|
|
Katalog Dorota Faron, 2022-04-15 Rabka - Zdrój Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoImię i nazwisko: mgr Dorota F. Nauczyciel: nauczyciel świetlicy Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa nr 1 w Skawie im. Św. Jana Bosko wraz z Szkołą Podstawową Filialną w Skawie Czas trwania stażu: 02.09.2019r. - 01.06.2022r. Cele stażu: • Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie u dzieci aktywności twórczej i kształtowanie właściwych postaw społecznych. • Poszerzanie zakresu wiedzy. • Doskonalenie własnych umiejętności zawodowych oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • Doskonalenie metod pracy i warsztatu. • Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów. • Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. ZADANIA 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego. 2. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 3. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu na kolejny stopień awansu zawodowego. SPOSOBY I FORMY REALIZACJI 1. Analiza obowiązujących aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: •Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 967) •Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574) Zapoznanie z aktualną dokumentacją regulującą pracę placówki: •statut •regulaminy i procedury •plany, programy, koncepcje 2. Analiza powinności i wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego i uwzględnienie ich w planie. 3. Sformułowanie wniosku spełniającego wymogi formalne i przedłożenie go Dyrektorowi wraz z planem rozwoju zawodowego. TERMIN: Wrzesień 2019 § 8 ust. 3 pkt 1. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się ZADANIA 1. Pogłębianie wiedzy na temat metod aktywizujących. 2. Stosowanie w codziennej pracy metod opartych na działaniu, przeżywaniu, odkrywaniu oraz poznawaniu. 3. Korzystanie z technologii komputerowej i multimedialnej podczas codziennej pracy. SPOSOBY I FORMY REALIZACJI Korzystanie z artykułów w czasopismach pedagogicznych, na edukacyjnych portalach internetowych w celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych. 1) Aktywizowanie dzieci podczas zajęć dydaktycznych i zabaw dowolnych – stosowanie takich metod jak: • burza mózgów • mapa pojęciowa • stacje zadaniowe • drama • metody integracyjne • pedagogika zabawy • gry dydaktyczne • inne 2) Stosowanie metody TPR (Total PhysicalResponse) podczas zabaw i zajęć prowadzonych w języku angielskim. 1)Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji własnej i przedszkolnej: plan rozwoju, roczne plany pracy, sprawozdania, program autorski, ankiety, regulaminy, zgody, upoważnienia, itp. 2) Stosowanie technologii komputerowej do organizacji warsztatu pracy: •dyplomy, •harmonogramy, scenariusze •wizytówki, •informacje dla rodziców, •karty pracy, •ogłoszenia. 3) Wykorzystanie internetu do zapoznawania się z ofertami szkoleń i warsztatów on-line. 4) Korzystanie z zasobów internetu w celu realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych- ciekawe artykuły, scenariusze, opisy nowatorskich metod w celu wzbogacenia warsztatu pracy. 5) Wykorzystanie tablicy interaktywnej podczas zajęć świetlicowych, dostosowanych do wieku i zainteresowań dzieci. 6) Dostarczanie dokumentacji fotograficznej z wydarzeń w grupie w celu umieszczania ich na stronie internetowej szkoły. 7) Wykorzystanie dostępnych prezentacji komputerowych , gier edukacyjnych jako wzbogacenie atrakcyjności zajęć. 8) Systematyczne korzystanie w pracy z dziennika elektronicznego librus. TERMIN Okres stażu 8 ust.3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, ZADANIA 1. Opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. 2. Dzielenie się swoim doświadczeniem. 3. Przygotowanie i prowadzenie zajęć, konkursów i imprez świetlicowych lub szkolnych. 4. Udział w pracach zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. SPOSOBY I FORMY REALIZACJI Umieszczenie artykułu w Internecie. Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych. 1) Samodzielne prowadzenie zaplanowanych zajęć. 2) Organizowanie samodzielne lub we współpracy z innym wychowawcą zajęć, konkursów i uroczystości świetlicowych lub szkolnych. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami dotyczącymi rozwiązywania problemów wychowawczych uczniów. TERMIN Rok szkolny 2021/2022 8ust.3 pkt. 3 Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIA 1. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy. 2. Współpraca ze specjalistami wspierającymi rozwój dziecka. 3. Bajkoterapia w świetlicy „Zaprzyjaźnij się z książką”. 4. Organizowanie uroczystości i imprez świetlicowych. 5. Przeprowadzanie konkursów świetlicowych. 6. Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych w celu podniesienia jakości pracy własnej i placówki. 7. Prowadzenie zajęć z zakresu języka angielskiego. 8.Kształtowanie sprawności fizycznej. 9.Badanie jakości pracy świetlicy. SPOSOBY I FORMY REALIZACJI 1) Organizacja akcji charytatywnych: pomoc dla Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt. 2) Organizacja Dnia Życzliwości - rozwijanie u dzieci zainteresowań oraz empatii, kształtowanie postaw prospołecznych, rozbudzanie twórczej aktywności uczniów. 3)Współudział w przygotowaniu uroczystości oraz imprez szkolnych przy współpracy z innymi nauczycielami. 4)Prowadzenie systematycznych rozmów z rodzicami wychowanków. 5)Udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce oraz praca z uczniem zdolnym (przygotowanie do konkursów). 6) Opieka nad miejscem pracy – świetlica szkolna (wzbogacanie wyposażenia w pomoce dydaktyczne i ogólny wystrój, wykonanie niektórych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem w świetlicy szkolnej, wykonanie gazetek i dekoracji w świetlicy zgodnie z porą roku i świętami okolicznościowymi, prezentacja prac uczniów). Współpraca logopedą i pedagogiem szkolnym. 1) Wspólne, codzienne czytanie wybranych książek z literatury dziecięcej. 2) Zachęcanie do samodzielnego czytania. Rozwijanie zainteresowania książką. Organizacja okolicznościowych imprez świetlicowych: •Andrzejki •Bal karnawałowy •Spotkanie wigilijne przy choince Przygotowanie dekoracji i oprawy plastycznej. Przeprowadzenie konkursów plastycznych i technicznych o różnorodnej tematyce, związanych z rocznym planem świetlicy. 1) Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb własnych i placówki. 2) Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki poprzez studiowanie fachowej literatury, jak również korzystanie z internetu jako podstawowego źródła informacji. Prowadzenie zajęć, gier i zabaw językowych Śpiewanie piosenek w języku angielskim Organizowanie zajęć ruchowych w sali gimnastycznej, na boisku szkolnym oraz na przedszkolnym placu zabaw Przeprowadzenie ankiety wśród rodziców dzieci dotyczącej funkcjonowania świetlicy. TERMIN W okresie stażu § 8 ust. 3 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA 1.Opracowanie i wdrożenie własnych planów pracy. 2. Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. 3. Wdrożenie programu profilaktycznego dla klas I - III „Nie pal przy mnie, proszę”. 3. Współpraca z wychowawcami. SPOSOBY I FORMY REALIZACJI Realizacja własnych planów pracy z uwzględnieniem programu profilaktycznego i wychowawczego szkoły. Opracowanie i wdrożenie własnego Programu z zakresu zajęć języka angielskiego dla klas I –III Realizowanie tematyki z zakresu edukacji antytytoniowej podczas zajęć w świetlicy szkolnej Pogłębianie wiedzy oraz wymiana doświadczeń w zakresie potrzeb wychowawczych dzieci. pogłębianie i poszerzenie współpracy z wychowawcami. TERMIN W okresie stażu § 8 ust. 3 pkt 4b. Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. ZADANIA Pełnienie funkcji szkolnego koordynatora projektu „Nie pal przy mnie, proszę”. SPOSOBY I FORMY REALIZACJI Koordynowanie działań w zakresie edukacji antytytoniowej w ramach realizowanego w szkole programu „Nie pal przy mnie, proszę” dla klas I - III TERMIN Rok szkolny 2019/2020 Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |