Katalog

Justyna Radulska, 2022-04-27
Gdańsk

Religia, Plan WDN

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
I. DANE OSOBOWE:
1. Imię i nazwisko: Justyna Radulska
2. Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa nr 35 z Oddziałami Sportowymi im. Jana Parandowskiego w Gdańsku
3. Stanowisko: nauczyciel religii
4. Posiadane kwalifikacje: magister zarządzania zasobami ludzkimi; podyplomowe studia teologiczno- katechetyczne z przygotowaniem pedagogicznym
II. STAŻ:
1. termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2021 r.
2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2022 r.
3. Opiekun stażu: Marek Urbaniak
III. CELE STAŻU:
1. Cel ogólny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
2. Cele szczegółowe:
• Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
• Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia,
• Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych
i higienicznych warunków odbywania zajęć,
• Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym,
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich,
• Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych
i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego,
• Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami.
IV. PLAN DZIAŁANIA
1. znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust. 2 pkt. 1).
L.p. Działania podjęte dla realizacji wymagań Termin realizacji Dowody realizacji
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami szkoły: Statut Szkoły, program, Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania, Szczegółowe kryteria oceny z zachowania, POLITYKA WEWNĘTRZNA w zakresie w zakresie ochrony dzieci przed różnymi formami krzywdzenia, Procedury ogólne covid-19 w SP35, Procedury szczegółowe covid-19 w SP35, Procedury bezpieczeństwa w SP nr 35.
Wrzesień, październik 2021 r. Adnotacja własna potwierdzona przez opiekuna stażu.
2. Poznanie Karty Nauczyciela, podstawowych przepisów oświatowych oraz przepisów regulujących nauczanie religii w szkole. Poznanie procedury awansu zawodowego. Wrzesień 2021 r. Adnotacja własna potwierdzona przez opiekuna stażu.
3. Zapoznanie z Podstawą Programową Nauczania Religii Kościoła Katolickiego w Polsce. Zapoznanie z Programem Nauczania Religii w Szkole Podstawowej. Wrzesień 2021 r. Notatki własne
4. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. Zapoznanie z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: e-dziennik, TEAMS. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Adnotacja własna potwierdzona przez opiekuna stażu. Wpisy w dziennikach.
5. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu. Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu. Wrzesień 2021 r. Omówienie zasad współpracy.
6. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenie Dyrektorowi Szkoły. Wrzesień 2021 r. Plan Rozwoju Zawodowego.
7. Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, zajęć. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Teczka stażysty.
8. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi Szkoły. Maj 2022 r. Sprawozdanie
9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Maj 2022 r. Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu.

2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust. 2 pkt. 2).
1. Opracowanie rozkładu materiału do każdej grupy katechetycznej (plan edukacji religijnej) Wrzesień 2021 r. Notatki własne
2. Opracowanie konspektów zajęć oraz przygotowanie pomocy dydaktycznych Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Konspekty zajęć, testy, pomoce dydaktyczne i prezentacje multimedialne.
3. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli (WDN). Udział w kursach organizowanych przez Wydział Katechetyczny Archidiecezji Gdańskiej, szkoleniach, konferencjach oraz w rekolekcjach. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu.
4. Lektura artykułów pedagogicznych oraz literatury o tematyce religijnej. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Dokumentacja: bibliografia literatury pedagogicznej i religijnej.
5. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Publikacja w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego.
Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Teczka stażysty, płyta z zapisem elektronicznym.
6. Przygotowanie programu Wielkanocnego na terenie Szkoły Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Potwierdzenie opiekuna stażu.
7. Współpraca z parafią w kwestii przygotowania dzieci do I-szej Komunii Świętej. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Potwierdzenie opiekuna stażu.

3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust. 2 pkt.3).
1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku ucznia. Rozmowy z wychowawcami klas. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Notatki własne.
2. Poznanie środowiska wybranych uczniów (np. tych którzy sprawiają trudności) i ich problemów.
Analiza IPET i WOPFU. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Potwierdzenie wychowawcy, opiekuna stażu.
3. Pogłębianie wiedzy
z zakresu wychowawczych
i opiekuńczych aspektów pracy
w świetlicy szkolnej oraz organizowanie aktywności wychowankom.
Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Notatki własne.
4. Współpraca z rodzicami. Rozmowy podczas konsultacji, kontakty telefoniczne, korespondencja przed e-dziennik.

Współpraca podczas organizacji imprez
i wydarzeń z życia świetlicy lub szkoły. Udział w przeżywaniu osiągnięć sportowych uczniów podczas zawodów otwartych. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Notatki własne.

4. Umiejętność omawiania własnych lub obserwowanych zajęć (§3 ust. 2 pkt. 3).
1. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Opracowanie zakresu i tematów zajęć. Wrzesień 2021 r. Potwierdzenie opiekuna stażu.
2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela. Obserwowanie i analiza pod kątem metod, toku lekcji i próby odniesienia do własnej pracy. 1xmiesiąc Arkusz obserwacji.
3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie konspektów zajęć, konsultacja, wnioski i analiza. 1xmiesiąc Konspekty lekcji, arkusze obserwacji, wnioski.
4. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. Uwzględnienie opinii opiekuna dot. sposobu prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Autorefleksja, dokumentacja efektów własnej pracy.
5. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena. Maj 2022 r. Teczka stażysty.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.