Katalog

Małgorzata Grabowska, 2022-05-23
Szczecin

Fizyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego



Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr inż. Małgorzata Grabowska
Nazwa i adres placówki: Zespół Szkół nr 8 im. Stanisława Staszica w Szczecinie

Dyrektor: mgr Ewa Kupidłowska
Czas trwania stażu : 01.09.2019r, -31.05.2022r. (2 lata i 9 miesięcy)
Posiadane wykształcenie : wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.




UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.  Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.
 Opracowanie planu rozwoju zawodowego, sformułowanie wniosku. I semestr roku szkolnego 2019/2020
Wrzesień 2019  Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
 Plan rozwoju zawodowego, wniosek.
2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego.  Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
 Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
 Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz wniosku w celu postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Wrzesień 2019
Wrzesień 2019
Cały okres stażu

Maj 2022  Wniosek o rozpoczęcie stażu.
 Plan rozwoju zawodowego.
 Dokumentacja.
 Sprawozdanie z realizacji planu, wniosek.
3. Przeprowadzenie analizy własnej pracy.  Hospitacje zajęć przez dyrektora.
 Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć. Cały okres stażu  Harmonogram spotkań.
 Scenariusze zajęć. Własne notatki.
4. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia.  Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy, e-konferencje.
 Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych.
 Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji sali, pomocy dydaktycznych z fizyki Cały okres stażu








 Zaświadczenia.
 Wykaz interesujących książek.
 Wykaz stron internetowych.
 Materiały, pomoce, zdjęcia.





5. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły.  Dokonywanie wpisów do elektronicznego dziennika zajęć .
 Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych wychowanków.
 Pisanie protokołów.
 Inne. Cały okres stażu  Dzienniki zajęć.
 Plany współpracy.
 Semestralne sprawozdania.
 Protokoły.
6. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy.
 Zaangażowanie się w projektowanie pomocy dydaktycznych.
 Uczestniczenie w konkursach szkolnych, wystąpieniach, akcjach. Kierowanie przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach. Cały okres stażu  Scenariusze zajęć.
7. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym.  Prowadzenie zebrań oraz spotkań indywidualnych z rodzicami.
 Pedagogizacja rodziców.
 Włączanie rodziców do organizowania, i
współuczestnictwa w uroczystościach szkolnych np. wycieczkach, wigilii klasowej, apelach. Cały okres stażu
 Podziękowania.
8. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.  Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą, szczególnie z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną.
 Współprac psychologiem i pedagogiem szkolnym. Cały okres stażu  Adnotacje w dzienniku.
 Zaświadczenie.
9. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej.  Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera.
 Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera.
 Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera.
 Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu.
 Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych w tym Internetu.
 Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. Cały okres stażu  Zdjęcia, pomoce dydaktyczne.
 Dokumentacja.
 Sprawozdania.
 Scenariusze, plany.
 Wzór dyplomu, zaproszenia, podziękowania.











UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI
§ 8 ust. 3 pkt. 2
Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja
1. Opracowywane i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych.  Opublikowanie na portalach strony internetowej scenariuszy zajęć i uroczystości.
 Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. Cały okres stażu


 Zaświadczenie, publikacja w Internecie.

2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.  Zaprezentowanie metod pracy z dziećmi.
 Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami. Cały okres stażu
 Scenariusze.
 Lista obecności nauczycieli.
3. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami.  Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów).
 Udostępnianie swoich materiałów ze szkoleń.
 Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach.
 Wymiana doświadczeń Cały okres stażu
 Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli.



POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH
§ 8 ust. 3 pkt. 3
Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja
1. Rozwijanie zainteresowań uczniów.  Użycie aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych.
 Obserwacja uczniów na tle grupy.
 Rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami. Cały okres stażu  Scenariusze zajęć.
 Obserwacje.
2. Praca z uczniami z trudnościami.  Prowadzenie zajęć wyrównawczych. Cały okres stażu

 Wpisy do dziennika.
3. Praca z uczniem zdolnym.  Przygotowywanie uczniów o konkursów/matury z fizyki i do podjęcia dalszej nauki na uczelniach technicznych. Cały okres stażu
 Dyplomy, podziękowania.
4. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym.  Udział w Dniach Otwartych szkoły. Cały okres stażu  Artykuły na stronie internetowej, zdjęcia.
 Sprawozdania i scenariusze.


OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
§ 8 ust. 3 pkt. 4a
Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja
1. Rozwijanie umiejętności indywidualnego projektowania własnych działań.  Opracowanie i wdrożenie własnego programu zajęć „Fizyka wokół nas” . Własne opracowanie scenariuszy akcji szkolnych
 Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu. Cały okres stażu


 Program i inna dokumentacja z nimi związana.




Opracowała: Małgorzata Grabowska
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.