Katalog Justyna Majk, 2021-06-11 Ostrołęka Język angielski, Projekty edukacyjne InnowacjaINNOWACJA PEDAGOGICZNA - wykorzystanie uzdolnień plastycznych uczniów w procesie kształtowania oraz doskonalenia umiejętności językowych. CREATE AND LEARN. UCZ SIĘ TWORZĄC. Rodzaj innowacji: metodyczna Autor innowacji: Justyna Majk Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 5 Czas realizacji: październik/listopad 2018r – czerwiec 2019r. Adresat: Innowacja skierowana jest do uczniów klas V, którzy w sposób kreatywny chcą poszerzać oraz utrwalać znajomość języka angielskiego. Organizacja nauczania: Innowacja realizowana będzie w wymiarze jednej godziny tygodniowo podczas zajęc dodatkowych z języka angielskiego. Wstęp i założenia innowacji: Język angielski jest podstawowym środkiem porozumiewania się na całym świecie. Jednak wszyscy doskonale wiedzą, iż sztuka uczenia się języków obcych jest bardzo trudna i niejednokrotnie zdarza się, że wielu z nas brakuje motywacji do utrwalania i zdobywania umiejętności językowych. Głównym celem niniejszej innowacji jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego oraz motywowanie uczniów do pracy poprzez połączenie nauki ze sztuką. Wzbogacając proces nauczania o zagadnienia plastyczne zapewniamy klimat swobody i artyzmu, odchodzimy od schematu utartych zajęć opartych na wprowadzaniu i utrwalaniu słówek i struktur gramatycznych. Nie każdy uczeń ma zdolności językowe i nauka języka obcego może być dla niego stresująca. Prace plastyczne będą więc formą odregowania i wykazania się. Cele ogólne: • wprowadzanie i utrwalanie słownictwa poprzez wykorzystanie technik plastycznych, • wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia, • uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego, • rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości. Cele szczegółowe: • znajomość środków językowych (leksykalnych i gramatycznych, ) i sprawne posługiwanie się ich zasobem w zakresie takich tematów jak.: jedzenie i picie, zwierzęta, elementy krajobrazu, wskazywanie drogi i pytanie o nią, dom, rodzina, zawody, transport, pory roku, • kształcenie umiejętności ustnego prezentowania swoich prac (opisywanie ludzi, przedmiotów, miejsc), • rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem, • rozwijanie umiejętności posługiwania się podstawowymi formami użytkowymi poprzez redagowanie życzeń świątecznych, • sprawne posługiwanie się słownikami języka angielskiego (w tym słownikami internetowymi), • rozwijanie wrażliwości artystycznej i dbałość o estetykę. Oczekiwane efekty: Po zrealizowaniu innowacji uczniowie: • rozwiną swoje uzdolnienia językowe oraz plastyczne • poznają nowe metody nauki języka obcego • nie będą mieli barier w użyciu języka angielskiego, co zwiększy ich aktywność na zajęciach • staną się bardziej otwarci i swobodni co będzie sprzyjało ekspresji językowej Metody i techniki pracy: W celu uzyskania założonych celów planowane są m.in. następujące techniki i metody pracy: • projekt – uczniowie samodzielnie rozdzielają między sobą zadania, wykorzystując swoje umiejętności i uzdolnienia, uczą się pozyskiwać informacje • gra typu Memory – zapamiętywanie szczegółów i wyodrębnienie zaistniałych zmian jako trening pamięci • tworzenie map mentalnych • techniki plastyczne (rysowanie, malowanie, wycinanie, itp.) • ćwiczenia komunikacyjne (dialogi mające na celu uzyskanie konkretnej informacji) • tworzenie drzewa genealogicznego Sposoby ewaluacji: Ewaluacji podlegać będzie przede wszystkim stopień realizacji zaplanowanego programu innowacyjnego, atrakcyjność i użyteczność programu dla jego uczestników, jak również stopień zaangażowania wszystkich uczestników. Narzędzia służące do ewaluacji to m.in.: • rozmowy z uczniami, • obserwacja pracy i zaangażowania uczestników, • krótka ankieta skierowana do uczniów. Załącznik 1 Temat 1 Zwyczaje świąteczne w Wielkiej Brytanii • Halloween – poznajemy tradycje związane z tym świętem - krótki tekst dotyczący święta (czytanie ze zrozumieniem). Następnie uczniowie przygotowują ozdoby. • Christmas – tradycje Bożego Narodzenia w Anglii. Uczniowie wykonują kartki świąteczne wraz z życzeniami w języku angielskim. •Easter – zwyczaje wielkanocne w Wielkiej Brytanii. Wykonanie ozdób symbolizujących Wielkanoc. Ozdoby i kartki świąteczne wykonane przez uczniów. 2 Produkty żywnościowe. • Dyskusja nt.: zdrowego odżywiania • Uczniowie tworzą plakat z podziałem produktów żywnościowych na zdrowe i niezdrowe. Plakat. 3 Wskazywanie drogi oraz pytanie o nią. • uczniowie wykorzystując tekturowe opakowania (np. po herbacie, lekach) wykonują plan miasta. Następnie tworzą mini dialogi – pytanie o drogę. Makieta miasta. 4 Elementy krajobrazu • wprowadzenie słownictwa • porównywanie krajobrazów z użyciem stopniowania przymiotników • stworzenie quiz-u dot. znanych miejsc na świecie 5 Świat zwierząt i owadów • po zapoznaniu się z nazwami zwierząt w języku angielskim, uczniowie tworzą albumy z wybranymi zwierzętami i/lub owadami wraz z krótkim opisem. 6 Pory roku. • utrwalenie nazw miesięcy oraz przyporządkowanie ich do pór roku. • wykonanie albumów nt.: pór roku 7 Dom i jego wnętrze. • utrwalenie nazw pomieszczeń oraz sprzętu • na kartonie A3 uczniowie rysują plan domu z uwzględnieniem podziału na pokoje. Następnie przy pomocy magnesów przyczepiają rysunki ze sprzętem domowym. Pracę tą wykorzystujemy do gry typu Memory - jeden element znika lub zmienia swoje miejsce. 8 Moja rodzina. • rozmowa o rodzinie • uczniowie wykonują drzewo genealogiczne 9 Mój ulubiony zawód. • poznajemy nazwy zawodów oraz umiemy o nich rozmawiać • When I grow up I want to be... Kiedy dorosnę chcę być ….. • wykonujemy opis zawodu, który nas interesuje Szablony papierowych lalek z opisem. 10 Ćwiczymy krótkie dialogi w języku angielskim • uczniowie rysują w parach i/lub grupach krótkie scenki komiksowe, a następnie uzupełniają chmurki dialogami w języku angielskim. 11 Rodzaje transportu • utrwalenie nazw znanych rodzajów transportu (burza mózgów) • wykonanie krótkiego filmiku nt.: Moja droga do szkoły Filmy Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |