Katalog AGATA KLEPACZ, 2021-01-11 Czeladz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2018r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Termin zakończenia stażu: 31 maja 2021r. Plan opracowany w oparciu o zalecenia i wymagania w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli. § 8 ust. 3 pkt 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w pracy metod aktywizujących • Praca metodą projektu – w klasach 4-8 uczniowie pracują w grupach nad różnymi zagadnieniami; • Stosowanie gier dydaktycznych – zarówno w klasach 1-3, jak i 4-8 szkoły podstawowej, w szczególności w końcowej części lekcji; • Burza mózgów – metoda stosowana podczas wprowadzania nowej partii materiału; • Drama – odgrywanie ról przez uczniów; • Metoda reagowania całym ciałem (TPR) – stosowana w klasach młodszych szkoły podstawowej; • Muzyka i piosenka – stosowana w klasach 1-3 szkoły podstawowej. • Arkusze obserwacji zajęć • plany wynikowe 2. Wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych. • prowadzenie zajęć lekcyjnych z wykorzystaniem Internetu, laptopa, tablicy multimedialnej, prezentacji multimedialnych. • prezentacje multimedialne • potwierdzenie Dyrektora szkoły • projekt eTwinning – komunikowanie się poprzez użycie komputera i Internetu; • projekt Storybird p tworzenie książeczek internetowych przez uczniów. • dokumentacja na portalu eTwinning • tworzenie quizów multimedialnych – gry dla uczniów klas 1-3 oraz uczniów uczęszczających na dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. • wydruk przykładowego quizu • wykorzystanie stron internetowych ułatwiających naukę oraz ćwiczenie słówek np. http://www.learningchocolate.com, www.anglomaniacy.pl, www.ang.pl, itp. • arkusz obserwacji • potwierdzenie Dyrektora szkoły • Administrowanie strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 12. • www.sp12.sosnowiec.pl • potwierdzenie Dyrektora szkoły • przygotowanie materiałów dydaktycznych (kart pracy, scenariuszy, testów, kartkówek). • • karty pracy, testy itp. • Monitorowanie postępów uczniów z pomocą arkusza kalkulacyjnego pPrzykładowy arkusz § 8 ust. 3 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania 1. Prowadzenie lekcji otwartych. • przeprowadzenie przynajmniej trzech lekcji otwartych dla członków zespołu językowego lub innych nauczycieli. • protokół ze spotkania zespołu językowego; • potwierdzenie Dyrektora szkoły 2. Udział w zebraniach zespołu językowego. • opracowywanie planów pracy zespołu; • aktywna praca w zespole przedmiotowym; • przygotowanie referatu na spotkanie zespołu językowego. • protokół ze spotkania zespołu językowego; • potwierdzenie Dyrektora szkoły 3. Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli podczas zebrania Rady Pedagogicznej. • Przygotowanie warsztatu/szkolenia na wybrany temat dla nauczycieli podczas zebrania Rady Pedagogicznej. • protokół ze spotkania Rady Pedagogicznej; • potwierdzenie Dyrektora szkoły § 8 ust. 3 pkt 3 poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania 1. Organizacja uroczystości szkolnych/wycieczek. • Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych oraz wycieczek dla uczniów. • sprawozdania z uroczystości/wycieczek • potwierdzenia Dyrektora szkoły 2. Inicjatywa na rzecz edukacji kulturalnej • Organizowanie lub współorganizowanie wyjść do kina; • Organizowanie lub współorganizowanie wyjść do teatru. • potwierdzenia Dyrektora szkoły 3. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. • Przygotowywanie uczniów do międzyszkolnych/wojewódzkich konkursów językowych; • Organizowanie dodatkowych zajęć rozwijających zainteresowania językowe uczniów (koła języka angielskiego). • Podziękowania za przygotowanie uczniów do konkursów • Program zajęć dodatkowych • potwierdzenia Dyrektora szkoły 4. Organizowanie konkursów. • Organizowanie lub współorganizowanie konkursów językowych szkolnych i międzyszkolnych. • Regulaminy konkursów 5. Współpraca ze specjalistami. • Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym oraz innymi specjalistami placówki. • potwierdzenia Dyrektora szkoły 6. Współpraca z rodzicami. • Systematyczna współpraca z rodzicami podczas indywidualnych spotkań oraz zebrań klasowych; • Pedagogizacja rodziców. • potwierdzenia Dyrektora szkoły 7. Organizowanie akcji charytatywnych. • Pełnienie funkcji koordynatora Szkolnego Klubu Wolontariatu; • Angażowanie uczniów w akcje charytatywne odbywającego się w szkole oraz poza nią. • potwierdzenia Dyrektora szkoły § 8 ust. 3 pkt 4a opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania 1. Opracowywanie programów autorskich. • opracowanie programu zajęć koła języka angielskiego rozwijającego zainteresowania uczniów. • program zajęć koła językowego przygotowującego uczniów do sprawdzianu ósmoklasisty • program zajęć 2. Wdrożenie programu „Spójrz inaczej”. • Udział w szkoleniu pt. „Spójrz inaczej”; • Wdrożenie programu podczas zajęć wychowawczych z uczniami. • scenariusz przykładowych zajęć § 8 ust. 3 pkt 4b wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Sposób dokumentowania 1. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli. • planowanie, monitorowanie oraz ewaluacja pracy zespołu klasowego. • protokoły spotkań klasowych 2. Pełnienie funkcji egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. • odbycie szkolenia na egzaminatora OKE egzaminu ósmoklasisty; • pełnienie czynnej funkcji egzaminatora OKE . • Zaświadczenia 3. Pełnienie funkcji koordynatora wolontariatu. • opracowanie planu pracy Szkolnego Klubu Wolontariatu; • współpraca z Zespołem Opiekuńczo-Wychowawczym nr 1 w Sosnowcu – projekt „Dzieci Dzieciom”; • współpraca z z Hospicjum św. Tomasza w Sosnowcu – akcja „Pola Nadziei”; • udział w bieżących akcjach charytatywnych. • program zajęć ………………………….…… ………………………… Data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |