Katalog KATARZYNA MIKOŁAJCZAK-NIEMCZUK, 2020-12-14 ELBLĄG Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Katarzyna Mikołajczak-Niemczuk Nazwa placówki: Zespół Szkolno-Przedszkolny Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Tolkmicku Stopień awansu zawodowego: Nauczyciel mianowany Stanowisko: Nauczyciel współorganizujący kształcenie Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2018r Planowana data zakończenia: 31.05.2021r Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2018 poz. 967 z późn. zm.) Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (poz. 1574). Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inna cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości szkoły § 8 ust.3 pkt.1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. * Opracowanie dokumentacji szkolnej, dokumentacji związanej z realizacją zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego oraz pomocy dydaktycznych przydatnych w pracy (m.in. karty pracy, krzyżówki, rebusy,itp.). * Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami poprzez dziennik elektroniczny, e-mail lub grupę zamkniętą na FB. Na bieżąco w okresie stażu. Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła własnej wiedzy. Przeglądanie stron internetowych dotyczących pedagogiki specjalnej, pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Na bieżąco w okresie stażu. Wykorzystanie technologii informatycznej na zajęciach w celu przekazania wiedzy uczniom. Korzystanie z tablicy interaktywnej, tabletu, komputera. Przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby zajęć. Na bieżąco w okresie stażu. § 8 ust.3 pkt.2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przeprowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Prowadzenie 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli. * Opracowanie scenariusza zajęć i omówienie z innymi nauczycielami ich przebiegu. Rok szkolny 2020/2021 Opracowanie i udostępnienie własnych materiałów związanych z awansem zawodowym oraz prowadzonymi zajęciami. Opublikowanie własnych materiałów na portalach pedagogicznych. Rok szkolny 2020/2021 Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w ramach zespołu samokształceniowego nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej * Przygotowanie prelekcji na temat Afazji rozwojowej u dzieci. Przygotowanie prelekcji na temat Zdalnego nauczania dzieci z niepełnosprawnością. Luty 2020 Maj 2020 § 8 ust.3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań i zdolności dzieci. * Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i inscenizacjach. * Współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez. Na bieżąco w okresie stażu Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu czytelnictwa. Przygotowanie tekstów dla dzieci szkolnych oraz odczytywanie ich w grupie 6-latków. 2019/2020 § 8 ust.3 pkt 4 realizację co najmniej dwóch z następujących zadań: a) opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, b) wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, c) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym, d) opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN a) * Opracowanie programu autorskiego dla dzieci w oparciu o medytację mindfulness i edukację czytelniczą: „Mindfulness raz, dwa , trzy czytasz i Ty- zajęcia relaksacyjno-czytelnicze w edukacji wczesnoszkolnej * Opracowanie innowacji pedagogicznej w zakresie nauki języka niemieckiego w edukacji zintegrowanej pod tytułem „Deutsch macht Spaß” – „Niemiecki jest zabawny.” Napisanie programu i jego realizacja w ramach zajęć dodatkowych. Napisanie innowacji i jej realizacja w ramach zajęć dodatkowych. 1x w tygodniu wrzesień 2020 -maj 2021 c) Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym * Udział w kursie przygotowującym do zdobycia certyfikatu językowego B2 Goethe Institut * Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie wczesnego nauczania języka niemieckiego. * Zdobycie certyfikatu Goethe Institut B2 Cały okres stażu wrzesień 2020 luty 2021 Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Zatwierdzam do realizacji Opracowała …………………………………. …………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |