Katalog Błazej Sosnowski, 2022-04-13 łódź Geografia, Scenariusze Krajobraz wysokogórski Himalajów3. Temat zajęć: Krajobraz wysokogórski Himalajów 4. Czas trwania zajęć 45 minut 5. Uzasadnienie wyboru tematu Tematyka zgodna z podstawą programową 6. Uzasadnienie zastosowania technologii Dzięki zastosowanym metodom technologii informacyjno-komunikacyjnych efektowniej można zrealizować temat lekcji. Narzędzia TIK angażują uczniów do aktywnej pracy na lekcji, pozwalają na obrazowe przedstawienie zagadnień, umożliwiają lepsze zrozumienie omawianych treści, a także zachęcają do korzystania z różnych źródeł wiedzy, aby uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania. 7. Cel ogólny zajęć Poznanie cech charakterystycznych krajobrazu wysokogórskiego na przykładzie Himalajów. 8. Cele szczegółowe zajęć 1. wskazywanie na mapie krajobrazu wysokogórskiego 2. poznanie charakterystycznych cech krajobrazowych oraz klimatycznych w krajobrazie wysokogórskim 3. rozpoznawanie zwierząt i roślin w krajobrazie wysokogórskim 4. prezentacja budownictwa, stylu życia, gospodarowania mieszkańców obszarów wysokogórskich 5. identyfikacja współzależności między składnikami krajobrazu wysokogórskiego i warunkami życia człowieka 6. ustalanie zależności między położeniem krajobrazu na kuli ziemskiej, warunkami klimatycznymi i głównymi cechami krajobrazu wysokogórskiego 9. Metody i formy pracy 2 - praca z podręcznikiem, - pezentacja filmu, - dyskusja, - praca z programem Google Earth, - praca z klimatogramami - quiz dydaktyczny 10. Środki dydaktyczne - podręcznik, - klimatogramy, - zeszyty przedmiotowe, - serwisy internetowe (youtube, google earth, epodreczniki, quizizz) 11. Wymagania w zakresie technologii - komputer z dostępem do Internetu, - rzutnik 12. Przebieg zajęć Aktywność nr 1 Temat: Doświadczenie Czas trwania 12 minut Opis aktywności - przywitanie uczniów, - przedstawienie tematu i celu lekcji, - projekcja filmu (fragmentów) o szczytach himalajskich https://www.youtube.com/watch?v=Uh8ZE2krBJc Aktywność nr 2 Temat Refleksja Czas trwania 10 minut Opis aktywności 3 - dyskusja na temat filmu - jakie są charakterystyczne cechy krajobrazu, jakie są warunki pogodowe, czy istnieje dużo gatunków roślin i zwierząt, - przedstawienie pięter roślinnych (na podstawie grafiki z portalu epodreczniki - https://zpe.gov.pl/a/grafika-interaktywna/D13hpwJer), przykładów gatunków roślin i zwierząt występujących w Himalajach, - zaprezentowanie stylu życia mieszkańców Himalajów i ich powiązania z rozwijaną tam turystyką wysokogórską Aktywność nr 3 Temat Teoria Czas trwania 10 minut Opis aktywności - przedstawienie za pomocą portalu google earth występowanie krajobrazu wysokogórskiego na kuli ziemskiej, - odczytanie za pomocą klimatogramu cech klimatu krajobrazu wysokogórskiego - porównanie z klimatogramami innych stref krajobrazowych, - zaprezentowanie ciekawostek zwiazanych z Himalajami (m.in. które szczyty są najtrudniejsze do zdobycia, ile kosztuje wyprawa na Mount Everest, jakie są zagrożenia związane ze wspinaczką wysokogórską) Aktywność nr 4 Temat Praktyka Czas trwania 13 minut Opis aktywności - podsumowanie wiadomości, - dyskusja o tym, kto chciałby się wybrać w Himalaje, a kto nie i dlaczego - przeprowadzenie krótkiego quizu na platformie quizziz https://quizizz.com/join/quiz/607bfd830f2574001c54160a/start?studentShare=true 13. Sposób ewaluacji zajęć Ankieta ewaluacyjna rozdana na lekcji w formie papierowej Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |