![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Alina Kowalczyk, 2022-04-14 Wilkanowo Zajęcia zintegrowane, Różne Innowacja pedagogiczna "Podróże małe i duże"SZCZEGÓŁOWY OPIS INNOWACJI Tytuł innowacji: „Podróże małe i duże” Autor innowacji: Alina Kowalczyk Czas innowacji: rok szkolny 2021/2022 Objęci innowacją: uczniowie klasy III „D” Szkoły Podstawowej Rodzaj innowacji: pedagogiczna I. UZASADNIENIE POMYSŁU I POTRZEBY INNOWACJ Zgodnie z zaleceniami MEN, które ustanowiło sześć podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022 - a wśród nich m.in. „Działania na rzecz szerszego udostępniania kanonu edukacji klasycznej, wprowadzania w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych”, opracowałam i wdrożyłam innowację pedagogiczną „Podróże małe i duże”. Inspiracją do wprowadzenia innowacji pedagogicznej „Podróże małe i duże” było również ogromne zainteresowanie dzieci otaczającym światem – tym bliskim i tym dalekim. II. Cele innowacji Cele ogólne: - dostarczanie wiedzy na temat Polski, Europy i świata, - budzenie ciekawości historycznej, przyrodniczej i geograficznej, Cele szczegółowe: - kształtowanie polskiej tożsamości narodowej i kulturowej oraz poznawanie dziedzictwa kulturowe naszego kraju. - kształtowanie postaw obywatelskich, - kształtowanie umiejętności prezentacji własnej pracy. - kształtowanie umiejętności korzystania z mapy, - poznanie środowiska przyrodniczego najbliższego otoczenia, kraju i świata, - poznanie tradycji, zabytków kultury i historii, - rozwijanie samodyscypliny, samokontroli w postępowaniu, rozwijanie inwencji twórczej, aktywnej postawy; III. Metody pracy - metoda projektów, - metoda aktywizująca, - metoda praktycznego działania, - metoda podająca. IV. Przewidywane osiągnięcia Uczeń: - rozpoznaje różne regiony Polski, zna nazwy największych miast i rzek polskich, - odnosi się z szacunkiem do problematyki poznawania życia ludzi innych narodowości, - poznaje zwyczaje, tradycje charakterystyczne dla krajów Unii Europejskiej - zna i nazywa symbole własnego kraju (barwy, hymn, godło), - rozpoznaje niektóre symbole narodowe innych krajów Unii Europejskiej, - rozumie pojęcia Polak, Polska, Europejczyk, Europa, Unia Europejska, - rozpoznaje znanych ludzi z innych krajów, - wymienia ciekawostki kulinarne poszczególnych krajów, - wymienia najciekawsze i najbardziej znane polskie zabytki oraz zabytki innych krajów, - zna kilka zwrotów w języku obcym, - zna położenie Afryki oraz jej faunę i florę , - korzysta z mapy. V. Tematyka zajęć Blok tematyczny nr 1 : Polska 1. Co ty wiesz o swoim miejscu zamieszkania. 2. Moje podróże po Polsce. Blok tematyczny nr 2: Kraje Unii Europejskiej 1. Zwiedzamy kraje Unii Europejskiej. Blok tematyczny nr 3: Afryka 1. Śladami Kazimierza Nowaka i doktora Dolittle. VI. Ewaluacja Ewaluacja będzie przeprowadzona po każdym bloku tematycznym. Wykorzystane zostaną krzyżówki, quizy i gry. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |