Katalog Aleksandra Rzeźwicka, 2021-05-14 Warszawa Zajęcia przedszkolne, Konspekty Zabawy i aktywności rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową motorykę małą i stymulujące zmysł czucia i wzroku.SCENARIUSZ ZAJĘĆ PSYCHOLOGICZNYCH W PRZEDSZKOLU SPECJALNYM Prowadząca: Aleksandra Rzeźwicka Dziecko/ uczestnik zajęć: dziecko niepełnosprawne intelektualnie w st umiarkowanym Temat: Zabawy i aktywności rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową motorykę małą i stymulujące zmysł czucia i wzroku. Zgodność z Podstawą Programową wg Rozporządzenia MEN z dn. 14.02.2017r. , Dz. U. z 2017r., poz.356 Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej (pkt I, ppkt 5) Usprawnianie motoryki (pkt IV, ppkt 14) Obdarzanie uwagą osób dorosłych (pkt III,ppkt 8) Określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby (…) (pkt IV, ppkt 12) Cele główne: • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej • Usprawnianie motoryki • Stymulacja zmysłów • Cele szczegółowe: Dziecka zna: • Pomoce które wykorzystuje podczas zajęć • odczucia sensoryczne związane z dotykaniem ziaren i wody Dziecka rozumie: • polecenia werbalne wydawane przez psychologa Dziecko potrafi: • koncentrować uwagę na podejmowanej aktywności • odkręcić, dopasować i przykręcić właściwe nakrętki do odpowiednich słoiczków i buteleczek • przekładać szczypcami mini pomponiki • przesypywać soczewicę z miseczki do miseczki oraz przekładać ją łyżeczką • przelewać wodę z menzurki do menzurki • przelewać wodę z menzurki przez lejek do pojemnika • przenosić gąbką wodę z miski do miski • zwijać podkładkę • odpowiadać na pytanie odnośnie właściwości fizycznych wody i soczewicy • Utrzymywać równowagę z ringiem na głowie • toczyć i rzucać w parze ringo Metody: pokazu, praktycznego działania, Forma organizacji pracy: zajęcia indywidualne Czas trwania zajęć: 30 minut Pomoce dydaktyczne: podkładka do pracy, soczewica, miseczki, miski, menzurki, woda, mała gąbka, lejek, słoiczki i buteleczki, mini kolorowe pomponiki, szczypce, pojemnik na sortowanie pomponików. Przebieg zajęć: 1. Przywitanie i Zajęcie miejsca przy stoliku oraz przygotowanie stanowiska pracy. 2. Odkręcanie buteleczek i słoiczków o różnej wielkości i kształtach następnie dopasowywanie ich i przykręcanie. 3. Przesypywanie soczewicy z miseczki do miseczki 4. Przekładanie soczewicy łyżeczką z miseczki do miseczki 5. Aktywność ruchowa – zabawy z ringiem 6. Układanie mini pomponików w odpowiednie miejsca za pomocą szczypiec 7. Przelewanie wody z menzurki do menzurki 8. Przenoszenie wody gąbką z miski do miski 9. Przelewanie wody przez lejek do naczynia 10. Podziękowanie za współpracę i pożegnanie. W zależności od kondycji psychofizycznej dziecka możliwe jest zmodyfikowanie wykonywanych ćwiczeń oraz zmniejszenie ich ilości. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |