![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Agata Misiak, 2020-10-19 Broczyno Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciel dyplomowanySzkoła Podstawowa Towarzystwa Salezjańskiego im. św. Jana Bosko w Trzcińcu Plan rozwoju zawodowego Nauczyciela Mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy Nauczyciela Dyplomowanego mgr Agata Misiak Rozpoczęcie stażu : 1 września 2020r. Okres stażu : 2 lata i 9 miesięcy Zakończenie stażu : 31 maja 2023r. Plan został sporządzony w oparciu o: „Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.03.2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli” Cel główny stażu zawodowego: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele szczegółowe realizowanego stażu: • uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, • wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej • umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, • prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć • opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich • poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych • wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami • umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNE Z ROZPORZĄDZENIEM MEN W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO Z 1 MARCA 2013 ROKU Zadania organizacyjne Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dokumentowanie realizacji zadań Poszerzenie wiedzy na temat awansu zawodowego. Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia). Lektura publikacji MEN w internecie, serwisów edukacyjnych przeznaczonych dla nauczycieli. Opracowanie i wdrażanie planu awansu zawodowego Okres stażu Znajomość przepisów prawa oświatowego, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, potwierdzeń itp. Przygotowanie sprawozdania z odbytego stażu. Okres stażu czerwiec 2023r Gromadzenie dokumentów Sprawozdanie z odbytego stażu Zgodnie z § 8 ust.1 w planie uwzględniono następujące treści: • podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy , w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. • realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. • pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły , samodzielnie lub przez udział różnych formach kształcenia ustawicznego. §8 ust. 2, pkt. 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Diagnozowanie i badanie osiągnięć edukacyjnych ucznia. Konstruowanie testów diagnozujących uczniów, przeprowadzenie badań, analiza i wnioski do dalszej pracy. -testy, analiza wyników, wnioski - okres stażu (wrzesień, maj ) 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. Udział w kursach, szkoleniach, konferencjach, warsztatach metodycznych i dydaktycznych oraz w innych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły. - zaświadczenia - okres stażu 3. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności (doskonalenie warsztatu pracy). Samokształcenie, czytanie prasy, literatury fachowej i poradników metodycznych. - adresy stron internetowych, spis literatury - okres stażu 4. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. Przygotowanie środków dydaktycznych i pomoc uczniom w przygotowaniu do konkursów. Praca indywidualna z uczniem zdolnym. Opracowanie i przeprowadzenie wewnątrzklasowych i międzyklasowych konkursów. Przygotowanie uczniów do szkolnych i pozaszkolnych konkursów przyrodniczych i chemicznych. -dyplomy, podziękowania - okres stażu, wg potrzeb 5. Organizowanie zajęć dodatkowych. Praca z uczniem zdolnym oraz posiadającym trudności w nauce. Przygotowanie planu pracy. - plan zajęć - okres stażu 6. Organizacja i opieka nad uczniami podczas wycieczek. Organizacja wycieczek krajoznawczych. - karty wycieczek - okres stażu 7. Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z biologii, chemii, fizyki i matematyki. Zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania . Zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi. - podpis ucznia na karcie zapoznania z regulaminami szkoły -wrzesień, okres stażu 8. Doskonalenie metod i form pracy. Stosowanie w pracy metod aktywizujących, indywidualizacja nauczania: praca z uczniem zdolnym w ramach przygotowania do konkursów oraz uczniem mającym problemy edukacyjne na zajęciach dodatkowych. Studiowanie literatury fachowej. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów. Wykorzystanie techniki komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. - scenariusze, udział uczniów w konkursach, obecność uczniów na zajęciach dodatkowych - okres stażu 9. Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym. Organizowanie gazetek tematycznych. Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych do własnej biblioteki. - materiały - okres stażu 10. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - sprawozdanie - maj 2023 §8 ust. 2, pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami. Opracowanie dokumentów w tym scenariuszy lekcji biologii, chemii, fizyki i matematyki z wykorzystaniem programów komputerowych i Internetu. Prowadzenie lekcji i zajęć dodatkowych z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych (np. Khan, Scholaris), encyklopedii multimedialnych, map multimedialnych, Internetu. Stworzenie dzięki technologii komputerowej narzędzi diagnostycznych, ewaluacji oraz materiałów pomocnych podczas zajęć. - scenariusze zajęć, prezentacje multimedialne, karty pracy, testy, prace klasowe, pomoce naukowe, sprawdziany, scenariusze szkolnych uroczystości, dyplomy dla uczniów - okres stażu 2. Wykorzystanie umiejętności informacyjnych na zajęciach pozalekcyjnych. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem technologii informacyjnej. - zaświadczenie - okres stażu 3. Wykorzystanie Internetu jako cennego źródła informacji. Systematyczne wykorzystywanie stron internetowych o tematyce pedagogiczno – oświatowej. - wykaz stron internetowych - okres stażu 4. Dokumentacja życia szkoły. Wykorzystanie strony internetowej szkoły do prezentacji efektów pracy. - zdjęcia, filmy, informacje na stronie internetowej szkoły - okres stażu 5. Wykorzystanie Internetu oraz technologii komputerowej podczas sporządzania dokumentacji Zespołu Przedmiotowego. Sporządzenie dokumentacji. - dokumenty, plany zespołu, wewnątrzprzed- miotowy system oceniania - okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły. Prowadzenie zajęć otwartych. Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom szkoły scenariuszy lekcji, ankiet, materiałów dydaktycznych, scenariuszy szkolnych uroczystości. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, wychowawców i rodziców. Konsultacje, wymiana poglądów i dzielenie się doświadczeniami z nauczycielami różnych przedmiotów na tym samym poziomie. Współpraca z nauczycielami przedmiotów matematycznych i przyrodniczych zatrudnionych w innych placówkach. - scenariusze, ankiety, zaświadczenia - okres stażu 2. Opublikowanie w Internecie autorskich materiałów dydaktycznych. Przygotowanie materiałów i publikacja prac własnych i uczniowskich na szkolnej stronie www. - publikacja na stronie internetowej szkoły - okres stażu, wg potrzeb 3. Aktywny udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego. Dzielenie się spostrzeżeniami, sporządzanie dokumentacji zespołu przedmiotowego. - dokumenty z pracy zespołu - okres stażu 4. Upowszechnienie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Prezentacje materiałów. - umieszczenie prac na gazetce ściennej, prezentacje multimedialne - okres stażu, wg potrzeb § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Przygotowanie i realizacja programu zajęć edukacyjnych, pozalekcyjnych – kółko przyrodnicze, zajęcia dodatkowe z chemii. Opracowanie programu, wdrożenie programu oraz jego ewaluacja. - opracowany program - okres stażu 2. Opracowanie założeń do pracy z uczniem z opinią, orzeczeniem z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Analiza treści opinii wydanej przez PPP. Dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb ucznia. Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych. - notatki - okres stażu, wrzesień § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Promocja placówki poprzez współpracę z różnymi instytucjami Współpraca z PPP, Kuratorami Sądowymi, PCPR, Opieką Społeczną itp - zdjęcia i sprawozdanie zamieszczone na stronie internetowej szkoły - udział w organizowanych przez placówki konkursach, wizyty w placówkach, spotkania z ciekawymi ludźmi - okres stażu, wg potrzeb 2. Prezentowanie osiągnięć dzieci w środowisku lokalnym. Prezentacja efektów pracy dzieci poprzez przedstawienie małych form teatralnych związanych z przeprowadzonymi projektami w trakcie stażu oraz organizacja konkursów. - poświadczenie dyrektora - zdjęcia i sprawozdanie zamieszczone na stronie internetowej szkoły - prace plastyczne, ulotki, projekty - okres stażu 3. Praca z uczniem zdolnym i słabym. Prowadzenie kółek zainteresowań oraz zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do udziału w konkursach ( np. Orzeł przyrodniczy, Małą ojczyzną mą nasze bory są) i projektach edukacyjnych (np. Tydzień dla zdrowia, Dzień Ziemi). Organizacja zajęć dodatkowych dla uczniów wymagających wsparcia. - dyplomy, dzienniki zajęć, potwierdzenie dyrektora szkoły - okres stażu, wg potrzeb 4. Organizowanie i współorganizowanie apeli, uroczystości i imprez Organizacja i współpraca przy organizowaniu różnych uroczystości szkolnych związanych z obchodami świąt państwowych, ważnych rocznic i wydarzeń. Opracowanie scenariuszy- przygotowanie uczniów do udziału w uroczystych apelach. Okres stażu Scenariusze, zdjęcia 5. Stosowanie w pracy metod aktywizujących Poszukiwanie nowych, ciekawych metod pracy. Dzielenie się spostrzeżeniami podczas spotkań Rady Pedagogicznej, zespołów wychowawczych Okres Stażu Notatki 6. Promowanie szkoły Prezentacja wyników działań uczniów na terenie kraju, powiatu czy gminy poprzez udział w międzyszkolnych, powiatowych oraz ogólnopolskich konkursach i publikowanie wyników na szkolnej stronie internetowej. - sprawozdanie na stronie szkoły - okres stażu, wg potrzeb § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Konsultacje, analiza wskazań poradni, praca z uczniem mającym trudności w nauce, zgodnie z sugestiami poradni. - poświadczenie dyrektora - okres stażu 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Współpraca z pedagogiem w zakresie rozwiązywania problemów występujących u uczniów, analizowanie poszczególnych przypadków i wspólne poszukiwanie rozwiązań. - potwierdzenie pedagoga - okres stażu 3. 3. Współpraca z instytucjami wspierającymi dziecko i rodzinę, działającymi na rzecz edukacji, bezpieczeństwa i zdrowia dzieci Udzielanie pomocy wychowankom zgodnie z zaleceniami PPP. Sporządzanie opinii o wychowankach na potrzeby instytucji. Sporządzanie wniosków o podjęcie stosownych działań w sytuacjach problemowych. Okres Stażu Zaświadczenia, opinie, wnioski 4. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnych. Udział w Wigilii szkolnej, B’oskarach, Festynie Radości, Święcie Szkoły - scenariusz uroczystości, - poświadczenie dyrektora - okres stażu, wg potrzeb 5. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. Integracja zespołów klasowych: uroczystości, wycieczki, praca w grupach, pomoc koleżeńska. - wpis w dzienniku, karty wycieczek - okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Lp. Zadania Formy realizacji Efekty realizacji Termin 1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. Własne refleksje po odbytych szkoleniach i dzielenie się nimi z nauczycielami. - zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego - okres stażu 2. Organizacja konkursów szkolnych. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach oraz organizacja konkursów na temat: - wiedzy przyrodniczej - ekologicznej - chemicznej - potwierdzenie dyrektora szkoły - okres stażu § 8 ust. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania Formy realizacji Efekty realizacji Termin 1. Opis i analiza przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych Zdiagnozowanie problemu wychowawczego. Ustalenie metod pracy z młodzieżą i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Opracowanie IPET, Współtworzenie Systemu Oceny Funkcjonowania Wychowanka MOW Udział w zespołach wychowawczych i pomocy psych - pedag. Pomoc wychowankowi podczas nauki własnej Indywidualna praca z wychowankiem. Okres stażu Opis i analiza przypadku. Opracowane dokumenty Zaświadczenia Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. opracowała: mgr Agata Misiak ………………………………………… ……………………………………………… Data i podpis Dyrektora Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |