![]() |
![]() |
Katalog Monika Pustelny, 2021-03-15 Leżajsk Język angielski, Program nauczania program kółka kulinarnego z języka angielskiego Kółko „Cooking with English” zakłada naukę języka angielskiego poprzez przygotowywanie posiłków. Dzieci przejawiają naturalną chęć do tworzenia i uczenia się czegoś nowego. Chętnie pomagają w kuchni piekąc ciasteczka czy lepiąc pierogi. Gotowanie rozwija ich kreatywność, uczy samodzielności i aktywności. Dzieci znacznie łatwiej zapamiętują materiał, który przeżywają, wykorzystują w realnych, konkretnych sytuacjach – np. w kuchni. Uczniowie w trakcie zajęć poznają słownictwo z grup tematycznych tj. sprzęt AGD, sztućce i naczynia, czasowniki związane z gotowaniem oraz produkty spożywcze niezbędne do przygotowania wybranych potraw. Lista dań oraz przepisy w języku angielskim będą sporządzone wspólnie z uczniami. Uczniowie będą mieć także możliwość przygotowania menu oraz odegrania scenek w restauracji, a poznane zwroty i wyrażenia umożliwią im składanie oraz przyjmowanie zamówień. Zwieńczeniem zajęć będzie wspólne przygotowanie książki kucharskiej w języku angielskim wraz ze zdjęciami potraw małych kucharzy. W zajęciach uczestniczyć będą uczniowie klasy IV, którzy chcą poszerzyć znajomość języka angielskiego i spróbować swoich sił „w kuchni”. 1.Cele ogólne: - przyswajanie nowego słownictwa oraz struktur gramatycznych - rozumienie i nabywanie płynności w posługiwaniu się językiem angielskim - rozwijanie umiejętności kulinarnych oraz organizacyjnych 2. Cele szczegółowe: - podniesienie kompetencji językowych uczniów - podniesienie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zaangażowanie emocjonalne dzieci - kształtowanie w uczniach poczucia estetyki przygotowywania, wydawania i spożywania posiłków - umacnianie wiary we własne siły i możliwości językowe - ćwiczenie odpowiedniej wymowy, intonacji poznanych słów i zwrotów - wdrażanie do samodzielności - nauka współdziałania w zespole/grupie - kształtowanie umiejętności planowania, właściwego przygotowania i porządkowania stanowiska pracy - poznanie podstawowych zasad bezpieczeństwa w kuchni. 3. Metody pracy: - praktyczne działania - TPR – reagowanie całym ciałem - metoda bezpośrednia - metoda komunikacyjna - metoda audiolingwalna - drama (odgrywanie scenki, gry dramowe) 4. Formy pracy: - indywidualna - w parach - zespołowa 5. Materiały dydaktyczne: - pomoce wizualne: obrazki, realne przedmioty, produkty spożywcze - materiały plastyczne potrzebne do wykonania kart menu oraz książki kucharskiej - aparat fotograficzny 6. Planowane osiągnięcia uczniów: - zna nowe słownictwo, wyrażenia i struktury gramatyczne - potrafi stworzyć przepis i przyrządzić samodzielnie wybrane potrawy - nabywa pewności siebie w wypowiedziach słownych - potrafi złożyć oraz przyjąć zamówienie - zna zasady bezpieczeństwa w kuchni 7. Ewaluacja osiągnięć: Ewaluacja odbywać się będzie przez: - obserwacje postępów dzieci na zajęciach oraz podczas przygotowywania przez nich potraw -przygotowanie scenki w restauracji - wykonanie książki kucharskiej. Tematyka: - zapoznanie się z kuchnią szkolną, omówienie zasad bezpieczeństwa - stworzenie listy potraw do przygotowania - wprowadzenie słownictwa związanego ze sprzętem kuchennym - wprowadzenie nazw przyborów kuchennych - zapoznanie z nazwami smaków - wprowadzenie czasowników związanych z gotowaniem - wprowadzanie produktów spożywczych niezbędnych do przygotowania wybranych potraw - przygotowanie przepisów - przygotowanie potraw - wprowadzenie wyrażeń potrzebnych do odegrania scenek w restauracji – składanie i przyjmowanie zamówień, przygotowanie kart menu - przygotowanie książki kucharskiej Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |