Katalog Małgorzata Lachowska, 2022-04-15 Szczecin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanego§ 8 ust. 3 pkt 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych - opracowanie scenariuszy imprez, regulaminów, zaproszeń, dyplomów itp. - tworzenie materiałów i pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami (testy, karty pracy, plansze, ilustracje, słowniczki obrazkowe) - prowadzenie dokumentacji własnej i szkolnej przy użyciu programów Office - udokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - obsługa dziennika elektronicznego - korzystanie z poczty elektronicznej w celu kontaktowania się z innymi nauczycielami, rodzicami, uczniami, konsultantami metodycznymi, przedstawicielami wydawnictw - przygotowywanie prezentacji multimedialnych - publikowanie materiałów na stronie szkoły i Portalu Edukacyjnym Wykorzystywanie urządzeń i programów multimedialnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej - korzystanie z komputera i tablicy interaktywnej, smartfonów, tabletów, autorskich prezentacji multimedialnych, filmów - wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby lekcji np. ze stron www.angliści.pl, www.jezykowcy.org, www.fullofideas, www.britishcouncil, www.Tolearnenglish.com, www.cambridgeenglish.org, www.elt.oup.com. - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, e – booków, itoolsów, chmury, awatarów, platformy edukacyjnej MOODLE - prowadzenie lekcji z wykorzystaniem aplikacji: Kahoot , Quizizz, Quizlet, Dysku Google , Padlet. , Learning Apps , kody QR , Facebook, Answer Garden, Pic Collage - stosowanie metod aktywizujących np. metoda projektu, tworzenie lapbooków, escaperoom, burza mózgów, drzewo decyzyjne, drama, piosenka, recytacja, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne, dyskusja, ankieta, wywiad, rzymski pokój § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Publikacja materiałów w Internecie - publikacja wybranych materiałów i pomocy dydaktycznych Wymiana doświadczeń, uwag z innymi nauczycielami - udział w konferencjach, spotkaniach - współpraca z wydawnictwami np. Oxford, Macmillan, Pearson Praca w zespołach przedmiotowych: humanistycznym i anglistów - aktywny udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego, wymiana doświadczeń - realizacja przydzielonych zadań - współtworzenie wymaganej dokumentacji -przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów Prowadzenie zajęć otwartych - zajęcia otwarte dla rodziców i studentów § 8 ust. 3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Prowadzenie dodatkowych zajęć poszerzających wiedzę i umiejętności zainteresowanych uczniów - prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach samodzielnie napisanych Programów Projakościowych Prowadzenie zajęć wyrównawczych - prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów o specjalnych potrzebach Przeprowadzanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych - Europejski Dzień Języków Obcych - Konkurs międzyszkolny na lapbook w języku angielskim - Konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych - Konkurs recytatorski w języku angielskim Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów - przygotowanie do udziału w konkursach międzyszkolnych i ogólnopolskich -udział w Koncercie Kolęd - współtworzenie Tygodnia Języka Angielskiego § 8 ust. 3 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Utworzenie programu zajęć dodatkowych w ramach Programów Projakościwych Prowadzenie zajęć wyrównawczych § 8 ust. 3 pkt. 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Uzyskanie kwalifikacji egzaminatora OKE w zakresie egzaminu ósmoklasisty - ukończenie szkolenia w zakresie pełnienia funkcji egzaminatora - realizacja zadań członka zespołu egzaminacyjnego - poprawianie testów egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego (j. angielski) Opiekun praktyki studenckiej Koordynacja akcji charytatywnej – zbiórka dla Towarzystwa Opieki nad zwierzętami Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacjom. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |