Katalog Aneta Gwarda, 2021-02-24 Aleksandrów Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiego - IScenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej Podręcznik NEW ENGLISH ADVENURE 3 Unit 1 Klasa III Temat: I’m happy – mówienie o uczuciach Wymagania ogólne: -tworzenie wypowiedzi. Cele kształcenia ogólnego: -rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki. Wymagania szczegółowe: -uczeń tworzy krótkie, proste i spójne logicznie wypowiedzi pisemne. -uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem. Cele lekcji: - nauka słów nazywających uczucia. Formy pracy • forma indywidualna; • lock step - praca całą klasą; • praca w parach; • praca w grupach Środki dydaktyczne • podręcznik New English Adventure 3 • karty pracy • komputer z łączem internetowym Rozgrzewka: Uczniowie rzucają piłeczkę do kolegi, którego zadaniem jest powiedzieć słowo w języku angielskim, jakie pamięta z poprzednich lekcji. Przebieg lekcji: 1. Uczniowie wycinają z zeszytów ćwiczeń obrazki pokazujące uczucia. Nauczycieli pokazuje swoje karty i mówi nazwę uczucia np.: I’m sad. Uczniowie odszukują spośród obrazków pokazane uczucie przez nauczyciela. 2. Nauczyciel przyczepia na tablicy wszystkie karty z uczuciami, po kolei je nazywa – uczniowie powtarzają. Kiedy uczniowie powtórzą dane słowo nauczyciel zdejmuje kartę. Kiedy nauczyciel zdejmie wszystkie karty uczniowie mówią wszystkie słowa z pamięci. 3. Wybrany uczeń mówi dane uczucie np. Im ’angry, pozostali uczniowie pokazują dany obrazek. 4. Każdy uczeń wybiera jakieś słowo spośród pokazanych na swoich obrazkach. Nauczyciel zadaje pytanie: Are you hungry? Jeśli uczeń wybrał dane uczucie odpowiada: Yes, I am, jeśli nie uczeń wybrał inne odpowiada: No, I’m not. Następnie uczniowie ćwiczą pytania w parach. 5. Podręcznik strona 4 – uczniowie patrzą na ilustracje i mówią, jak czują się bohaterowie filmu Iniemamocni. 6. Gra online: https://wordwall.net/pl/resource/6581394/feelings Uczniowie dzielą się na dwie grupy. Nauczyciel kręci kołem, wybrany uczeń mówi nazwę wylosowanego uczucia. Grupa dostaje punkt, jeśli osoba poprawnie odgadnie. 7. Gra: Cross the River: nauczyciel rozkłada na podłodze karty z napisanymi pojedynczymi słowami tworzącymi zdania np.: I am happy. Are you sad? Dash is scared. Następnie nauczyciel mówi zdanie – a zadaniem uczniów jest przejść przez rzekę wchodząc na „kamienie„ z odpowiednimi słowami. Punkty przyznajemy grupie, jeśli dana osoba poprawnie ułoży zdanie. Podsumowanie zajęć: Wybrany uczeń nazywa uczycie pokazane przez nauczyciela na karcie – jeżeli poprawnie powie słowo, wybiera kolejnego ucznia. 8.Praca domowa do wyboru: a)Praca domowa do wykonania online” https://wordwall.net/pl/resource/4523716/feelings-nea-3-unit-1 https://wordwall.net/pl/resource/592877/feelings b) Praca domowa z zeszytu ćwiczeń Zadanie 1 i 2 strona 2 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |