Katalog Małgorzata Grabowska, 2022-05-23 Szczecin Fizyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr inż. Małgorzata Grabowska Nazwa i adres placówki: Zespół Szkół nr 8 im. Stanisława Staszica w Szczecinie Dyrektor: mgr Ewa Kupidłowska Czas trwania stażu : 01.09.2019r, -31.05.2022r. (2 lata i 9 miesięcy) Posiadane wykształcenie : wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego, sformułowanie wniosku. I semestr roku szkolnego 2019/2020 Wrzesień 2019 Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego, wniosek. 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz wniosku w celu postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Wrzesień 2019 Wrzesień 2019 Cały okres stażu Maj 2022 Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Dokumentacja. Sprawozdanie z realizacji planu, wniosek. 3. Przeprowadzenie analizy własnej pracy. Hospitacje zajęć przez dyrektora. Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć. Cały okres stażu Harmonogram spotkań. Scenariusze zajęć. Własne notatki. 4. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia. Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy, e-konferencje. Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych. Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji sali, pomocy dydaktycznych z fizyki Cały okres stażu Zaświadczenia. Wykaz interesujących książek. Wykaz stron internetowych. Materiały, pomoce, zdjęcia. 5. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły. Dokonywanie wpisów do elektronicznego dziennika zajęć . Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych wychowanków. Pisanie protokołów. Inne. Cały okres stażu Dzienniki zajęć. Plany współpracy. Semestralne sprawozdania. Protokoły. 6. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. Zaangażowanie się w projektowanie pomocy dydaktycznych. Uczestniczenie w konkursach szkolnych, wystąpieniach, akcjach. Kierowanie przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. 7. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym. Prowadzenie zebrań oraz spotkań indywidualnych z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Włączanie rodziców do organizowania, i współuczestnictwa w uroczystościach szkolnych np. wycieczkach, wigilii klasowej, apelach. Cały okres stażu Podziękowania. 8. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą, szczególnie z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Współprac psychologiem i pedagogiem szkolnym. Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku. Zaświadczenie. 9. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera. Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych w tym Internetu. Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. Cały okres stażu Zdjęcia, pomoce dydaktyczne. Dokumentacja. Sprawozdania. Scenariusze, plany. Wzór dyplomu, zaproszenia, podziękowania. UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI § 8 ust. 3 pkt. 2 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Opracowywane i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. Opublikowanie na portalach strony internetowej scenariuszy zajęć i uroczystości. Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. Cały okres stażu Zaświadczenie, publikacja w Internecie. 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Zaprezentowanie metod pracy z dziećmi. Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami. Cały okres stażu Scenariusze. Lista obecności nauczycieli. 3. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów). Udostępnianie swoich materiałów ze szkoleń. Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. Wymiana doświadczeń Cały okres stażu Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Rozwijanie zainteresowań uczniów. Użycie aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. Obserwacja uczniów na tle grupy. Rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. Obserwacje. 2. Praca z uczniami z trudnościami. Prowadzenie zajęć wyrównawczych. Cały okres stażu Wpisy do dziennika. 3. Praca z uczniem zdolnym. Przygotowywanie uczniów o konkursów/matury z fizyki i do podjęcia dalszej nauki na uczelniach technicznych. Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania. 4. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. Udział w Dniach Otwartych szkoły. Cały okres stażu Artykuły na stronie internetowej, zdjęcia. Sprawozdania i scenariusze. OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI § 8 ust. 3 pkt. 4a Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Rozwijanie umiejętności indywidualnego projektowania własnych działań. Opracowanie i wdrożenie własnego programu zajęć „Fizyka wokół nas” . Własne opracowanie scenariuszy akcji szkolnych Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu. Cały okres stażu Program i inna dokumentacja z nimi związana. Opracowała: Małgorzata Grabowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |