Katalog Izabela Lalke, 2021-06-11 Toruń Ogólne, Konkursy Temat: Turniej Państwa – Miasta, wersja onlineOd kilku lat spotykają się u nas zespoły z zaprzyjaźnionych szkół z trzech miast, by wspólnie bawić się konkurując w popularnej grze „Państwa – Miasta”. Tym razem musieliśmy zmienić formułę konkursu, ponieważ z przyczyn epidemiologicznych mogliśmy się spotkać tylko online. Uczestnicy mieli za zadanie przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat jednego wybranego przez siebie miasta z dowolnego kraju. Treści z podstawy programowej dla klas 4-8 szkoły podstawowej (geografia, język polski): Poznanie wybranych krajobrazów Polski i świata, ich głównych cech i składników. Integrowanie wiedzy przyrodniczej z wiedzą społeczno-ekonomiczną i humanistyczną. Rozwijanie umiejętności samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania. Cele szczegółowe: - uczeń zna kilka faktów o wybranym przez siebie mieście, - uczeń rozwija umiejętność występowania przed nieznaną sobie publicznością, - uczeń doskonali staranną, wyraźną artykulację, - uczeń doskonali umiejętność posługiwania się programem Power Point i obsługi aplikacji Teams. Uczestnicy: Dwuosobowe zespoły tworzą uczniowie klas 4 – 8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz uczniowie z wybranych zespołów edukacyjno – terapeutycznych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Jako widzowie konkurs obserwują na Teams dwie klasy. Czas trwania: 60 minut Metody: podająca, eksponująca, aktywizująca Środki i pomoce dydaktyczne: komputery z oprogramowaniem Power Point, łącze internetowe pozwalające na sprawną obsługę aplikacji Teams, m.in. udostępnianie obrazów. Przebieg konkursu 1. Powitanie uczestników konkursu przez panią dyrektor. 2. Piosenka na powitanie, przygotowana w formie nagrania przez klasę 4. 3. Rozpoczęcie prezentowania . Uczniowie komentują kolejno trzy przygotowane materiały. 4. Przerwa na rozrywkę: - prezentacja z rebusami, które ukrywają nazwy różnych miast, - piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem”; pytanie do tekstu: nazwy jakich miast pojawiają się w piosence? 5. Dalszy ciąg konkursu. Uczniowie przedstawiają kolejne trzy prezentacje 6. Czas na obrady komisja konkursowej, a dla uczestników i widzów chwila rozrywki: - prezentacja z fotozagadkami „Jakie to miasto?”, pod zdjęciem znajduje się podpowiedź – nazwa w formie anagramu - opowieść muzyczna o flisaku i dawnym Toruniu 7. Ogłoszenie wyników konkursu 8. Pożegnanie Konkurs spotkał się z bardzo przychylnym odbiorem uczestników. Dużą radość sprawił nam sam fakt, że mogliśmy się spotkać i razem popracować po długiej przerwie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |