Katalog

Justyna Zielonka, 2021-02-02
Poznań

Chemia, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

Nauczyciel chemii i edukacji dla bezpieczeństwa

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Czas trwania stażu: 01.09.2020 r. - 31.05.2023 r.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 2215) Rozporządzenie MEN
z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 ze zmianami Dz. U. 2019 poz. 1650).

Cel podstawowy podejmowanego stażu:
uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Inne cele:
rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy
oraz jakości pracy szkoły.


§8 ust. 3 pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się

1. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem różnych metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się.
- wykorzystywanie metod aktywizujących
na lekcjach chemii i edukacji dla bezpieczeństwa: burza mózgów, dyskusja, metoda projektu, mapa myśli, gry, quizy;
- wykorzystanie metod aktywizujących do rozwiązywania problemów wychowawczych;
- w okresie całego stażu
(scenariusze lekcji, zdjęcia)

2. Korzystanie z techniki komputerowej w pracy
i działaniach wychowawczych.
- poszukiwanie informacji na temat awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego oraz prawa oświatowego;
- prowadzenie dziennika elektronicznego Librus;
- korzystanie z dziennika elektronicznego Librus, platformy MS Teams i poczty elektronicznej do komunikowania się
z uczniami, rodzicami i innymi nauczycielami;
- wprowadzanie do własnego warsztatu pracy takich technik komputerowych jak wirtualna tablica Padlet czy platforma Genially;
- uczestnictwo w szkoleniach i kursach doskonalących umiejętność wykorzystania komputera w pracy;
- korzystanie z zasobów edukacyjnych
do doskonalenia własnego warsztatu, przygotowywania pomocy do zajęć, przygotowania Szkolnego Konkursu Chemicznego dla klas VII, tworzenia potrzebnych dokumentów;
- prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych i aplikacji Quizizz, LearningAppas, Kahoot, Dysku Google;
- opracowywanie dokumentacji szkolnej, dokumentowanie przebiegu stażu, efektów własnej pracy;
- współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej w celu promowania dokonań uczniów;
- w okresie całego stażu
(- sprawdziany, zestawienie ocen, prezentacje multimedialne, plan pracy nauczyciela, dziennik elektroniczny, teczka wychowawcy, zaświadczenia ze szkoleń)

3. Prowadzenie dodatkowych zajęć.
- prowadzenie zajęć „Chemia dla każdego”: praca z uczniem zdolnym oraz z uczniem mającym trudności w uczeniu się;
- przygotowanie uczniów do Wojewódzkiego Konkursu Chemicznego;
- w okresie całego stażu
(dziennik zajęć dodatkowych)

4. Wewnętrzny pomiar dydaktyczny, podniesienie jakości pracy szkoły.
- analiza próbnych i właściwych egzaminów ósmoklasisty z chemii w roku szkolnym 2021/2022 i w roku szkolnym 2022/2023;
- wykorzystanie wniosków z analizy
w celu podniesienia efektywności kształcenia.
- w okresie całego stażu
(praca własna)


§8 ust. 3 pkt 2
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli

1. Opublikowanie
w Internecie własnych materiałów.
- umieszczenie planu rozwoju i programu
w Internecie;
- udostępnienie scenariuszy, materiałów
i pomocy dydaktycznych innym nauczycielom;
- w okresie całego stażu
(strona internetowa)

2. Pomoc i współpraca z innymi nauczycielami na terenie szkoły i poza nią.
- opracowanie scenariuszy imprez klasowych, konkurów, pomoc w organizacji i oprawie różnych uroczystości;
- współpraca i wymiana doświadczeń
z nauczycielami innych przedmiotów,
a w szczególności w ramach zespołu przedmiotów przyrodniczych;
- w okresie całego stażu
(notatki własne, teczka wychowawcy, listy obecności)

3. Organizacja zajęć otwartych.
- przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych oraz dokonanie ich ewaluacji;
- w okresie całego stażu
(scenariusz zajęć)

4. Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli innych przedmiotów.
- wymiana doświadczeń;
- obserwacje lekcji w ramach pełnienia funkcji opiekuna stażu;
- w okresie całego stażu
(notatki własne)

5. Współpraca z nauczycielami.
- udział w spotkaniach zespołów wychowawczych oraz zespołu nauczycieli uczących w klasie 7c;
- wymiana doświadczeń w celu wypracowania wspólnych metod działań wychowawczych;
- ustalenie wspólnych sposobów rozwiązywania problemów międzyklasowych, wspólnej strategii działań w poziomie klas;
- w okresie całego stażu
(dokumentacja szkolna)

6. Współpraca z pedagogiem szkolnym.
- analiza sytuacji uczniów, wymiana informacji;
- podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych;
- pomoc uczniom;
- w okresie całego stażu
(dokumentacja szkolna)

7. Udział w pracach Zespołu Przedmiotów Przyrodniczych.
- pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu;
- udział w spotkaniach i pracach zespołu: tworzenie planu pracy i sprawozdania;
- wymiana doświadczeń, dzielenie się informacjami ze szkoleń i kurów doskonalących;
- w okresie całego stażu
(sprawozdania, plan pracy)

8. Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy. -
- udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych poza szkołą. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli i radach pedagogicznych.
- w okresie całego stażu
(zaświadczenia)

§8 ust. 3 pkt 3
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

1. Tworzenie i aktualizacja dokumentów szkolnych.
- udział w pracy zespołu do spraw nowelizacji
i przepisów prawa;
- udział w pracy zespołu do spraw ewaluacji;
- w okresie całego stażu
(dokumentacja szkolna)

2. Studiowanie literatury pedagogicznej, wzbogacanie
warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań.
- korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej,
miejskiej, pedagogicznej, Internetu;
- w okresie całego stażu
(notatki własne)

3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy klasy.
- współpraca ze społecznością szkolną;
- w okresie całego stażu
(dokumentacja szkolna, zdjęcia)

4. Organizacja konkursów szkolnych.
- opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów;
- przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego etapu Wojewódzkiego Konkursu Chemicznego dla klas VIII
oraz Szkolnego Konkursu Chemicznego dla klas VII
- w okresie całego stażu
(zestaw zadań, opracowane wyniki konkursu)

5. Organizacja akcji i projektów: o charakterze ekologicznym, promującym zdrowy styl życia oraz rozwijającym empatię.
- projekt „Ziemia jest tylko jedna- pozwól jej żyć!”;
- przeprowadzenie akcji „Dzień bez papierosa”;
- projekt „Uzależnienia- mój wróg”;
- szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów;
- w okresie całego stażu
(zdjęcia, prezentacje)

6. Organizowanie i udział imprez i wycieczek klasowych.
- zgodnie z planem wychowawczym;
- w okresie całego stażu
(dokumentacja szkolna, teczka wychowawcy, zdjęcia)


§8 ust. 3 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

1. Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego. - opracowanie i wdrożenie programu zajęć dla klas VIII przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty z chemii;
- dokonanie ewaluacji wdrożonego programu.
- lata 2021-2023
(plan programu)


§8 ust. 3 pkt 4b
Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela – konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej

1. Wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji opiekuna stażu.
- ustalenie zasad współpracy;
- pomoc w tworzeniu planu rozwoju zawodowego;
- prowadzenie i obserwacja zajęć, omawianie ich przebiegu i stosowanych metod pracy, wnioski do dalszej pracy;
- przygotowanie oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu
- w okresie całego stażu
(opinia dorobku, plan rozwoju zawodowego, wnioski z obserwacji zajęć, własne notatki)

2. Wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli.
- prowadzenie spotkań zespołu przedmiotów przyrodniczych;
- ustalenie zadań każdego z nauczycieli zespołu;
- przygotowanie plan pracy;
- przygotowanie sprawozdania z działania zespołu;
- udział w spotkaniach przewodniczących zespołów z Dyrekcją.
- w okresie całego stażu
(sprawozdania, przydziały czynności, własne notatki).
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.