Katalog Małgorzata Urbańska, 2022-04-13 Czarnków Język niemiecki, Konspekty Arbeit - Festigung des MaterialsTemat: Arbeit – Festigung des Materials. Grupa docelowa: klasa 2 liceum Podręcznik: Welttour Deutsch 2. Cel zajęć: utrwalenie słownictwa związanego z zagadnieniem pracy, zawodów, czynności z nich związanych oraz czasu przeszłego złożonego Perfekt Cele operacyjne: - doskonalenie pracy w parach, - praktyczne wykorzystanie opanowanego dotychczas słownictwa i struktur gramatycznych, - doskonalenie słuchania ze zrozumieniem oraz wyrażania własnych opinii. Metody i formy pracy: - forum - samodzielna - w parach - pod kierunkiem i z wsparciem nauczyciela - dialog (elementy dramy) Środki dydaktyczne: - laptop - rzutnik - smartfony uczniów - zeszyty Przebieg lekcji: Nauczyciel wita uczniów: „Guten Tag” oraz informuje, co jest celem dzisiejszych zajęć. Po zajęciu przez uczniów miejsc nauczyciel przy pomocy aplikacji Mentimeter oraz wcześniej przygotowanych slajdów prosi uczniów, aby przy pomocy smartfonów odpowiedzieli na następujące pytania: Wie geht’s? Wer ist heute nicht da? ( w ten sposób nie trzeba już sprawdzać obecności w tradycyjny sposób) Wie ist das Wetter heute? Wer hat keine Hausaufgabe? Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące kilku ostatnich lekcji z zakresu ARBEIT, aby przypomnieć słownictwo, na którym pracowano: Was assoziierst du mit dem Wort Arbeit? Wo können die Menschen arbeiten? Welche Pflichten haben sie in der Arbeit? Welche Berufe gibt es? Wie findest du die Arbeit einer Krankenschwester/einer Köchin/eines Lehrers usw? Welche Berufe sind gefährlich/interessant/sicher/gut bezahlt? Was ist dein Traumberuf? I W ramach powtórzenia słownictwa nauczyciel wysyła uczniom linki do własnoręcznie opracowanych ćwiczeń w aplikacji Wordwall https://wordwall.net/pl/resource/28466482 (nick: Gjrurbanscy). Uczniowie rozwiązują samodzielnie zadania oraz wpisują się w ranking, co dodatkowo wspiera motywację. II Uczniowie rozwiązują w parach ćwiczenia dotyczące tworzenia czasu Perfekt: https://wordwall.net/pl/resource/30228165 https://wordwall.net/pl/resource/29821704 III Uczniowie odpowiadają w kilku zdaniach pisemnie na pytanie: Was hast du gestern gemacht? Następnie wymieniają się zeszytami i sami poprawiają błędy dyskutując o nich. IV Nauczyciel prosi uczniów o stworzenie dialogu do następujących wytycznych: Opowiedz koledze z Niemiec o pracy, której podjąłeś się w wakacje - opowiedz, skąd pomysł pracy - gdzie ją znalazłeś - na czym polegały Twoje obowiązki - na co przeznaczysz zarobione pieniądze. Po zaprezentowaniu dialogów nauczyciel docenia w postaci oceny uczniów za szczególną aktywność oraz zadaje zadanie domowe. Należy je wykonać na stronie www.krzyzowki.edu.pl. Uczniowie powinni stworzyć w języku niemieckim hasła do słowa ARBEIT. Nauczyciel żegna się z uczniami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |