![]() |
![]() |
Katalog Błazej Sosnowski, 2022-04-13 łódź Przyroda, Scenariusze Na polu uprawnym3. Temat zajęć: Na polu uprawnym 4. Czas trwania zajęć 45 minut 5. Uzasadnienie wyboru tematu Tematyka zgodna z podstawą programową 6. Uzasadnienie zastosowania technologii Dzięki zastosowanym metodom technologii informacyjno-komunikacyjnych efektowniej można zrealizować temat lekcji. Narzędzia TIK angażują uczniów do aktywnej pracy na lekcji, pozwalają na obrazowe przedstawienie zagadnień, umożliwiają lepsze zrozumienie omawianych treści, a także zachęcają do korzystania z różnych źródeł wiedzy, aby uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania. 7. Cel ogólny zajęć Poznanie charakterystycznych cech oraz roślin występujących na polu uprawnym wraz z ich podziałem oraz sposobami wykorzystywania w życiu codziennym, przemyśle spożywczym i przetwórczym. 8. Cele szczegółowe zajęć 1. obserwuje i podaje nazwy typowych organizmów łąki i pola uprawnego, 2. podaje ich znaczenie roślin uprawnych dla człowieka; 3. rozpoznaje rośliny uprawne 4. dzieli rośliny na zbożowe, okopowe, warzywne, oleiste 9. Metody i formy pracy - praca z podręcznikiem, - prezentacja filmu, - burza mózgów, - prezentacja, - dyskusja, - quiz dydaktyczny 10. Środki dydaktyczne - podręcznik, - serwisy internetowe (mentimeter, epodręczniki, quizziz) 2 - zeszyty przedmiotowe 11. Wymagania w zakresie technologii - komputer z dostępem do Internetu, - smartphone, - rzutnik. 12. Przebieg zajęć Aktywność nr 1 Temat: Doświadczenie Czas trwania 10 minut Opis aktywności - przywitanie uczniów, - przedstawienie tematu i celu lekcji, - zapytanie uczniów o podanie roślin, które są uprawiane na polach uprawnych, - stworzenie "mapy" z najczęstszymi odpowiedziami przy użyciu platformy mentimeter.com Aktywność nr 2 Temat Refleksja Czas trwania 10 minut Opis aktywności - zaprezentowanie części jadalnych roślin przy pomocy prezentacji stworzonej na stronie epodreczniki.pl https://moje.zpe.gov.pl/dolacz/413562 - przedstawienie form ochrony roślin, - omówienie tematyki związanej z nawozami gleb, - co to są chwasty i czemu stanowią problem na polu uprawnym Aktywność nr 3 Temat Teoria 3 Czas trwania 10 minut Opis aktywności - podzielenie roślin uprawnych na rodzaje oraz krótka charakterystyka poszczególnych rodzajów, - dyskusja o tym, co można uzyskać z różnych roślin - zaprezentowanie możliwości aplikacji do rozpoznawania roślin na podstawie zdjęcia - PlantNet Aktywność nr 4 Temat Praktyka Czas trwania 15 minut Opis aktywności - podsumowanie wiadmości - podkreślenie walorów zdrowotnych, jakie dają nam rosliny - przeprowadzenie krótkiego quizu na serwisie quizizz https://quizizz.com/join/quiz/5ed8f724ef61fb001cc9f112/start?studentShare=true Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |