Katalog Justyna Majk, 2021-06-11 Ostrołęka Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Justyna Majk Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2018 r. Przewidywana data zakończenia stażu – 31.05.2021 r. Podstawa prawna opracowania: 1. Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r. poz. 967) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574) §8 ust. 3 pkt 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Zadanie Formy realizacji 1.Wykorzystywanie w pracy metod aktywizujących Wykorzystywanie na zajęciach m.in.: takich metod jak: • drama • mapa mentalna • burza mózgów • gry i zabawy językowe • ćwiczenia śródlekcyjne • piosenki 2.Wykorzystanie w pracy z dziećmi urządzeń informatycznych Wykorzystanie w pracy z dziećmi komputera, drukarki, kserokopiarki cały 3. Zastosowanie podczas lekcji i zajęć różnorodnych narzędzi multimedialnych Wykorzystywanie podczas lekcji i zajęć: • nagrań wideo (filmy, krótkie scenki) • słowników internetowych • tablicy interaktywnej • projektora 4. Wykorzystanie Internetu Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli, wymiana informacji przy zastosowaniu portali oświatowych oraz społecznościowych. §8 ust. 3 pkt 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Lp. Zadania 1. Dzielenie się z nauczycielami wiedzą zdobytą w czasie szkoleń przygotowanie referatów, warsztatów, prezentacji 2. Prezentowanie ciekawych rozwiązań metodycznych prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli w ramach WDN cały okres stażu 3. Prowadzenie zajęć dla innych nauczycieli prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów oraz innych nauczycieli 4. Dzielenie się swoimi zasobami umieszczanie scenariuszy lub ciekawych pomysłów na portalach internetowych dla nauczycieli (m.in.: opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego) udostępnianie scenariuszy nauczycielom pracującym w tej samej szkole 5.Udział w pracach zespołów zadaniowych/przedmiotowych czynny udział w spotkaniach oraz działaniach Zespołu Języków Obcych działalność w zespołach zadaniowych § 8 ust. 3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadanie 1.Podjęcie współpracy z instytucjami działającymi w najbliższym środowisku - Podjęcie współpracy z instytucjami: zajmującymi się pomocą społeczną (Placówka Pieczy Zastępczej „Korczakówka”), biblioteką , szkołą językową. 2.Podejmowanie działań charytatywnych, ich organizacja na terenie szkoły lub w najbliższym środowisku organizacja zbiórek żywności we współpracy z PCK, udział w akcjach tj. Góra Grosza, Szlachetna Paczka, zbiórka nakrętek itp. 3.Prowadzenie koła zainteresowań Prowadzenie innowacyjnego koła z języka angielskiego 4.Organizacja lub współorganizacja uroczystości, imprez szkolnych oraz współpraca przy organizacji uroczystości o charakterze ogólnomiejskim Przygotowaie imprez okolicznościowych zgodnie z przydziałem czynności, współpraca z nauczycielami w trakcie przygotowań do różnych uroczystości 5. Organizacja konkursów organizacja konkursów wiedzy oraz plastycznych wewnątrzszkolnych oraz dla innych szkół §8 ust 3 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zadanie 1. Opracowanie innowacji lub programu własnego 2. Stosowanie w pracy innowacyjnych rozwiązań metodycznych i organizacyjnych wykorzystywanie innowacyjnych metod pracy lub rozwiązań organizacyjnych np. zezwolenie dzieciom na większą swobodę działania, dokonywanie wyborów prowadzonych zajęć w nietypowych miejscach takich jak: park,plac zabaw. 3. Nawiązanie współpracy z innymi placówkami w kraju lub z zagranicy współpraca ze szkołami z zagranicy za pomocą programu e-Twinning §8 ust. 3 pkt 4b wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela - konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Zadanie Formy realizacji 1.Pełnienie funkcji opiekuna stażu opieka nad nauczycielem stażystą lub nauczycielem kontraktowym pomoc w opracowaniu planu rozwoju prowadzenie zajęć dla nauczyciela obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela omawianie obserwowanych i prowadzonych zajęć w ciągu całego stażu 2. Opieka nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne zapoznawanie studentów z dokumentacją szkoły prowadzenie zajęć dla studentów obserwacja zajęć prowadzonych przez studentów omawianie obserwowanych i prowadzonych zajęć w ciągu całego stażu Opracowała: Justyna Majk Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |