![]() |
![]() |
Katalog Anna Szlejf, 2021-05-14 Toruń Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO 2017PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: mgr .................. Nauczany przedmiot: język angielski Nazwa szkoły, w której nauczyciel odbywa staż: ................................LO w Toruniu Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2017 r. – 31.05.2020 r.) Celem podstawowym niniejszego planu jest: UZYSKANIE w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 stycznia 2013 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli zamierzam: podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej; realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, w której jestem zatrudniona, z uwzględnieniem jej specyfiki i rodzaju; pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywam staż. W związku z powyższym, planuję zrealizować następujące zadania niezbędne do uzyskania kolejnego stopnia awansu wynikające z w/w rozporządzenia: § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Uwagi 1. Pogłębianie wiedzy dotyczącej prawa oświatowego, a w szczególności uzyskiwania stopni awansu zawodowego. śledzenie zmian zachodzących w prawie oświatowym; analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli; udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej dotyczących zmian w prawie oświatowym; udział w webinariach poświęconych prawu oświatowemu; w okresie trwania stażu ------------------- 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy. udział w wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych doskonaleniach zawodowych (rady szkoleniowe, warsztaty, konferencje metodyczne, webinaria, itp.); aktualizowanie wiedzy poprzez samodzielne studiowanie literatury fachowej, w tym korzystanie z informacji dostępnych na portalach edukacyjnych; aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej (słowniki, plansze, literatura, źródła internetowe itp.) oraz przygotowywanie różnorodnych materiałów dydaktycznych autorskich; wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych w ramach zespołu przedmiotowego; poszukiwanie i wdrażanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego i podczas pracy projektowej; w okresie trwania stażu ------------------- 3. Organizacja konkursów z języka angielskiego pomoc w organizacji, sprawdzaniu prac oraz egzaminowaniu uczniów podczas Kuratoryjnego Konkursu z Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów, w Maratonie Językowym; W okresie trwania stażu 4. Udział w organizacji olimpiad lub konkursów pozaszkolnych z języka angielskiego. przygotowanie uczniów; przeprowadzenie konkursu (etap szkolny); sprawdzenie prac (jeśli będzie wymagane); w okresie trwania stażu pod warunkiem zebrania grupy chętnych uczniów 5. Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego z języka angielskiego. opracowanie wyników egzaminu maturalnego majowego- część pisemna; przeprowadzenie „próbnego ustnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego” dla uczniów klas maturalnych; zajęcia wyrównawcze dla maturzystów zagrożonych niepowodzeniem na egzaminie na poziomie podstawowym zajęcia rozwijające dla uczniów podchodzących do egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym w okresie trwania stażu zgodnie z harmonogramem 6. Indywidualizacja procesu nauczania. przygotowanie uczniów zdolnych do konkursów językowych; konstruowanie odpowiednich zadań z języka angielskiego; przeznaczonych dla uczniów chętnych do dodatkowej pracy, jak również uczniów słabszych; dostosowanie metod nauczania do różnych potrzeb uczniów i o różnorodnym poziomie znajomości języka; prowadzenie zajęć rewalidacyjnych w okresie trwania stażu 7. Współpraca z wychowawcami innych klas. opracowanie tematyki godzin wychowawczych wraz z wychowawcami klas równorzędnych; przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania ich wychowawcom; w okresie trwania stażu 8. Pełnienie funkcji sekretarza zespołu projektowego ERASMUS+ w ............................. Przygotowywanie dokumentacji projektowej m.in. protokołów, sprawozdań; prace wraz z koordynatorami szkolnego projektu nad opracowaniem założeń projektu, poszukiwanie partnerów, narzędzi projektowych; w okresie trwania stażu i projektu Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Uwagi 1. Wykorzystywanie komputera i Internetu do opracowywania dokumentów i prowadzenia dokumentacji szkolnej. prowadzenie dziennika elektronicznego Librus sporządzanie sprawozdań m.in. z wyników egzaminów maturalnych; samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych i naukowych z wykorzystaniem komputera m.in. zestawów do matury ustnej za pomocą CollageIt; opracowywanie sprawdzianów, testów, kartkówek, itp.; opracowanie sprawozdania z niniejszego planu rozwoju i opublikowanie go w serwisie edukacyjnym www.profesor.pl wraz z planem; w okresie trwania stażu ------------------ 2. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji na potrzeby dydaktyczno-wychowawcze. śledzenie aktualności na portalach internetowych, wykorzystywanie ćwiczeń i ciekawych pomysłów na lekcje znalezionych w Internecie; korzystanie z portali edukacyjnych, np.: www.profesor.pl , www.anglisci.pl, itp. wykorzystanie Internetu jako narzędzia tworzącego naturalne otoczenie sprzyjające rozwojowi komunikowania się w języku angielskim ( zachęcanie uczniów do komunikowania się z użytkownikami sieci z krajów anglojęzycznych poprzez portale społecznościowe i aplikacje w smartfonach np. w projekcie ERASMUS+, itp.); zachęcanie uczniów do korzystania ze źródeł internetowych w języku angielskim, takich jak słowniki, encyklopedie, fora, blogi itp.; wykorzystanie sieci Internet jako źródła informacji dotyczących różnorodnych metod nauczania, np. metod aktywizujących; w okresie trwania stażu ------------------ 3. Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach przygotowywanie prezentacji PowerPoint oraz różnorodnych materiałów dydaktycznych wzbogacających proces nauczania; przeprowadzanie zajęć z języka angielskiego z użyciem rzutnika, tablicy interaktywnej wykorzystanie nowoczesnych narzędzi m.in. SurveyMonkey, Scribus w pracy z uczniami na lekcjach i podczas pracy projektowej w okresie trwania stażu ------------------ § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Uwagi 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich obserwacja zajęć prowadzonych przez studentów prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli wymiana informacji na forum dla nauczycieli np. na www.forumnauczycieli.info, www.45minut.pl, przeprowadzenie szkolenia Rady Pedagogicznej ramach WDN w okresie trwania stażu 2. Współpraca z innymi nauczycielami. udział w pracach zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych (opracowanie PZO, przygotowywanie konkursów językowych, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zdobytym w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego); współpraca z innymi nauczycielami w ramach działań interdyscyplinarnych podczas m.in. przeprowadzania lekcji języka angielskiego zawodowego dla uczniów technikum oraz technicznego informatycznego dla uczniów klasy matematyczno-informatycznej; współpraca z innymi nauczycielami w ramach działań ERASMUS+ udział w pracach zespołu wychowawczego; w okresie trwania stażu § 8 ust. 2 pkt 4 Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań: § 8 ust. 2 pkt 4 a) opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą , pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych Opracowanie programu autorskiego języka angielskiego branżowego dla techników technologii żywności 2. Praca nowoczesnymi metodami rozwijającymi umiejętności interpersonalne zarówno uczniów jak i nauczyciela praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – dostosowanie wymagań do możliwości ucznia, stosowanie w pracy metod aktywizujących oraz metod opierających się na różnych typach inteligencji ucznia w okresie trwania stażu § 8 ust. 2 pkt 4 b) wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Uwagi 1. Pełnienie funkcji egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. sprawdzanie pisemnych prac maturalnych z języka angielskiego (Poziom podstawowy i rozszerzony) w okresie trwania stażu --------------------- 2. Pełnienie funkcji przewodniczącego komisji na ustnym egzaminie maturalnym z języka angielskiego. przeprowadzanie ustnych egzaminów maturalnych z języka angielskiego w ZSPS I VIII LO oraz w wyznaczonych placówkach; w okresie trwania stażu --------------------- § 8 ust. 2 pkt 4 c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Uwagi 1. Pełnienie funkcji sekretarza zespołu projektowego ERASMUS+ ................... w Toruniu. Przygotowywanie dokumentacji projektowej m.in. protokołów, sprawozdań; prace wraz z koordynatorami szkolnego projektu nad opracowaniem założeń projektu, poszukiwanie partnerów, narzędzi do uzyskania wyników pracy projektowej; zachęcanie uczniów do aktywnego działania na rzecz szkoły, również poprzez jej promowanie w okresie trwania stażu i projektu --------------------- 2. Organizowanie wyjść i wyjazdów w celu rozwijania zainteresowań uczniów i uczenia się w środowisku innym niż szkolne. zebranie informacji na temat zainteresowań uczniów; określenie celów wyjazdu oraz sporządzenie planu; w okresie trwania stażu --------------------- 3. Poznawanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów. rozmowy z rodzicami uczniów lub ich opiekunami prawnymi; współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas i internatu w rozwiązywaniu problemów wychowawczych; wykorzystywanie nowo zdobytej wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii w rozwiązywaniu problemów wychowawczych; w okresie trwania stażu --------------------- zgodnie z potrzebami § 8 ust. 2 pkt 4 e e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Uwagi 1. Współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami środowiska lokalnego. współpraca z Urzędem Miasta ( wg założeń szkolnego projektu w ramach ERASMUS+) współpraca z UMK ( podczas Maratonu Językowego oraz jako mentor studentów filologii angielskiej) w trakcie trwania stażu wedle potrzeb § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Uwagi 1. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów. rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych: zebranie informacji, identyfikacja problemu, propozycje rozwiązania, uzyskane efekty, wnioski; w trakcie trwania stażu ------------------------- 2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków oraz stała współpraca z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów. rozmowy z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów; organizowanie wspólnych spotkań mediacyjnych z uczniem, rodzicem, nauczycielami oraz z pedagogiem szkolnym; stały kontakt z rodzicami lub opiekunami uczniów, np. telefoniczny, przez dziennik elektroniczny; w trakcie trwania stażu ------------------------- 3. Stała obserwacja i wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania. rozmowy z uczniami na temat ich problemów, postępów w nauce oraz wspólne znajdywanie rozwiązań tych trudności; kształtowanie w uczniach właściwych postaw, np.: tolerancji, szacunku i poczucia własnej wartości; w trakcie trwania stażu ------------------------- Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |