Katalog Agnieszka Małgorzata Jasik, 2021-01-18 Ościęcin Zajęcia zintegrowane, Sprawozdania DZIAŁANIA WYNIKAJĄCE Z PROGRAMU WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNEGO I SEMESTRDZIAŁANIA WYNIKAJĄCE Z PROGRAMU WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNEGO I SEMESTR Agresja fizyczna, psychiczna i słowna • Eliminowanie zachowań agresywnych, przemocy fizycznej, psychicznej i słownej w szkole - na bieżąco uczenie zachowań asertywnych - spotkania uczniów i rodziców z przedstawicielami policji, uświadomienie skutków prawnych i społecznych zachowań agresywnych (pogadanki z policjantami) - kontrola zachowań pozytywnych i negatywnych (analiza wpisów w zeszytach uwag) - rozwiązywanie na bieżąco problemów wychowawczych • Zwiększenie bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły i poza nią - zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się na terenie szkoły oraz w drodze do i ze szkoły - zapoznanie z regulaminami poszczególnych pracowni, świetlicy szkolnej, sali gimnastycznej i placu zabaw - zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw podczas przerw, w czasie wolnym, podczas ferii i wakacji oraz wycieczek szkolnych - zapoznanie uczniów z zasadami współżycia społecznego, pogadanki w klasach dotyczące norm społecznych, ich przestrzegania i respektowania, Prawa Dziecka i Kodeks Ucznia - we wrześniu poznawanie zasad ruchu drogowego • Zapobieganie przemocy w sieci - kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu • Promowanie i wdrażanie prawidłowych metod wychowawczych w celu zapobiegania - utrzymywanie kontaktu z rodziną dziecka - udzielanie wsparcia - psychoedukacja rodziców podczas zebrań - rozpowszechnianie ulotek na temat przeciwdziałania przemocy – ulotki dla rodziców Zdrowy tryb życia • Propagowanie zdrowego trybu życia. - kształtowanie nawyku dbałości o czystość, ład, estetykę w swoim otoczeniu - wdrażanie do odpowiedzialności za ochronę środowiska „Zbiórka baterii” - dostarczenie wiadomości na temat racjonalnego odżywania się „Zdrowe II śniadanie” - poznanie wartości odżywczej pokarmów oraz naturalnych źródeł witamin- zdrowa żywność „Program dla szkół” - przestrzeganie zasad higieny i estetyki w czasie spożywania posiłków - budzenie szacunku dla wszystkich form życia - wdrażanie do zachowania czystości w miejscach nauki, użyteczności publicznej i domu rodzinnym - spotkanie z pielęgniarką szkolną - spotkanie z przedstawicielami organizacji działających na rzecz środowiska– Święto Drzewa Profilaktyka uzależnień • Wdrażanie przeciwdziałania uzależnieniom. - rozszerzanie wiedzy na temat przyczyn, przejawów i skutków stosowania nowych substancji psychoaktywnych, psychotropowych i środków zastępczych, używek; „Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach - dopalacze” - rozpowszechnianie ulotek informacyjnych na temat skutków stosowania używek - stałe podnoszenie kwalifikacji wychowawców z zakresu profilaktyki uzależnień - kształtowanie właściwej postawy wobec zjawiska uzależnień wśród dzieci i młodzieży Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych w tym wolontariatu • Propagowanie wolontariatu - współdziałanie z organizacjami społecznymi (ZUT) - wspieranie ciekawych inicjatyw szkolnych „Góra grosza” - lekcje wychowawcze poświęcone idei wolontariatu • Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich - wybory do Samorządu Uczniowskiego - opracowanie klasowych kodeksów zachowania - integrowanie zespołów klasowych – imprezy klasowe, wycieczki, - angażowanie się w działania na rzecz działalności szkolnej i lokalnej, tworzenie więzi ze środowiskiem – Dzień Babci i Dziadka - pogłębianie naturalnych systemów wsparcia tj: koleżeństwo, przyjaźń, zaufanie i uczciwość - udział w uroczystościach z okazji świąt państwowych i szkolnych Technologia informacyjno-komunikacyjna • Rozwijanie kompetencji informacyjno-komunikacyjnych - wykorzystanie TIK na wszystkich lekcjach i zajęciach świetlicowych - prezentacje multimedialne oraz programy komputerowe - projekcje filmowe (lektury) - stosowanie TIK na lekcjach wychowawczych przy dyskusjach, rozmowach Kształtowanie umiejętności matematycznych • Umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia rozumowań matematycznych - interaktywne ćwiczenia na tablicy multimedialnej - gry i zabawy w rozwijaniu myślenia strategiczno-logicznego - wykorzystywanie sytuacji życia codziennego w kształtowaniu pojęć i umiejętności matematycznych Planowanie ścieżki zawodowej • Ukierunkowywanie w wyborze dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej -poznanie pracy w wybranych zawodach i kształtowanie właściwej postawy wobec pracy ludzkiej, I-III (zabawa pantomimiczna „Jaki to zawód”, „Zawodowe skojarzenia”) - analiza znaczenia pracy w życiu człowieka i w życiu społeczeństwa -określanie własnych zainteresowań i uzdolnień oraz kompetencji; -podejmowanie działań w sytuacjach zadaniowych i ocena swojego działania, formułowanie wniosków na przyszłość - prezentowanie swoich zainteresowań i uzdolnień wobec innych osób z zamiarem zaciekawienia odbiorców - wymienianie różnych grup zawodów i podawanie przykładów zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup -opisywanie różnych ścieżek ich uzyskiwania oraz podstawowej specyfiki pracy w zawodach - opisywanie, czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka; -podawanie czynników wpływających na wybory zawodowe; -posługiwanie się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny - wyjaśnianie roli pieniądza we współczesnym świecie i jego związek z pracą. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |