Katalog Anna Aleksiejewicz, 2022-04-15 Kietrz Język angielski, Artykuły Projekt English Through CultureProjekt English Through Culture został stworzony w ramach programu English Teaching, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Głównym celem projektu było podniesienie jakości pracy szkoły, rozwijanie umiejętności językowych uczniów oraz wzbogacenie własnego warsztatu pracy. Poprzez realizację projektu uczniowie mieli możliwość zdobycia nowych doświadczeń, otwarcia się na innych, a także przełamania własnych zahamowań i barier. Myślą przewodnią projektu było rozwijanie postawy szacunku i otwartości wobec innych kultur i drugiego człowieka. Uczniowie uczestniczyli w ciekawych zajęciach prowadzonych w różnej formie, w trakcie których doskonalili umiejętności komunikacyjne, wzbogacali zasób słownictwa oraz rozwijali własne pasje i zainteresowania. Uczestnicy projektu mieli szansę wykazać się wieloma umiejętnościami: muzycznymi, aktorskimi, recytatorskimi, dziennikarskimi, plastycznymi, komputerowymi, pisarskimi czy reżyserskimi. W trakcie zajęć wykorzystano liczne materiały autentyczne: piosenki, filmy animowane, broszury, gazety, ulotki, wywiady, strony internetowe. Projekt miał charakter interdyscyplinarny - uczniowie pogłębiali wiedzę z zakresu wieli przedmiotów i dziedzin (m.in.: geografii, historii, religii, literatury, ochrony środowiska, muzyki, filmu, teatru i sztuki). Zajęcia realizowane były w środowisku szkolnym i pozaszkolnym (świetlica, plener, biblioteka). Uczniowie korzystali także z dostępnej pracowni komputerowej oraz przylegającego do budynku szkoły amfiteatru. Projekt "English Through Culture" skierowany był nie tylko do uczniów zdolnych językowo. W projekcie brali również udział uczniowie posiadający mniejsze umiejętności lingwistyczne oraz uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ten sposób stworzono równe szanse edukacyjne dla wszystkich uczniów, podkreślając tym samym, że każdy z nich jest wyjątkowy. W ramach projektu prowadzone były działania mające na celu zwiększenie motywacji oraz zainteresowania nauką języka angielskiego. Uczniowie doskonalili wszystkie sprawności językowe, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności porozumiewania się w języku obcym w typowych sytuacjach życia codziennego. W trakcie realizacji projektu korzystano z aktywnych metod i technik pracy, które zachęcały uczniów do zaangażowania w poszczególne działania projektowe. Cykl zajęć z native speakerami zachęcił uczniów do przełamania bariery językowej oraz wpłynął na podniesienie umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Oprócz zajęć regularnych, których nadrzędnym celem było rozwijanie umiejętności językowych uczniów oraz poszerzenie wiedzy na temat historii i kultury krajów anglojęzycznych, przeprowadzono szereg ciekawych działań, które pozwoliły na promocję naszego projektu oraz szkoły w środowisku lokalnym. Koordynator projektu: Anna Aleksiejewicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |