Katalog Justyna Zielonka, 2021-02-02 Poznań Chemia, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGONauczyciel chemii i edukacji dla bezpieczeństwa PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Czas trwania stażu: 01.09.2020 r. - 31.05.2023 r. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 2215) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 ze zmianami Dz. U. 2019 poz. 1650). Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inne cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły. §8 ust. 3 pkt 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się 1. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem różnych metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się. - wykorzystywanie metod aktywizujących na lekcjach chemii i edukacji dla bezpieczeństwa: burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, mapa myśli, gry, quizy; - wykorzystanie metod aktywizujących do rozwiązywania problemów wychowawczych; - w okresie całego stażu (scenariusze lekcji, zdjęcia) 2. Korzystanie z techniki komputerowej w pracy i działaniach wychowawczych. - poszukiwanie informacji na temat awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego oraz prawa oświatowego; - prowadzenie dziennika elektronicznego Librus; - korzystanie z dziennika elektronicznego Librus, platformy MS Teams i poczty elektronicznej do komunikowania się z uczniami, rodzicami i innymi nauczycielami; - wprowadzanie do własnego warsztatu pracy takich technik komputerowych jak wirtualna tablica Padlet czy platforma Genially; - uczestnictwo w szkoleniach i kursach doskonalących umiejętność wykorzystania komputera w pracy; - korzystanie z zasobów edukacyjnych do doskonalenia własnego warsztatu, przygotowywania pomocy do zajęć, przygotowania Szkolnego Konkursu Chemicznego dla klas VII, tworzenia potrzebnych dokumentów; - prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych i aplikacji Quizizz, LearningAppas, Kahoot, Dysku Google; - opracowywanie dokumentacji szkolnej, dokumentowanie przebiegu stażu, efektów własnej pracy; - współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej w celu promowania dokonań uczniów; - w okresie całego stażu (- sprawdziany, zestawienie ocen, prezentacje multimedialne, plan pracy nauczyciela, dziennik elektroniczny, teczka wychowawcy, zaświadczenia ze szkoleń) 3. Prowadzenie dodatkowych zajęć. - prowadzenie zajęć „Chemia dla każdego”: praca z uczniem zdolnym oraz z uczniem mającym trudności w uczeniu się; - przygotowanie uczniów do Wojewódzkiego Konkursu Chemicznego; - w okresie całego stażu (dziennik zajęć dodatkowych) 4. Wewnętrzny pomiar dydaktyczny, podniesienie jakości pracy szkoły. - analiza próbnych i właściwych egzaminów ósmoklasisty z chemii w roku szkolnym 2021/2022 i w roku szkolnym 2022/2023; - wykorzystanie wniosków z analizy w celu podniesienia efektywności kształcenia. - w okresie całego stażu (praca własna) §8 ust. 3 pkt 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli 1. Opublikowanie w Internecie własnych materiałów. - umieszczenie planu rozwoju i programu w Internecie; - udostępnienie scenariuszy, materiałów i pomocy dydaktycznych innym nauczycielom; - w okresie całego stażu (strona internetowa) 2. Pomoc i współpraca z innymi nauczycielami na terenie szkoły i poza nią. - opracowanie scenariuszy imprez klasowych, konkurów, pomoc w organizacji i oprawie różnych uroczystości; - współpraca i wymiana doświadczeń z nauczycielami innych przedmiotów, a w szczególności w ramach zespołu przedmiotów przyrodniczych; - w okresie całego stażu (notatki własne, teczka wychowawcy, listy obecności) 3. Organizacja zajęć otwartych. - przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych oraz dokonanie ich ewaluacji; - w okresie całego stażu (scenariusz zajęć) 4. Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli innych przedmiotów. - wymiana doświadczeń; - obserwacje lekcji w ramach pełnienia funkcji opiekuna stażu; - w okresie całego stażu (notatki własne) 5. Współpraca z nauczycielami. - udział w spotkaniach zespołów wychowawczych oraz zespołu nauczycieli uczących w klasie 7c; - wymiana doświadczeń w celu wypracowania wspólnych metod działań wychowawczych; - ustalenie wspólnych sposobów rozwiązywania problemów międzyklasowych, wspólnej strategii działań w poziomie klas; - w okresie całego stażu (dokumentacja szkolna) 6. Współpraca z pedagogiem szkolnym. - analiza sytuacji uczniów, wymiana informacji; - podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych; - pomoc uczniom; - w okresie całego stażu (dokumentacja szkolna) 7. Udział w pracach Zespołu Przedmiotów Przyrodniczych. - pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu; - udział w spotkaniach i pracach zespołu: tworzenie planu pracy i sprawozdania; - wymiana doświadczeń, dzielenie się informacjami ze szkoleń i kurów doskonalących; - w okresie całego stażu (sprawozdania, plan pracy) 8. Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy. - - udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych poza szkołą. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli i radach pedagogicznych. - w okresie całego stażu (zaświadczenia) §8 ust. 3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Tworzenie i aktualizacja dokumentów szkolnych. - udział w pracy zespołu do spraw nowelizacji i przepisów prawa; - udział w pracy zespołu do spraw ewaluacji; - w okresie całego stażu (dokumentacja szkolna) 2. Studiowanie literatury pedagogicznej, wzbogacanie warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań. - korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, miejskiej, pedagogicznej, Internetu; - w okresie całego stażu (notatki własne) 3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy klasy. - współpraca ze społecznością szkolną; - w okresie całego stażu (dokumentacja szkolna, zdjęcia) 4. Organizacja konkursów szkolnych. - opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów; - przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego etapu Wojewódzkiego Konkursu Chemicznego dla klas VIII oraz Szkolnego Konkursu Chemicznego dla klas VII - w okresie całego stażu (zestaw zadań, opracowane wyniki konkursu) 5. Organizacja akcji i projektów: o charakterze ekologicznym, promującym zdrowy styl życia oraz rozwijającym empatię. - projekt „Ziemia jest tylko jedna- pozwól jej żyć!”; - przeprowadzenie akcji „Dzień bez papierosa”; - projekt „Uzależnienia- mój wróg”; - szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów; - w okresie całego stażu (zdjęcia, prezentacje) 6. Organizowanie i udział imprez i wycieczek klasowych. - zgodnie z planem wychowawczym; - w okresie całego stażu (dokumentacja szkolna, teczka wychowawcy, zdjęcia) §8 ust. 3 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1. Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego. - opracowanie i wdrożenie programu zajęć dla klas VIII przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty z chemii; - dokonanie ewaluacji wdrożonego programu. - lata 2021-2023 (plan programu) §8 ust. 3 pkt 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela – konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej 1. Wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji opiekuna stażu. - ustalenie zasad współpracy; - pomoc w tworzeniu planu rozwoju zawodowego; - prowadzenie i obserwacja zajęć, omawianie ich przebiegu i stosowanych metod pracy, wnioski do dalszej pracy; - przygotowanie oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu - w okresie całego stażu (opinia dorobku, plan rozwoju zawodowego, wnioski z obserwacji zajęć, własne notatki) 2. Wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli. - prowadzenie spotkań zespołu przedmiotów przyrodniczych; - ustalenie zadań każdego z nauczycieli zespołu; - przygotowanie plan pracy; - przygotowanie sprawozdania z działania zespołu; - udział w spotkaniach przewodniczących zespołów z Dyrekcją. - w okresie całego stażu (sprawozdania, przydziały czynności, własne notatki). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |