|
|
Katalog Justyna Radulska, 2022-04-27 Gdańsk Religia, Plan WDN Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY I. DANE OSOBOWE: 1. Imię i nazwisko: Justyna Radulska 2. Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa nr 35 z Oddziałami Sportowymi im. Jana Parandowskiego w Gdańsku 3. Stanowisko: nauczyciel religii 4. Posiadane kwalifikacje: magister zarządzania zasobami ludzkimi; podyplomowe studia teologiczno- katechetyczne z przygotowaniem pedagogicznym II. STAŻ: 1. termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2021 r. 2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2022 r. 3. Opiekun stażu: Marek Urbaniak III. CELE STAŻU: 1. Cel ogólny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. 2. Cele szczegółowe: • Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, • Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia, • Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć, • Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym, • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich, • Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego, • Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami. IV. PLAN DZIAŁANIA 1. znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust. 2 pkt. 1). L.p. Działania podjęte dla realizacji wymagań Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami szkoły: Statut Szkoły, program, Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania, Szczegółowe kryteria oceny z zachowania, POLITYKA WEWNĘTRZNA w zakresie w zakresie ochrony dzieci przed różnymi formami krzywdzenia, Procedury ogólne covid-19 w SP35, Procedury szczegółowe covid-19 w SP35, Procedury bezpieczeństwa w SP nr 35. Wrzesień, październik 2021 r. Adnotacja własna potwierdzona przez opiekuna stażu. 2. Poznanie Karty Nauczyciela, podstawowych przepisów oświatowych oraz przepisów regulujących nauczanie religii w szkole. Poznanie procedury awansu zawodowego. Wrzesień 2021 r. Adnotacja własna potwierdzona przez opiekuna stażu. 3. Zapoznanie z Podstawą Programową Nauczania Religii Kościoła Katolickiego w Polsce. Zapoznanie z Programem Nauczania Religii w Szkole Podstawowej. Wrzesień 2021 r. Notatki własne 4. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. Zapoznanie z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: e-dziennik, TEAMS. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Adnotacja własna potwierdzona przez opiekuna stażu. Wpisy w dziennikach. 5. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu. Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu. Wrzesień 2021 r. Omówienie zasad współpracy. 6. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenie Dyrektorowi Szkoły. Wrzesień 2021 r. Plan Rozwoju Zawodowego. 7. Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, zajęć. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Teczka stażysty. 8. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi Szkoły. Maj 2022 r. Sprawozdanie 9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Maj 2022 r. Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu. 2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust. 2 pkt. 2). 1. Opracowanie rozkładu materiału do każdej grupy katechetycznej (plan edukacji religijnej) Wrzesień 2021 r. Notatki własne 2. Opracowanie konspektów zajęć oraz przygotowanie pomocy dydaktycznych Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Konspekty zajęć, testy, pomoce dydaktyczne i prezentacje multimedialne. 3. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli (WDN). Udział w kursach organizowanych przez Wydział Katechetyczny Archidiecezji Gdańskiej, szkoleniach, konferencjach oraz w rekolekcjach. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu. 4. Lektura artykułów pedagogicznych oraz literatury o tematyce religijnej. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Dokumentacja: bibliografia literatury pedagogicznej i religijnej. 5. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Publikacja w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Teczka stażysty, płyta z zapisem elektronicznym. 6. Przygotowanie programu Wielkanocnego na terenie Szkoły Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Potwierdzenie opiekuna stażu. 7. Współpraca z parafią w kwestii przygotowania dzieci do I-szej Komunii Świętej. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Potwierdzenie opiekuna stażu. 3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust. 2 pkt.3). 1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku ucznia. Rozmowy z wychowawcami klas. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Notatki własne. 2. Poznanie środowiska wybranych uczniów (np. tych którzy sprawiają trudności) i ich problemów. Analiza IPET i WOPFU. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Potwierdzenie wychowawcy, opiekuna stażu. 3. Pogłębianie wiedzy z zakresu wychowawczych i opiekuńczych aspektów pracy w świetlicy szkolnej oraz organizowanie aktywności wychowankom. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Notatki własne. 4. Współpraca z rodzicami. Rozmowy podczas konsultacji, kontakty telefoniczne, korespondencja przed e-dziennik. Współpraca podczas organizacji imprez i wydarzeń z życia świetlicy lub szkoły. Udział w przeżywaniu osiągnięć sportowych uczniów podczas zawodów otwartych. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Notatki własne. 4. Umiejętność omawiania własnych lub obserwowanych zajęć (§3 ust. 2 pkt. 3). 1. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Opracowanie zakresu i tematów zajęć. Wrzesień 2021 r. Potwierdzenie opiekuna stażu. 2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela. Obserwowanie i analiza pod kątem metod, toku lekcji i próby odniesienia do własnej pracy. 1xmiesiąc Arkusz obserwacji. 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie konspektów zajęć, konsultacja, wnioski i analiza. 1xmiesiąc Konspekty lekcji, arkusze obserwacji, wnioski. 4. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. Uwzględnienie opinii opiekuna dot. sposobu prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Wrzesień 2021 r. - maj 2022 r. Autorefleksja, dokumentacja efektów własnej pracy. 5. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena. Maj 2022 r. Teczka stażysty. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |