Katalog Angelika Kłos, 2020-10-23 Ryki Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego na Stopień Nauczyciela DyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Angelika Kłos nauczyciel języka angielskiego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Rykach CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE 1. Wstępna analiza własnych umiejętności 2. Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - śledzenia zmian w prawie oświatowym 3. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego - przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia przez dyrektora szkoły 4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego - systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych zadań 5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju REALIZACJA WYMAGAŃ zgodnie z brzmieniem §8 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 8 ust.2 pkt. 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły” 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy - powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych - opieka nad klasopracownią nr 6 - praca w zespole przedmiotowym - prowadzenie Zespołu Klasowego na bieżąco 2. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli - uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych 3. Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki nauczania języka angielskiego - studiowanie literatury i czasopism metodycznyc 5. Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole. - udział w pracach komisji maturalnej i wewnątrzszkolnych komisjach egzaminacyjnych - opieka nad samorządem szkolnym - prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do olimpiad przedmiotowych i konkursów 6. Pogłębianie wiedzy i umiejętności wychowawczych - podnoszenie kompetencji i umiejętności wychowawczych poprzez udział w różnych formach doskonalenia - studiowanie literatury dotyczącej spraw wychowawczych 7. Współpraca z rodzicami - przeprowadzanie zebrań i indywidualnych spotkań z rodzicami - przeprowadzenie ankiet/szkoleń dla rodziców § 8 ust.2 pkt. 2 „Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej” 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną - uczestniczenie w kursach doskonalących, szkoleniach, warsztatach z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej okres stażu 2. Umiejętne posługiwanie się komputerem w pracy dydaktycznej i wychowawczej - przygotowywanie pomocy dydaktycznych (testy, sprawdziany, ćwiczenia, prace domowe) i wychowawczych (ankiety, testy psychologiczne) przy pomocy różnych programów komputerowych, edukacyjnych, internetu, słowników multimedialnych - płynne posługiwanie się elektronicznym dziennikiem lekcyjnym 3. Wykorzystywanie zasobów internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej - wykorzystanie internetu do kontaktu z innymi nauczycielami, wydawnictwami językowymi, instytucjami - prowadzenie zajęć z użyciem komputera i internetu - publikacje na stronie internetowej szkoły, współpraca z nauczycielem informatyki § 8 ust.2 pkt. 3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć” 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami - prowadzenie lekcji otwartych dla pozostałych nauczycieli - udostępnianie własnych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń innym nauczycielom - wymiana doświadczeń w ramach zespołu przedmiotowego - opracowanie scenariuszy zajęć i udostępnienie innym nauczycielom 2. Publikowanie własnych materiałów dydaktycznych - udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na stronie internetowej szkoły 3. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych - dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem okres stażu § 8 ust.2 pkt. 4a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” 1. Opracowanie programu działań wychowawczych. - przygotowanie i wdrożenie programu w klasie 3C oraz jego ewaluacja 2. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego. - praca z uczniem 3. Praca nowymi metodami rozwijającymi umiejętności interpersonalne uczniów i nauczyciela. - wdrażanie metod do pracy z uczniami § 8 ust.2 pkt. 4b ”Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych” Pełnienie funkcji egzaminatora OKE w zakresie egzaminu maturalnego z języka angielskiego - praca w komisji egzaminacyjnej na maturze - sprawdzanie prac maturalnych wg harmonogramu OKE § 8 ust.2 pkt. 4c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” 1. Poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych - prowadzenie zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla klas maturalnych oraz uczniów mających problemy w nauce - praca z uczniem zdolnym, przygotowanie do konkursów 2.Współorganizowanie innych uroczystości szkolnych i akademii - organizowanie Dni Języków Obcych - przygotowanie uczniów do udziału w akademiach wg harmonogramu szkoły § 8 ust.2 pkt. 4e „Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami” 1. Nawiązanie współpracy z wydawnictwami językowymi - pozyskiwanie darmowych pomocy dydaktycznych, książek, filmów do biblioteki 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym. - zorganizowanie warsztatów profilaktycznych wg potrzeb - spotkania i rozmowy 3. Nawiązanie współpracy z pielęgniarką szkolną -zaproszenie pielęgniarki na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji o higienie uczniów w okresie dojrzewania 4. Nawiązanie współpracy z Komendą Powiatową Policji w Rykach -zaproszenie przedstawiciela policji na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji na temat zagrożeń dotyczących młodzieży (dopalacze, cyberprzemoc itp.) 5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rykach - konsultacje w sprawie uczniów z problemami edukacyjnymi bądź wychowawczymi - przeprowadzanie zajęć integracyjno – wychowawczych w klasie wg potrzeb § 8 ust.2 pkt. 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” 1. Diagnoza dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - rozpoznanie, opis i analiza przypadku edukacyjnego lub wychowawczego - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych Opracowała: mgr Angelika Kłos Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |