Katalog

Barbara Skop, 2022-04-13
Złotoryja

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

Posiadane kwalifikacje:
1. Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych – specjalność filologia angielska;
2. Uniwersytet Wrocławski – specjalność filologia angielska

Cel główny:
 Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego

Cele szczegółowe:
 Zdobywanie nowego doświadczenia w działaniach podejmowanych na rzecz ucznia i szkoły;
 Pogłębianie wiedzy w różnych dziedzinach pracy zawodowej;
 Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych;
 Wzbogacenie umiejętności i wiedzy grona pedagogicznego poprzez dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem;
 Rozwój osobisty

UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
§ 8 ust. 3 pkt 1

Przeprowadzenie wśród uczniów badań diagnostycznych.
 Badanie poziomu oraz przyrostu umiejętności językowych uczniów za pomocą testów diagnozujących na początek i koniec roku szkolnego

Rozwijanie zainteresowań oraz zdolności językowych uczniów.
 Przygotowywanie wraz z uczniami inscenizacji oraz skeczów w języku obcym
 Tworzenie komiksów w języku obcym

Wykorzystanie Internetu oraz jego zasobów.

 Używanie Internetu w celu pozyskiwanie ciekawych pomysłów na zajęcia edukacyjne oraz do tworzenia pomocy dydaktycznych pomagających uczniom w procesie uczenia się,
 Wykorzystywanie forów dyskusyjnych, portali edukacyjnych oraz różnego rodzaju serwisów do wymiany informacji związanych z pracą nauczyciela,
 Używanie poczty elektronicznej do kontaktu z nauczycielami,
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych

 Tworzenie pomocy dydaktycznych, testów, prezentacji multimedialnych itp.
 Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, podziękowań, zaproszeń przy użyciu Internetu

Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.

 Wykorzystanie tablicy interaktywnej oraz smartfonów podczas zajęć,
 Przygotowywanie prezentacji multimedialnych przez uczniów


UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI,W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KNTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI
§ 8 ust. 3 pkt 2
Opublikowanie w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego

 Opublikowanie na stronie internetowej zatwierdzonego planu rozwoju

Prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli.
 Przeprowadzenie zajęć z języka angielskiego oraz zajęć z wychowawcą (z zastosowaniem metod aktywizujących) dla nauczyciela stażysty

Dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi nauczycielami

 Dzielenie się z nauczycielami wiedzą i umiejętnościami zdobytymi na kursach i szkoleniach po przez przeprowadzenie rad szkoleniowych oraz udostępnienie własnych materiałów ze szkoleń

Udostępnienie innym nauczycielom swoich opracowań.

 Opracowanie oraz udostępnienie własnych scenariuszy zajęć, kart pracy, pomocy dydaktycznych itp.

POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH
§ 8 ust. 3 pkt 3

Przygotowywanie uczniów do konkursów.

 Opracowanie oraz udostępnienie uczniom materiałów przygotowujących do konkursów szkolnych i pozaszkolnych, prowadzenie konsultacji przygotowujących do konkursów
 Organizacja szkolnych konkursów językowych (kalendarz adwentowych, My Picture Dictionary, konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych itp

Opracowanie gazetki szkolnej.
 Przygotowywanie szkolnej gazetki tematycznej zawierającej teksty w języku angielskim
Prowadzenie zajęć dodatkowych
 Prowadzenie zajęć wyrównujących z języka angielskiego dla klasy ósmej

Rozwijanie zainteresowań uczniów najbliższym otoczeniem i krajem poprzez organizowanie wycieczek


 Organizowanie klasowych wyjazdów do kina, muzeum, oraz innych wycieczek edukacyjno-krajoznawczych mających na celu poznanie najbliższego regionu



OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
§ 8 ust. 3 pkt 4 lit. a

Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu z języka angielskiego.

 Opracowanie oraz wdrożenie własnego programu „Can you speak English? Yes, I can”
 Dokonanie ewaluacji programu

WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DPRADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU, KURATORA SPOŁECZNEGO, EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ, RZECZOZNAWCY DO SPRAW PODRĘCZNIKÓW, A W PRZYPADKU NAUCZYCIELI SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH – TAKŻE NAUCZYCIELA-KONSULTANTA WSPÓŁPRACUJĄCEGO Z CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ
§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. b

Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli klas IV-VIII

 Praca w zespole nauczycieli, wspólne tworzenie dokumentacji, rozwiązywanie problemów.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.