Katalog Dorota Krawczyk, 2022-05-23 Wolsztyn Język polski, Konspekty Konspekt z języka polskiego klasa 4 technikum (po gimnazjum)Dorota Krawczyk SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO – KLASA 4 LEKCJA ONLINE – TEAMS lub lekcja stacjonarna TEMAT: Bohaterowie z getta - “Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall. CZAS REALIZACJI: 45 minut GRUPA DOCELOWA: klasa 4 technikum (po gimnazjum) CELE: - analiza bohaterów getta, - namysł nad różnymi ścieżkami i motywacjami postępowania uczestników powstania w getcie warszawskim. KSZTAŁTOWANE KOMPETENCJE KLUCZOWE: - porozumiewanie się w języku ojczystym, - umiejętność uczenia się, - kompetencje informatyczne. METODY/TECHNIKI KSZTAŁCENIA: burza mózgów, ćwiczenia konstruktorskie, ćwiczenia praktyczne z elementami dramy, elementy wykładu. FORMY ORGANIZACJI PRACY: - praca w parach, - praca indywidualna, - praca grupowa. LEKCJA ZAPLANOWANA JEST JAKO KONTYNUACJA OMAWIANEJ PROBLEMATYKI UTWORU HANNY KRALL. PRZEBIEG LEKCJI I FAZA WPROWADZAJĄCA Nauczyciel przypomina, że lekcja jest kontynuacją omawianej problematyki utworu Hanny Krall. Omawia cele lekcji i podaje temat. Następnie udostępnia fragmenty przedstawienia teatralnego pt. “Zdążyć przed Panem Bogiem” (reż. Andrzej Brzozowski) i prosi o zapisanie kluczowych haseł widocznych w wypowiedziach Marka Edelmana – poznanego na poprzedniej lekcji. Odczytanie zapisanych informacji przez uczniów. II FAZA REALIZACYJNA Uczniowie - w parach przedstawiają sylwetki kilku bohaterów utworu Hanny Krall “Zdążyć przed Panem Bogiem” (efekt pracy domowej dla chętnych). Forma wypowiedzi to krótkie wywiady – analogia do treści omawianej lektury (wywiad-rzeka Hanny Krall z Markiem Edelmanem). Uczniowie otrzymali załącznik do fazy realizacji. Efektem wysłuchanych wywiadów jest ćwiczenie praktyczne - mapa myśli w wersji zdalnej - wykorzystanie strony Mentimeter.com (podsumowanie): Z CZYM KOJARZY CI SIĘ SYTUACJA LUDZI ŻYJĄCYCH W GETCIE? III FAZA PODSUMOWUJĄCA Celem tego etapu lekcji zdalnej jest podsumowanie tematu lekcji i jednoczesne przygotowanie do matury ustnej. W związku z tym, uczeń przedstawia konkretny motyw, nawiązujący do tematów lekcji (efekt pracy domowej) i bierze udział w krótkiej rozmowie (nauczyciel realizuje etapy matury ustnej w podsumowaniu lekcji). Uczniowie otrzymali załącznik do fazy podsumowującej: Na podstawie obrazu Zdzisława Beksińskiego “Pełzająca śmierć” i innych tekstów kultury scharakteryzuj świat warszawskiego getta. ZADANIE DOMOWE - nawiązuje do zadania z matury pisemnej (czytanie ze zrozumieniem), które należało do trudnych wg analizy ubiegłorocznej matury pisemnej. Napisz streszczenie utworu “Zdążyć przed Panem Bogiem” zwracając uwagę na limit słów 40-60. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |