Katalog

Dorota Bukowska, 2021-02-19
Nowe Skalmierzyce

Ogólne, Scenariusze

,,Jedziemy na wakacje’’- scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasach I-III

- n +

,,Jedziemy na wakacje’’- scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasach I-III
Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach
Dorota Bukowska
Cele zajęć:
- doskonalenie techniki czytania i rozumienia tekstu;
- kształcenie percepcji wzrokowej poprzez podkreślanie wyrazów z trudnością ortograficzną oraz stosowanie kolorowych zakreślaczy;
- ćwiczenia w poprawnym pisaniu poprzez wzrokowe zapamiętywanie wyrazów z trudnością ortograficzną, ich przepisywanie z pamięci;
- ćwiczenia dotyczące syntezy zdań;
- ćwiczenie wpływające na poprawę pisania, czytania i rozumienia, wzmocnienia oddechu, oraz wzrostu energii (Metoda Dennisona- ruchy naprzemienne).

Zakres wykonanych przez ucznia ćwiczeń zależy od poziomu i indywidualnego tempa pracy.

Karta pracy
1.Przeczytaj wiersz, a następnie odpowiedz na pytania:
Cz. Janczarski
,,Jedziemy na wakacje”
Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.

Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.

Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.

Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!

a) Gdzie dzieci jadą na wakacje?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
b) O co proszą słonko?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2. Podkreśl w wierszu wyrazy z: rz, ż, u i ó.

3. Za pomocą kolorowych zakreślaczy podkreśl w podanych wyrazach trudność ortograficzną (na przykład: ż, rz, sz, u, ó)
Przyroda latem
żniwa, zboże, żyto, pszenica, rzepak, pszczoły, kukułka, jaskółka.
4. Przepisz wyrazy z trudnością ortograficzną.
plaża-……………………………………………………………………………………………………………………………………
bagaż- …………………………………………………………………………………………………………………………………
rzeka- …………………………………………………………………………………………………………………………………
morze- …………………………………………………………………………………………………………………………………
przygody- …………………………………………………………………………………………………………………………
góry- ……………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej.
nad morze / Na wakacje / najczęściej / wyjeżdżamy / lub w góry.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4.Wykonaj podane ruchy naprzemienne.
1.Skrzyżuj wyprostowane ręce przed klatką piersiową tak, aby na zmianę wyżej
była ręka lewa, potem prawa.
2.Dotknij lewą dłonią prawego łokcia i odwrotnie.
3.Dotknij lewą dłonią prawego ucha i odwrotnie.
4.Dotknij lewą dłonią prawego kolana i odwrotnie.
Efektem prowadzenia tych ćwiczeń jest: poprawa pisania, czytania i rozumienia,
wzmocnienie oddechu, wzrost energii.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.