Katalog Ewa Makowska, 2022-05-09 Okartowo Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego plan rozowju zawodowego§ 8 ust. 3 pkt. 1 UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Udział w formach doskonalenia, stosowanie wiedzy i umiejętności do doskonalenia warsztatu pracy Udział w kursach i konferencjach na temat metodyki nauczania: Nauczyciel I klasy, , itp. Udział w warsztatach, konferencjach, szkoleniach Rad Pedagogicznych.Wrzesień 2019 Cały okres stażu zaświadczenia, certyfikaty 2. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy, sprzyjających procesowi uczenia się. Wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami: burza mózgów, dyskusja panelowa, studium przypadku, drama, metoda projektu, drzewko decyzyjne, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne. Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych np. ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone, dziecięcej matematyki prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wprowadzenie alternatywnych sposobów komunikowania się dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: język gestów, piktogramy. Cały okres stażu scenariusze zajęć, zdjęcia, prace plastyczne dzieci, zaświadczenia, 3. Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy. Uczestnictwo w kursach i szkoleniach komputerowych doskonalących umiejętności wykorzystywania komputera w codziennej pracy: Narzędzia do tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych. Opracowanie artykułów z bieżących działań na stronie internetowej szkoły. Wrzesień 2019 Cały okres stażu zaświadczenia 4. Rozwijanie wśród uczniów kompetencji kluczowych, w tym: matematycznych, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych. Stosowanie nowoczesnych metod pracy, badanie przyrostu umiejętności i wiedzy wśród uczniów poprzez testy diagnozujące na wejściu i wyjściu. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, aplikacji, Kahoot, Quizizz, LearningApps, Matzoo, Digipuzzle, generatorów kodów QR. Korzystanie w czasie zajęć z tablicy multimedialnej, tabletów, smartfonów. Tworzenie filmów, animacji, komiksów, krzyżówek, puzzli. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, e – booków, Stosowanie programów multimedialnych do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cały okres stażu scenariusze zajęć, diagnozy uczniów, zaświadczenia. § 8 ust. 3 pkt. 2 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na portalu internetowym. Opublikowanie w portalu internetowym, zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Październik 2019 r. publikacja w Internecie. 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń i metod pracy. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy z uroczystości szkolnych, filmów edukacyjnych. Publikowanie materiałów edukacyjnych na portalach edukacyjnych ( profesor.pl, edux.pl) Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów. Cały okres stażu Luty 2020, Luty 2021 zaświadczenie, publikacja w Internecie, potwierdzenie dyrektora. 3. Współpraca wewnątrzszkolna Poprowadzenie szkoleniowej Rady Pedagogicznej w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli (Trening pamięci i koncentracji uwagi). Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami w zespołach przedmiotowych, wychowawczych, wspierających, w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej i komisjach szkolnych. Współorganizowanie projektu: „Pociąg ku wartościom”, realizowanego w klasach: I i IV. Wrzesień 2019 Cały okres stażu Rok szkolny 2019/2020 referaty, potwierdzenie dyrektora. 4. Prowadzenie trzech zajęć otwartych dla nauczycieli. Zaproszenie doradcy metodycznego z zakresu edukacji wczesnoszkolnej. Omówienie z nauczycielami przebiegu zajęć. 1 godzina w każdym roku stażu kwiecień-maj scenariusze, potwierdzenie dyrektora. § 8 ust. 3 pkt. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. Udział, koordynowanie, przygotowanie i prowadzenie projektów lokalnych, projektów finansowanych z Unii Europejskiej (Lekcja o Funduszach Europejskich itp.) Organizowanie szkolnych konkursów, uroczystości: Ślubowanie pierwszoklasistów, Dzień Edukacji Narodowej, Gra terenowa, Organizowanie wycieczek edukacyjnych: Mazurski Park Krajobrazowy, Stacja Hydrobiologiczna Instytutu Biologii Doświadczalnej w Mikołajkach. Cały okres stażu Zgodnie z planem pracy szkoły scenariusze zajęć, obserwacje, strona internetowa szkoły. 2. Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Prowadzenie zajęć dodatkowych wspomagających naukę czytania i logicznego myślenia. wpisy do dziennika, dokumentacja pracy z dzieckiem o specjalnych, potrzebach edukacyjnych. 3. Praca z dzieckiem zdolnym. Prowadzenie zajęć dodatkowych w ramach ogólnopolskiego programu „Zaprogramuj przyszłość”. Opracowanie programu rozwijającego zainteresowania uczniów naukami przyrodniczymi (prowadzenie zajęć w ramach Klubu Odkrywcy). Cały okres stażu dyplomy, podziękowania. 4. Organizacja lub udział z uczniami w akcjach charytatywnych i proekologicznych Organizowanie akcji ekologicznych: sprzątanie świata, Zimowe Ptakoliczenie, Dzień Wiosny. Współpraca z Fundacją Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich, Mazurskim Parkiem Krajobrazowym, Zakładem Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Spytkowie. Koordynowanie działań w szkole w ramach programu Szkoła na pTAK!. Promowanie w środowisku szkolnym działań o charakterze ekologicznym poprzez organizację zbiórek nakrętek, zużytych baterii, Cały okres stażu adnotacje w dzienniku, kronika szkolna, zaświadczenia, zdjęcia. 5. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. Publikowanie działań na stronie internetowej szkoły, w gminnym Biuletynie Informacyjnym, a także na stronach Olsztyńskiego Centrum Edukacji Ekologicznej. Cały okres stażu strona internetowa, scenariusze, zdjęcia. § 8 ust. 3 pkt. 4a OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Wdrożenie innowacji pedagogicznej „Trening pamięci i koncentracji uwagi”, adresowanej do uczniów, nauczycieli i rodziców. - Opracowanie innowacji pedagogicznej. - Przygotowanie zestawów ćwiczeń dla każdej grupy wiekowej. - Prowadzenie zajęć z treningu pamięci i koncentracji uwagi dla uczniów i rodziców. - Poprowadzenie szkoleniowej rady dotyczącej zaburzeń koncentracji uwagi. - Dokonanie ewaluacji wdrożonej innowacji; prezentacja osiągniętych efektów na Radzie Pedagogicznej, przedstawienie wniosków rodzicom. Rok szkolny 2019/2020 Kwiecień 2020 program i inna dokumentacja związana z innowacją. § 8 ust. 2 pkt. 4b WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU, KURATORA SPOŁECZNEGO, EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ, RZECZOZNAWCY DO SPRAW PODRĘCZNIKÓW, A W PRZYPADKU NAUCZYCIELI SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH – TAKŻĘ NAUCZYCIELA-KONSULTANTA WSPÓŁPRACUJĄCEGO Z CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Koordynowanie działań w zakresie doradztwa zawodowe w szkole Koordynowanie działań w ramach Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego w szkole poprzez: opracowanie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego w szkole; opracowanie planu pracy doradcy zawodowego oraz harmonogramu działań; wspieranie wychowawców w prowadzeniu zajęć z zakresu doradztwa zawodowego; organizację spotkań z ciekawymi ludźmi w ramach cyklu „Zawód z pasją”; prowadzenie warsztatów z rodzicami uczniów klas VIII; Udział w grupie wsparcia doradców zawodowych organizowanej przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Piszu; koordynowanie działań w ramach Warmińsko-Mazurskiego Tygodniu Kariery; Zorganizowanie Gminnych Targów Edukacyjnych we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Piszu; współorganizowanie wycieczek zawodoznawczych (Park Naukowo-Technologiczny w Ełku, ZUOK); Współpraca z przedsiębiorcami. Cały okres stażu 2 razy w roku 1 raz w roku Październik 2020, 2021 Marzec 2020 dokumentacja szkolna, adnotacje w dzienniku, strona internetowa szkoły. 4. Szkolny koordynator konkursu „Szkoła Przyjazna Środowisku” organizowanego przez Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty w Olsztynie. Opracowanie planu działań na bieżący rok szkolny, złożenie wniosku i przedłożenie sprawozdania; Realizacja programów ekologicznych organizowanych przez inne podmioty ( organizacje, fundacje, parki krajobrazowe); Organizacja kampanii i konkursów ekologicznych, angażujących do działania społeczność szkolną (uczniów, radę pedagogiczną, pracowników szkoły) i społeczność lokalną; Prowadzenie zajęć terenowych dla uczniów i nauczycieli ( gra terenowa) Promowanie działań szkoły w zakresie edukacji dla zrównoważonego rozwoju w środowisku lokalnym. Październik 2019 Czerwiec 2020 Cały okres stażu karta zgłoszenia, sprawozdanie z realizacji działań, zaświadczenia, zdjęcia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |