![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Angelika Kłos, 2020-10-23 Ryki Język angielski, Konspekty konspekt lekcji - Słownictwo domTEMAT LEKCJI: Houses – vocabulary revision and exercises. CZAS: 45 minut CEL GŁÓWNY: Rekapitulacja słownictwa z działu maturalnego `DOM`. CELE SZCZEGÓŁOWE: - przypomnienie przyimków miejsca - słuchanie nagrania w celu wyselekcjonowania informacji; tekst maturalny typu: Test wielokrotnego wyboru - ćwiczenie formułowania wypowiedzi ustnej; maturalna rozmowa sterowana typu: Uzyskiwanie informacji. WIADOMOŚCI: Uczeń zna: - słownictwo związane z domem: typy domów, pomieszczenia w domu, meble i sprzęt domowy, wynajmowanie mieszkania lub domu - przyimki miejsca UMIEJĘTNOŚCI: Uczeń potrafi: - dobierać poprawne słownictwo w zależności od tego co chce wyrazić - zastosować odpowiednio przyimki miejsca - rozwiązać zadanie słuchane typu wielokrotnego wyboru - odegrać maturalną rozmowę sterowaną METODY DYDAKTYCZNE: metoda podająca – pogadanka, metoda problemowa – burza mózgów, metoda eksponująca – projekcja slajdów, metoda programowa – z użyciem podręcznika, metoda praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe oraz symulacja (maturalna rozmowa sterowana) ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablica, podręcznik, komputer wraz z projektorem TOK LEKCJI: Lp. Czynności nauczyciela Czynności ucznia Uwagi: 1. CZYNNOŚCI WSTĘPNE: Powitanie i sprawdzenie listy obecności. Uczniowie potwierdzają swoją obecność. 2. Odpytanie jednego ucznia z lekcji poprzedniej. Uczeń prezentuje pracę domową i odpowiada. 3 Podanie głównego celu lekcji i zapisanie nowego tematu na tablicy. Uczniowie zapisują temat w zeszycie przedmiotowym. 4. REKAPITULACJA SŁOWNICTWA: Burza mózgów – nauczyciel prosi uczniów o podanie wyrazów kojarzących się ze słowem DOM (HOUSE), które zapisuje na tablicy. Następnie nauczyciel wyświetla przygotowaną burzę mózgów na slajdzie, która zawiera słownictwo potrzebne w dalszym toku lekcji. Uczniowie podają wyrazy po czym porównują je z wyrazami na wyświetlonym slajdzie. 5. Nauczyciel prosi uczniów o wykonanie w parach ćw. I z podręcznika str. 62. Uczniowie pracując w parach wykonują ćwiczenie i wraz z nauczycielem sprawdzają je. 6. Następnie nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćw. II z podręcznika str. 62, ćwiczenie to wykonuje razem cała klasa. Uczniowie wspólnie rozwiązują ćw. III. 7. Nauczyciel przypomina przyimki miejsca poprzez wyświetlenie ich na slajdzie (Prepositions of place) a następnie prosi uczniów o użycie ich odpowiednio w zdaniach Uczeń wskazany przez n-la tłumaczy zdania z użyciem przyimka miejsca. 8. Nauczyciel prosi uczniów o rozwiązanie ćw. V z podręcznika str. 63, dotyczącego typów domu. Nauczyciel pomaga uczniom poprzez wyświetlanie kolejno zdjęć z typami domu wraz z ich angielskimi nazwami. Uczniowie rozwiązują ćw. V dopasowując typy domów do ich definicji, wspomagając się slajdami które wyświetla nauczyciel. 9. SŁUCHANIE: Nauczyciel wyświetla slajd dotyczący wynajmowania domu/ mieszkania (RENT) aby zaktywizować słownictwo potrzebne w rozwiązaniu zadania słuchanego typu wielokrotnego wyboru, z podręcznika ćw. II str.65. Uczniowie aktywizują potrzebne słownictwo i rozwiązują ćw. II. 10. MÓWIENIE: Nauczyciel przypomina uczniom o typie zdania maturalnego występującym na maturze ustnej – Uzyskiwanie i udzielanie informacji. Następnie prosi uczniów o odegranie jednej lub dwóch rozmów sterowanych z wykorzystaniem słownictwa z ostatniego slajdu. Scenki są w ćw. I i IV w podręczniku na stronie 65 jak również n-el wyświetla je na tablicy dla ucznia. Uczniowie odgrywają jedną lub dwie rozmowy sterowane z ćw. I i IV w podręczniku. 11. Podsumowanie lekcji i ocena aktywności uczniów. Uczniowie wraz z nauczycielem podsumowują lekcję. 12. Zadanie pracy domowej uczniom. Uczniowie zapisują pracę domową. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |