Katalog

Izabela Lalke, 2021-06-11
Toruń

Ogólne, Konkursy

Temat: Turniej Państwa – Miasta, wersja online

- n +

Od kilku lat spotykają się u nas zespoły z zaprzyjaźnionych szkół z trzech miast, by wspólnie bawić się konkurując w popularnej grze „Państwa – Miasta”.
Tym razem musieliśmy zmienić formułę konkursu, ponieważ z przyczyn epidemiologicznych mogliśmy się spotkać tylko online. Uczestnicy mieli za zadanie przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat jednego wybranego przez siebie miasta z dowolnego kraju.

Treści z podstawy programowej dla klas 4-8 szkoły podstawowej (geografia, język polski):
Poznanie wybranych krajobrazów Polski i świata, ich głównych cech i składników.
Integrowanie wiedzy przyrodniczej z wiedzą społeczno-ekonomiczną i humanistyczną.
Rozwijanie umiejętności samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania.

Cele szczegółowe:
- uczeń zna kilka faktów o wybranym przez siebie mieście,
- uczeń rozwija umiejętność występowania przed nieznaną sobie publicznością,
- uczeń doskonali staranną, wyraźną artykulację,
- uczeń doskonali umiejętność posługiwania się programem Power Point i obsługi aplikacji Teams.

Uczestnicy:
Dwuosobowe zespoły tworzą uczniowie klas 4 – 8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz uczniowie z wybranych zespołów edukacyjno – terapeutycznych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Jako widzowie konkurs obserwują na Teams dwie klasy.
Czas trwania: 60 minut
Metody: podająca, eksponująca, aktywizująca
Środki i pomoce dydaktyczne: komputery z oprogramowaniem Power Point, łącze internetowe pozwalające na sprawną obsługę aplikacji Teams, m.in. udostępnianie obrazów.
Przebieg konkursu
1. Powitanie uczestników konkursu przez panią dyrektor.
2. Piosenka na powitanie, przygotowana w formie nagrania przez klasę 4.
3. Rozpoczęcie prezentowania . Uczniowie komentują kolejno trzy przygotowane materiały.
4. Przerwa na rozrywkę:
- prezentacja z rebusami, które ukrywają nazwy różnych miast,
- piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem”; pytanie do tekstu: nazwy jakich miast pojawiają się w piosence?
5. Dalszy ciąg konkursu. Uczniowie przedstawiają kolejne trzy prezentacje
6. Czas na obrady komisja konkursowej, a dla uczestników i widzów chwila rozrywki:
- prezentacja z fotozagadkami „Jakie to miasto?”, pod zdjęciem znajduje się podpowiedź – nazwa w formie anagramu
- opowieść muzyczna o flisaku i dawnym Toruniu
7. Ogłoszenie wyników konkursu
8. Pożegnanie

Konkurs spotkał się z bardzo przychylnym odbiorem uczestników. Dużą radość sprawił nam sam fakt, że mogliśmy się spotkać i razem popracować po długiej przerwie.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.