Katalog Aneta Ustrzycka, 2021-05-14 Opole Zajęcia zintegrowane, Sprawozdania „ Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej – jak ją napisać. Przykładowa ocena”„ Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej – jak ją napisać. Przykładowa ocena” Koniec roku szkolnego to okres wytężonej pracy dla wychowawców uczniów z dysfunkcjami, posiadającymi orzeczenia z Poradni Psychologiczno -Pedagogicznych. Jednym z wielu dokumentów jaki trzeba napisać jest „Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej”. Pisze się ją po I i II semestrze w każdym roku szkolnym, razem z wielospecjalistyczną okresową oceną poziomu funkcjonowania ucznia. Jest to ocena skuteczności specjalistycznych zajęć, jakie odbywały się z dzieckiem w danym roku szkolnym. Ocenie podlega przyrost umiejętności u ucznia, a można jej dokonać w odniesieniu do wstępnej diagnozy funkcjonowania ucznia. Ta ocena jest bardzo ważna dla dyrektora szkoły. Ma to być konkretna wiedza o uczniu. Poniżej przykładowa ocena efektywności pomocy psych.-ped. Ewaluacja programu-ocena efektywności podejmowanych działań na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia Jana Kowalskiego kl. 2 a Semestr II rok szkolny 2019/2020 Wnioski: Uczeń Jan Kowalski pracował w minionym roku szkolnym wg zindywidualizowanej ścieżki nauczania. Wynika ona z orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Opolu, gdzie została stwierdzona: -niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, --zez rozbieżny obu oczu, - zaburzenia zachowania i zagrożenie niedostosowaniem społecznym. W czasie zajęć dydaktycznych i specjalistycznych ma przydzielane zadania zgodne z jego możliwościami intelektualnymi, gwarantujące mu sukces. Stosowana jest metoda „małych kroczków”, która u Jana się sprawdza. Jan dostrzega swoje postępy, nauczyciele prowadzący zwracają mu na nie uwagę. W efekcie bardzo chętnie podejmuje pracę nad kolejnymi wyzwaniami. Pomoc skutkowała tym, że zaczął czytać sylaby otwarte, wyrazy 3 głoskowe oraz podejmuje próby czytania wyrazów 2-sylabowych. Efektem udzielonej mu pomocy jest to, że potrafi napisać ze słuchu jedno-dwu sylabowe , wyćwiczone w czytaniu wyrazy. Mimo, że rozpoznaje praktycznie wszystkie litery, nie zapamiętał jeszcze wzoru graficznego wszystkich . Dużo pracy wymaga rozwijanie myślenia matematycznego. Wymaga ciągłego wsparcia nauczyciela wspomagającego, kierowania jego uwagi na cele zajęć. Sam nie pracuje. Poprawne najczęściej zachowanie chłopca jest wynikiem konsekwentnie przestrzeganych zasad obowiązujących w klasie, każde jego właściwe i niewłaściwe zachowanie ma swoje określone następstwa. Jan zazwyczaj się pilnuje, niemniej w dużych emocjach nie panuje nad sobą. Zalecenia: Należy w dalszym ciągu w drugim semestrze kontynuować: - indywidualne zajęcia rewalidacyjne o charakterze zajęć korekcyjno -kompensacyjnych – 2h/tyg. - indywidualne zajęcia rewalidacyjne o charakterze logopedycznym – 1/tyg. - indywidualne zajęcia z psychologiem 1h/ tyg. - grupowe zajęcia z pedagogiem 1h/tyg. - wskazane jest wspomaganie na j. angielskim i religii. (Jeżeli uważamy, że uczniowi należy zapewnić dodatkowe formy pomocy, piszemy o tym właśnie w zaleceniach np. - Włączyć dodatkowe formy – jakie, w jakim wymiarze – indywidualne, grupowe - Sugerowane badanie w Poradni… - Zalecane konsultacje dla rodziców z wychowawcą/pedagogiem szkolnym- 1 raz w miesiącu) Wychowawca Anna Kowalska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |