Katalog

Agata Wojciechowska, 2021-06-11
Bełchatów

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Sceanriusz z okazji Dnia Edukacji Narodowej

- n +

Scenariusz imprezy z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Prowadzący: ……………………………………
Witamy wszystkich bardzo serdecznie w tym wyjątkowym dniu: Dniu Edukacji Narodowej. Święto to zwane potocznie Dniem Nauczyciela obchodzone jest na cześć oświaty i szkolnictwa wyższego.
Dzień Edukacji Narodowej jest dniem szczególnym dla wszystkich nauczycieli i pracowników oświaty. Praca nauczyciela od zawsze pełniła niezwykle ważną funkcję w edukacji i wychowaniu młodego pokolenia, dlatego z tego miejsca w imieniu wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Bełchatowie pragniemy złożyć serdeczne życzenia
wielu sukcesów zawodowych, spełnienia obranego celu oraz tego, aby podejmowany trud
był źródłem satysfakcji i społecznego uznania.
Zapraszamy wszystkich na część artystyczną.
Chcielibyśmy Państwa poinformować, że w naszej szkole w tym roku wynikły pewne nieoczekiwane wydarzenia. Doszło do konfliktu pomiędzy nauczycielami i uczniami. Spierają się oni o to, kto ma gorzej. Wszyscy Państwo zgromadzeni na sali zostaliście wezwani, aby w charakterze świadka lub jako członkowie Ławy Przysięgłych uczestniczyć w dzisiejszej rozprawie sądowej. Po zakończeniu rozprawy prosimy o nie udzielanie wywiadów i dla dobra sprawy zachowanie wszystkiego w tajemnicy. A teraz rozprawę czas zacząć!
Zapowiadający: ………………………………………………………
Proszę wstać! Sąd idzie. Rozprawę poprowadzi sędzia Andrzej Marian Wesolutki.
Sędzia:…………………………………………..
Otwieram rozprawę sądową. Poproszę pana prokuratora o zapoznanie z przedmiotem sprawy.
Prokurator: …………………………………………
Prokurator Artur Mądrala. Wysoki sądzie! Dzisiejsza rozprawa sądowa dotyczy sporu pomiędzy nauczycielami i uczniami. Uczniowie są przekonani, że ich pozycja w szkole jest najgorszą z możliwych, że nauczyciele się na nich uwzięli i wszelkie ich wysiłki idą na nic. Nauczyciele bronią się twierdząc, że to oni wykonują tutaj najwięcej pracy, która z kolei nie jest doceniana przez uczniów.
Sędzia:……………………………………………….
Dziękuję panie prokuratorze. Proszę oskarżonych o powstanie.
Czy zrozumieli państwo treść oskarżenia?
Nauczyciele: …………………………………………..
Tak, wysoki sądzie.
Sędzia: ……………………………………………..
Czy przyznają się państwo do popełnienia zarzucanego im czynu.
Nauczyciele: …………………………………………………………………..
Nie wysoki sądzie.
Sędzia: ………………………………………………
W takim razie informuję państwa, że składanie fałszywych zeznań jest karalne. Proszę o przesłuchanie Pani Doroty Sprawiedliwej.
Dorota Sprawiedliwa:
Wysoki sędzio! Tak przecież być nie może.
W szkole to my mamy gorzej.
1 września – wielkie nieba!
Plany pracy oddać trzeba!
Tu zajęcia dydaktyczne,
innowacje dynamiczne,
tu I- dziennik nowatorski,
a tu program mam autorski,
tutaj apel przygotować
tam wycieczkę zaplanować.
A to konkurs przeprowadzać,
Wszystko w dziennik powprowadzać.
Przecież to nie lada sztuka
Innej pracy trzeba szukać!
Sędzia: ……………………………………………….
Dziękuję. A teraz przesłuchamy przedstawiciela uczniów. Poproszę do barierki Jakuba Leniwego.
Jakub Leniwy………………………………………………..
Wysoki sądzie! Każdy nauczyciel uważa, że jego przedmiot jest najważniejszy,
A ja choćbym nie wiem jak się wytężył
i tak nie spamiętam tego wszystkiego
i tylko szkoda wysiłku mego.
Po co religia, po co fizyka
Nie mam też głowy matematyka.
Co za różnica czy „u” otwarte
Uczenie się tego jest nic niewarte.
Więc koniec końców odpuszczam sobie
Bo bałaganu nie chcę w swej głowie.
Tu zdradzę mą pasję pokrótce
Ja gwiazdą futbolu będę już wkrótce.
Więc naszą oświatę trza zreformować,
By sobie głowy tym nie zajmować
Co dla nas niejasne i nieciekawe
Bo wtedy oceny są same kulawe.
Sędzia: …………………………………………
Dziękuję. Teraz wysoki sąd przesłucha panią Teresę Pilną.
Teresa Pilna: ………………………………………
Wysoki sądzie! Prowadzić szkołę to nie łatwa sprawa.
Codziennie przed tym mnie strach napawa.
By w statystykach wypadła szkoła
Muszę mieć oczy wciąż dookoła.
Papiery, wyjazdy i ciągłe szkolenia
Oj, to nie jest praca dla byle lenia.
A w kuratorium straszą nas stale
Że zlecą kontrolę nam niebywale.
Od tego wszystkiego już mnie boli głowa
A tu jeszcze nowa podstawa programowa.
Budżet szkoły jest napięty,
Plan wydatków niepojęty.
A tu jeszcze skargi, żale,
Że praw ucznia nie ma wcale.
Że zbyt wiele do nauki
I że w głowach same luki.
Sędzia: ……………………………………………………
Dziękuję. A teraz proszę do barierki Izę Przerwę
Iza Przerwa: …………………………………………………
Wysoki sądzie. Jak ja to wytrzymuję, to sama już nie wiem,
Gdy co dzień lekcji osiem lub siedem.
Do trzeciej w szkole ślęczę, nieboga,
Oj, nie jest łatwa ta moja droga.
Tyle gdzieś na mnie wciąż wrażeń czeka,
A w szkole coś jakby czas wolniej ucieka.
45 minut siedzę wytrwale
I tylko ukradkiem ziewnę ospale
Po to, by się na 5 minut z tego wyzwolić
I wszystkie potrzeby swe zadowolić.
Czy to w ogóle jest możliwe?
A może życzenia mam nazbyt chciwe?
Sędzia: ………………………………………………………….
Dziękuję Sąd wysłuchał z uwagą, a teraz poproszę o opinię panią Małgorzatę Cierpliwą
Małgorzata Cierpliwa: …………………………………………………
Ja już siły nie mam wcale.
Pierwszą klasę mam w przydziale.
Aż 28 osób!
Jak ogarnąć to? - Nie sposób.
Lektur wcale nie czytają,
wciąż na lekcje się spóźniają.
Do odpowiedzi nie ma chętnego
A czego chcą? Więcej wolnego!
I tylko myślą sobie bez przerwy
Jak tu zadziałać mają na nerwy.
W domu pracuję wciąż nieustannie
By poprowadzić lekcje starannie
Lecz moje wysiłki na nic się zdają.
Uczniowie i tak tego, co powiem, nie pamiętają.
Więc po raz kolejny wyjaśniam, tłumaczę
Ale czy efekty tego zobaczę?
Sędzia: ……………………………………………….
Dziękuję a teraz poproszę ostatnią przedstawicielkę uczniów, Julię Zapominalską
Julia Zapominalska: ………………………………………………..
Sprawdzianów w tygodniu jest od groma,
Nie daję rady z testami tyloma
We wtorek praca z matematyki
W czwartek z przyimków i fonetyki.
W piątek dyktando, potem lektura
I tutaj mina moja ponura.
Bo z geografii mam test o mapie
I nie wiem, jak się w tym wszystkim naraz połapię.
A, zapomniałam i jeszcze historia,
To nie jest wcale łatwa teoria.
Przeszłość z tysiącem dat i wydarzeń
To nie jest niestety szczyt moich marzeń.
Sedzia……………………………………………………
Wysoki Sąd wysłuchał z uwagą. Możesz zająć swoje miejsce, a do ostatniego przesłuchania poproszę pana Stanisława Zaangażowanego
Stanisław Zaangażowany: …………………………………………………
Wysoki Sądzie! Moja linia obrony będzie prosta
I nikt nie da rady jejże sprostać.
Pokażę wszystkim z jakimi uczniami
Pracować musimy całymi dniami.
Niełatwe to typy do okiełznania
Należy nam się choć słówko uznania.
Bo by każdego z nich dobrze wychować
Nie wolno nam głowy w piasek pochować.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.