Katalog Marta Musialik, 2021-05-14 Wrocław Geografia, Plany pracy PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły - § 7, ust. 2, pkt. 1 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Poznanie procedury awansu zawodowego, złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, sporządzenie planu rozwoju zawodowego IX 2018 Plan rozwoju zawodowego 2 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, określenie harmonogramu spotkań IX 2018 Kontrakt 3 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji Okres stażu Arkusze obserwacji 4 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – omówienie zajęć z opiekunem Okres stażu Konspekty lekcji 5 Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy i nauczyciela przedmiotu Okres stażu Dzienniki lekcyjne 6 Publikacja w internecie własnych prac: planu rozwoju zawodowego, wybranych scenariuszy lekcji Okres stażu Potwierdzenie, adresy stron internetowych 7 Tworzenie własnego zbioru materiałów dydaktycznych Okres stażu Zbiory pomocy 8 Doskonalenie metod pracy pedagogicznej, aktywny udział w wewnętrznym doskonaleniu, kursach, szkoleniach (WCDN) Okres stażu Zaświadczenia, listy obecności, własne notatki 9 Współpraca z rodzicami (uczestnictwo w zebraniach, konsultacjach, rozmowach indywidualnych) Okres stażu Zapisy w dzienniku Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej - § 7, ust. 2, pkt 2 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Rozpoznanie sytuacji uczniów poprzez rozmowy z uczniami oraz ich rodzicami (opiekunami prawnymi) w formie konsultacji, zebrań i spotkań indywidualnych Okres stażu Wpisy w dzienniku lekcyjnym 2 Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i stosowanie ich zaleceń w codziennej pracy Wrzesień każdego roku szkolnego Wpisy w dziennikach lekcyjnych 3 Współpraca z pedagogiem szkolnym, pedagogiem specjalnym klas integracyjnych, psychologiem szkolnym w rozpoznawaniu sytuacji uczniów oraz przy rozwiązywaniu problemów Okres stażu Potwierdzenia 4 Angażowanie wychowanków do udziału w zajęciach pozalekcyjnych i kołach zainteresowań Okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych 5 Prowadzenie zajęć wyrównawczych/konsultacji dla uczniów słabych oraz zajęć koła przyrodniczego/geograficznego dla uczniów zdolnych, zainteresowanych Okres stażu Wpisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych, program koła przyrodniczego 6 Przygotowanie uczniów do konkursów o tematyce geograficznej, przyrodniczej, ekologicznej, zgodnie z ich zainteresowaniami Okres stażu Zaświadczenia Ksero dyplomów uczniów Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia - § 7, ust. 2, pkt 3 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy, dotyczącej metodyki geografii Samokształcenie, pogłębianie własnej wiedzy (czasopisma, strony internetowe) Okres stażu Bibliografia Notatki własne 2 Kursy, szkolenia na temat metod aktywizujących (WCDN, szkolenia online) Okres stażu Zaświadczenia 3 Prowadzenie zajęć lekcyjnych z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, wyciąganie wniosków na temat przydatności tych metod Okres stażu Scenariusze zajęć lekcyjnych Notatki własne Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy - § 7, ust. 2, pkt 4 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Sporządzanie analizy wyników sprawdzianów, diagnoz, wprowadzenie wyciągniętych wniosków w życie w postaci zmiany metod pracy Okres stażu Dokumentacja własna 2 Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów na temat zajęć lekcyjnych z geografii oraz zajęć pozalekcyjnych, wyciągnięcie wniosków Raz w roku Wyniki ankiety Notatki własne 3 Samoocena własnej pracy, opracowanie wniosków do dalszej pracy Po każdym roku szkolnym Notatki własne, potwierdzenie opiekuna stażu Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego - § 7, ust. 2, pkt 5 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Aktywne uczestnictwo w spotkaniach zespołu przedmiotowego (matematyczno-przyrodniczego), planowanie wspólnych działań Okres stażu Protokoły, poświadczenia opiekuna 2 Prowadzenie lekcji otwartych z geografii Okres stażu Konspekty zajęć 3 Współpraca z innymi nauczycielami w organizacji szkolnych wydarzeń (np. Dzień Wody, Dzień Zwierząt, Dzień Sportu itp.) Zgodnie z planem pracy szkoły Scenariusze, zdjęcia Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - § 7, ust. 2, pkt 6 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Poszerzanie wiedzy uczniów na temat Ojczyzny i własnego regionu w czasie lekcji geografii, wycieczek turystyczno-krajoznawczych Okres stażu Konspekty zajęć lekcyjnych, karty wycieczek 2 Kształtowanie w uczniach nawyku aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz ekologii (np. „Dzień Ziemi”, konkursy ekologiczne) Okres stażu Konspekty, zdjęcia 3 Prowadzenie zajęć z profilaktyki uzależnień i nałogów na godzinie wychowawczej Okres stażu Wpisy w dzienniku, konspekty zajęć Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż - § 7, ust. 2, pkt 7 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Analizowanie i stosowanie przepisów prawa oświatowego, śledzenie zmian w przepisach Okres stażu Potwierdzenie opiekuna, notatki własne 2 Znajomość i stosowanie się do dokumentacji wewnątrzszkolnej: statutu, WSO i programu wychowawczego Okres stażu Potwierdzenie opiekuna 3 Uczestnictwo w tworzeniu wewnątrzszkolnego prawa – udział w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołu wychowawczego i przedmiotów przyrodniczych Okres stażu Zapisy w protokołach, listy obecności 4 Udział w komisjach egzaminacyjnych i konkursowych Okres stażu Zaświadczenie Dyrektora 5 Prawidłowa organizacja lub współorganizacja dokumentacji wycieczek klasowych Okres stażu Dokumentacja wycieczek Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych - § 7, ust. 2, pkt 8 Lp. Formy realizacji zadania Termin Sposób dokumentowania 1 Przygotowanie planu rozwoju zawodowego, wniosku o rozpoczęcie stażu, sprawozdania ze stażu, konspektów lekcji, prac klasowych, dokumentacji szkolnej z wykorzystaniem komputera Okres stażu Dokumentacja własna 2 Wykorzystanie zasobów portali internetowych do samokształcenia z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii i pedagogiki Okres stażu Lista stron www 3 Stworzenie bazy własnych prezentacji multimedialnych wykorzystywanych na lekcjach geografii i godzinie wychowawczej Okres stażu Zbiór prezentacji 4 Wykorzystywanie na lekcjach komputera, płyt multimedialnych, internetu i rzutnika multimedialnego, tablicy interaktywnej Okres stażu Konspekty zajęć lekcyjnych, potwierdzenie opiekuna 5 Zamieszczanie na bieżąco informacji na temat zajęć i wydarzeń na stronie internetowej szkoły - prezentacja zdjęć i filmów z zajęć. Okres stażu Strona internetowa SP 26 Zmiany i poprawki do powyższego planu mogą być nanoszone w formie aneksów, po uprzednim ich zatwierdzeniu przez Dyrekcję Szkoły. …………………………… …………………………… ………………………... podpis nauczyciela stażysty podpis Dyrektora Szkoły podpis opiekuna stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |