Katalog Bernardeta Zwolinska, 2021-05-25 Niemce Matematyka, Konspekty Powtórzenie wiadomości o czworokątachScenariusz lekcji matematyki Nauczyciel: Bernardeta Zwolińska Klasa: 5 Temat: Powtórzenie wiadomości o czworokątach. Cel ogólny: Uczeń interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, liczbowe, graficzne, rozumie i interpretuje odpowiednie pojęcia matematyczne, zna podstawową terminologię, formułuje odpowiedzi i prawidłowo zapisuje wyniki. Cele szczegółowe: Uczeń: - zna schemat podziału czworokątów - zna najważniejsze własności kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku, trapezu - wie, ile wynosi suma kątów w czworokącie - wie, czym jest obwód wielokąta - zna pojęcie przekątnej - oblicza miary kątów, stosując przy tym poznane własności kątów i wielokątów - oblicza obwód wielokąta Metody pracy: - aktywizująca –gry interaktywne - ćwiczenia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej - pogadanka Formy pracy: - praca z całą klasą - praca indywidualna - praca w parach Pomoce dydaktyczne: - tablica interaktywna - quizy online na platformie learningapps, - e-podręcznik do kl.5 „Matematyka z plusem” wyd. GWO - gra „Zgadnij co to za czworokąt” Przebieg lekcji: Wprowadzenie: 1. Przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności. 2. Nauczyciel podaje temat oraz cele lekcji w języku zrozumiałym dla ucznia. Realizacja: 1. Uczniowie utrwalają nazwy wielokątów, na podstawie wyświetlanej na tablicy interaktywnej animacji https://learningapps.org/view6859273 2. Uczniowie dopasowują własności czworokątów do ich nazw, korzystając z ćwiczenia online na platformie https://learningapps.org/view7272621 - ( druga gra) 3. Wybrana osoba przypomina, ile wynosi suma miar kątów w czworokącie. Następnie dzieci samodzielnie wykonują zadania: 1b,c str.130 oraz 1b,c str.133. Po 10 minutach chętni uczniowie podają rozwiązania. 4. Nauczyciel prosi wybrane osoby, aby przypomniały wzory na obwody czworokątów. Potem wyświetla grę interaktywną https://learningapps.org/view7272621 (4 gra) Uczniowie zgłaszają się i zapisują wyniki na tablicy. Podsumowanie: 1. Zabawa „Zgadnij co to za czworokąt?” Nauczyciel ma przed sobą kartonik na którym jest nazwa wybranego czworokąta. Nie mówi uczniom jaka to figura. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie, jaki to czworokąt. Uczniowie mogą zadawać pytania dotyczące przekątnych, boków czy kątów. Nie mogą natomiast zapytać np. „czy jest to prostokąt?”. Na zadawane pytania, nauczyciel może odpowiadać tylko „tak” lub „nie”. 2. Zadanie pracy domowej: Zad. 1 str.135 podręcznik Dla chętnych - wybierz jeden z czworokątów i przygotuj jego reklamę. Może to być plakat, ogłoszenie w gazecie. Wykorzystaj co najmniej dwie własności tego czworokąta. 3. Ocena aktywności Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |