Katalog Agnieszka Piątek, 2021-06-11 Krasne Edukacja dla bezpieczeństwa, Konspekty Pożary.KONSPEKT LEKCJI EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ Temat: Pożary. Czas zajęć: 45 minut. Cel lekcji: Określenie zasad postępowania i ochrony bezpieczeństwa podczas pożaru. Cele operacyjne: Po zakończeniu lekcji uczeń potrafi : • omówić zasady profilaktyki pożarowej; • wymienić środki gaśnicze i podręczny sprzęt gaśniczy; • scharakteryzować zasady postępowania w razie pożaru; • bezpiecznie zaplanować ewakuacje z płonącego budynku; • świadomie eliminować zagrożenia pożarowe. Metody nauczania: - dyskusja - burza mózgów - pokaz multimedialny - praca w grupach Środki dydaktyczne: - prezentacja Power Point - film edukacyjny - podręcznik - laptop - rzutnik Przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjne (5 min.) Sprawdzenie listy obecności, podanie tematu i celów zajęć, zapoznanie z zasadami pracy na lekcji. 2. Część główna lekcji (35 min.) Nauczyciel zapoznaje uczniów z treścią przygotowanego materiału w formie prezentacji : 2.1.Co to jest pożar ? Jakie są najczęstsze przyczyny pożarów? Dyskusja, której wynikiem jest wspólne sporządzenie definicji pożaru . Prezentacja slajdu „ Przyczyny pożarów ”. 2.2. Jaki jest warunek powstania pożaru? Prezentacja filmu „ Trójkąt spalania ”. Dyskusja po filmie. 2.3. Środki gaśnicze, podręczny sprzęt gaśniczy . Dyskusja, w której uczniowie wymieniają znany im sprzęt korzystając z podręcznika, prezentacja slajdu ze zdjęciami przedstawiającymi wymieniony sprzęt. 2.4.Jaka jest kolejność postępowania w razie pożaru? Uczniowie w grupach na kartkach opracowują pisemnie zagadnienia: Grupa 1 – kolejność działań ratowniczych świadków pożaru . Grupa 2 – zasady ochrony własnego bezpieczeństwa podczas pożaru. Grupa 3 - zasady ewakuacji w razie pożaru w domu. Grupa 4 - zasady ewakuacji w razie pożaru w szkole. Prezentacja wyników pracy w grupach, dyskusja. 3. Czynności końcowe (5 min.) Podsumowanie i wnioski: Podsumowanie lekcji powinno prowadzić uczniów do wyciągnięcia wniosku, że mimo różnego pochodzenia pożary w większości powstają w wyniku nieostrożności i niedbałości człowieka. Każdy pożar niesie za sobą zagrożenie zdrowia i życia i nie należy się wahać przed podjęciem działań ratowniczych, pamiętając o najważniejszej zasadzie czyli bezpieczeństwie ratownika. Ocena aktywności uczniów na zajęciach. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |