![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Anna Kołodziejczyk, 2022-05-09 Świdnik Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOCEL GŁÓWNY: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. CEL SZCZEGÓŁOWY: Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły; Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych; Osobisty rozwój; Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 3 pkt. 1 UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ Poznanie procedury awansu zawodowego. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. •Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Sformułowanie wnioskuo rozpoczęcie stażu. Prowadzenie zajęć aktywizujących indywidualnych i grupowych z zakresu poradnictwa zawodowego • Prowadzenie zajęć indywidualnych dla uczniów objętych pomocą zespołu PPP związanych z planowaniem kształcenia i kariery zawodowej • Prowadzenie zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego we wszystkich typach szkół. Wykorzystywanie metod aktywizujących w pracy z uczniem • Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod aktywizujących: burz mózgów, dyskusja panelowa, studium przypadków, metoda projektu, drama, gry dydaktyczne 4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Organizowanie wycieczek zawodowych do firm, pracodawców w celu przybliżenia uczniom naturalnego środowiska pracy • Zapraszanie przedstawicieli instytucji wspierających szkolnictwo zawodowe oraz system doradztwa zawodowego: - Państwową Inspekcją Pracy w Lublinie - Powiatowym Urzędem Pracy w Świdniku • Udział z młodzieżą w Targach Pracy, Targach Edukacyjnych, Dniach Otwartych uczelni wyższych W trakcie stażu Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Organizowanie wycieczek zawodowych do firm, pracodawców w celu przybliżenia uczniom naturalnego środowiska pracy • Zapraszanie przedstawicieli instytucji wspierających szkolnictwo zawodowe oraz system doradztwa zawodowego: - Państwową Inspekcją Pracy w Lublinie - Powiatowym Urzędem Pracy w Świdniku • Udział z młodzieżą w Targach Pracy, Targach Edukacyjnych, Dniach Otwartych uczelni wyższych Umiejętne posługiwanie się komputerem i Internetem jako narzędziem pracy Wykorzystanie programów komputerowych: - do opracowania dokumentacji szkolnej - w celu opracowania różnorodnych materiałów dydaktycznych i wychowawczych, np.: kart pracy, krzyżówek, testów, sprawdzianów, ankiet, dyplomów itp. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych znajdujących się w Internecie w celu doskonalenia pracy własnej, poszukiwania i opracowywania wiadomości z przedmiotów zawodowych – wykorzystywanie ciekawych rozwiązań Umieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły w celu promowania dokonań uczniów Wykorzystanie w czasie zajęć tablicy multimedialnej, smartfonów, tabletów Samodzielne doskonalenie i udział w różnych formach doskonalenia z zakresu metod aktywizujących oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy) Udział i prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej § 8 ust. 3 pkt. 2 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli przygotowywanie scenariuszy lekcji przeprowadzanie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli omówienie przeprowadzonych zajęć umieszczanie na forach internetowych scenariuszy zajęć, konkursów, imprez Dzielenie się swoją wiedzą i umiejętnościami na temat organizacji i przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, uczącymi w danej klasie (wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych) Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych przygotowywanie materiałów i ich publikowanie na stronach internetowych portali edukacyjnych, np. planu rozwoju zawodowego, konspektów lekcji, testów i innych tekstów publikacja informacji na stronie internetowej ośrodka Przeprowadzenie szkolenia w ramach WDN z zakresu metod aktywizujących uczniów dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych Prezentacja różnorodnych metod pracy na zajęciach (wykorzystanie technologii informacyjnej) Temat szkolenia: Metody aktywizujące w nauczaniu § 8 ust. 3 pkt. 3 POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH Diagnozowanie zainteresowań zawodowych uczniów i rozwijanie postaw przedsiębiorczych • Spotkania z doradcą zawodowym w celu ustalenia zainteresowań i predyspozycji zawodowych z pomocą Testu WKP oraz przygotowania Indywidualnych planów działania Praca w zespole projektów unijnych w ramach programu ERASMUS Udział w pracach komisji rekrutacyjnej jako przewodnicząca zespołu ds. rekrutacji Prowadzenie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego Prowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli Prowadzenie Kółka kelnerskiego • Przygotowanie uczniów do profesjonalnej obsługi imprez okolicznościowych • Rozwijanie u uczniów umiejętność zawodowych podczas przygotowywania i obsługi imprez okolicznościowych Przygotowanie uczniów do szkolnego oraz wojewódzkiego etapu Konkursu Wiedzy o Prawie pracy i BHP • Prowadzenie zajęć rozwijających z zakresu prawa pracy oraz zapoznanie z zasadami BHP w miejscu pracy. Zorganizowanie i przeprowadzenie powiatowego konkursu ,,Mój wymarzony zawód” Przygotowanie i przeprowadzenie międzyszkolnego konkursu plastycznego dla uczniów szkół podstawowych Publikacja na stronie internetowej szkoły osiągnięć uczniów w organizowanych konkursach § 8 ust. 3 pkt. 4a OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Opracowanie programu zajęć Z zakresu doradztwa zawodowego dla wszystkich typów szkół Wdrożenie, realizacja i ewaluacja programu zajęć warsztatowych „z zakresu doradztwa zawodowego § 8 ust. 2 pkt. 4b WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DPRADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu przedmiotów zawodowych • Aktywny udział w zebraniach zespołu przedmiotów zawodowych, • Organizowanie projektów, przedsięwzięć, uroczystości szkolnych Pełnienie funkcji szkolnego koordynatora programu ,,Kultura bezpieczeństwa” realizowanego przy współpracy z Państwową Inspekcja pracy, oddział w Lublinie • udział w szkoleniu z założeń programu edukacyjnego ,,Kultura bezpieczeństwa”; • udział szkoły w kolejnej edycji programu edukacyjnym ,,Kultura bezpieczeństwa”; • prowadzenie zajęć z uczniami w ramach programu ,,Kultura bezpieczeństwa” Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |