały okres stażu) • Stosowanie aktywizujących metod nauczania (termin realizacji - Cały okres stażu) • Przygotowywanie pomocy dydaktycznych (termin realizacji - Cały okres stażu) • Wykorzystanie podczas zajęć zabaw ruchowych mających na celu powtórzenie przerobionego materiału (termin realizacji - Cały okres stażu) • Stosowanie różnych metod i narzędzi podczas oceniania i sprawdzania (termin realizacji - Cały okres stażu) Dowody realizacji: Konspekty, notatki, karty pracy, testy, Bank zabaw ruchowych. Samoocena działań dydaktycznych oraz przygotowanie wniosków w celu wykorzystania zdobytych informacji. • Ewaluacja stosowanych metod i form pracy dydaktycznej (termin realizacji - Cały okres stażu). • Określenie mocnych i słabych punktów własnego procesu nauczania. • Sporządzenie narzędzi badawczych: • Ankiety. • Rozmowy z uczniami. • Wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy w trakcie autoewaluacji. Dowody realizacji: Jakościowe i ilościowe opracowanie danych. Kwestionariusz ankiety i wnioski. 4. Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy; ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.4 ) Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu. • Opracowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz dyrektora szkoły Dowody realizacji: Wniosek, kontrakt, plan rozwoju zawodowego, harmonogram projekt sprawozdania, notatki, protokoły obserwacji, scenariusze zajęć oraz wnioski do dalszej pracy. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. • Terminowe zapisy w edzienniku (termin realizacji - Cały okres stażu) • Prowadzenie dzienników zajęć wyrównawczych. Dowody realizacji: Zapisy w edzienniku. 5. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego; ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.5 ) Publikowanie własnych prac w Internecie. • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego na stronie www. (termin realizacji - Październik 2019) • Opublikowanie w Internecie samodzielnie opracowanych scenariuszy zajęć (termin realizacji - Cały okres stażu). Dowody realizacji: Plan rozwoju, scenariusze zajęć. Aktywna współpraca w ramach zespołu humanistycznego. • Wymiana doświadczeń oraz wiedzy z innymi nauczycielami uzyskanymi podczas rozmów, prac zespołu humanistycznego (termin realizacji - Cały okres stażu). Dowody realizacji: Wnioski, notatki. Zajęcia otwarte • Prowadzenie zajęć otwartych z języka angielskiego dla rodziców oraz zainteresowanych nauczycieli Dowody realizacji: Potwierdzenie opiekuna stażu. 6. Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych ; ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.6 Zapoznanie się z sytuacją rodzinną uczniów sprawiających trudności wychowawcze. • Analiza orzeczeń i opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (termin realizacji - Cały okres stażu). • Rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. • Konsultacje z pozostałymi nauczycielami. • Rozmowy z uczniami i rodzicami. Cały okres stażu. Dowody realizacji: Potwierdzenie współpracy. Uwzględnienie współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. • Realizowanie zadań wychowawczychzgodnie ze szkolnym programem wychowawczo – profilaktycznym (termin realizacji - Cały okres stażu). • Realizowanie tematów na godzinach wychowawczych zgodnie z programem wychowawczo - profilaktycznym. Studiowanie oraz analiza literatury z zakresy psychologii i pedagogiki. • Przegląd literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej (termin realizacji - Cały okres stażu). • Poszerzenie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem misji szkoły. • Analiza trudności edukacyjnych dzieci na i poszukiwanie rozwiązań w sprawach dydaktycznych. • Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów poprzez rozmowy indywidualne, obecność na zebraniach oraz rozmowy telefoniczne. Dowody realizacji: Spis literatury, notatki. 7. Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.7 Poznanie i posługiwanie się przepisami dotyczącymi systemu oświaty. Analiza dokumentów: • Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (termin realizacji - Cały okres stażu). • Karta Nauczyciela. • Ustawa o systemie oświaty. • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 kwietnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. • Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały ODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). • Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka. Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Cały okres stażu. Dowody realizacji: Znajomość analizowanych dokumentów. Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego oraz notatki własne. Zapoznawanie się ze zmianami w przepisach prawa oświatowego. • Śledzenie informacji z Internetu ze stron : www.men.gov.pl, www.odn.poznan.pl, www.oke.poznan.pl, www.edu.pl. (termin realizacji - na bieżąco). Dowody realizacji: Znajomość dokumentów, notatki, kserokopie dokumentów. Posługiwanie się przepisami dotyczącymi sposobu funkcjonowania szkoły. • Analiza dokumentów: • Statut Szkoły. • Program Wychowawczo - Profilaktyczny • Zasady BHP. Dowody realizacji: Znajomość dokumentów, prawidłowy przebieg procesu nauczania, prawidłowa organizacja bezpieczeństwa w szkole oraz tworzona dokumentacja. Uczestniczenie w działaniach organów szkoły. • Aktywny udział w posiedzeniach rady pedagogicznej oraz współpraca z pozostałymi nauczycielami (termin realizacji - Zgodnie z harmonogramem posiedzeń rady pedagogicznej, cały okres stażu). • Współpraca z Radą Rodziców. Dowody realizacji: Lista obecności, Prośba o dofinansowanie. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. • Organizacja i opieka nad dziećmi podczas uroczystości i imprez szkolnych. (termin realizacji - według harmonogramu roku szkolnego. Dowody realizacji: Lista obecności, wpisy na stronie internetowej szkoły. Realizowanie wewnątrz szkolnych zasad oceniania. • Rzetelne ocenianie uczniów według WZO. (termin realizacji - cały okres stażu). Dowody realizacji: Dokumentacja sporządzona własnoręcznie. 8. Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r., § 7. ust.2 pkt.8 Publikowanie własnych prac w Internecie. • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego na stronie www. (termin realizacji - październik 2019). • Opublikowanie w Internecie samodzielnie opracowanych scenariuszy zajęć (termin realizacji - Cały okres stażu). Dowody realizacji: Plan rozwoju, scenariusze zajęć. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w procesie lekcyjnym i pozalekcyjnym. • Przygotowywanie prezentacji multimedialnych Power Point dotyczących życia w krajach anglojęzycznych i wykorzystywanie ich podczas lekcjach języka angielskiego.(termin realizacji - Cały okres stażu). • Korzystanie, pozyskiwanie oraz gromadzenie informacji z internetowych portali edukacyjnych. • Wykorzystanie tablicy interaktywnej oraz projektora w procesie nauczania. • Przygotowywanie scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych i przy użyciu komputera i Internetu. • Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku. Dowody realizacji: Prezentacje multimedialne, przykładowe testy, karty pracy, konspekty, pomoce dydaktyczne, notatki, potwierdzenia udziału. Wykorzystanie technologii informacyjnej do doskonalenia warsztatu pracy. • Udział w wideo szkoleniach i webminarium metodycznych za pośrednictwem Internetu. Dowody realizacji: Certyfikaty, zaświadczenia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |