Katalog Marcin Zieliński, 2020-10-08 Gołdap Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Marcin Zieliński Zajmowane stanowisko: nauczyciel wychowania fizycznego Stopień zawodowy: nauczyciel mianowany Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa w Dubeninkach, ul. Szkolna 1, 19-504 Dubeninki Czas trwania stażu: 01.09.2020 – 31.05.2023 Dyrektor szkoły : Teresa Żyżyk Podstawa prawna: – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (rozdział 3a - Awans zawodowy nauczycieli) ) § 8 ust. 3 pkt. 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Uwagi 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, oraz planu rozwoju zawodowego. • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. Okres stażu wrzesień 2020 2. Udział w szkoleniach w zakresie stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. • Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach w zakresie stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Okres stażu . 3. Poszerzanie warsztatu pracy samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. • Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, kursy, warsztaty, itp.). • Studia podyplomowe – Integracja Sensoryczna • Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej. • Korzystanie z zasobów biblioteki własnej i portali internetowych. • Tworzenie własnego warsztatu pracy. Okres stażu 4. Wykorzystywanie metod aktywizujących w codziennej pracy z uczniem. • Stosowanie w pracy z uczniami metod aktywizujących. • Przygotowanie pomocy i akcesoriów do zajęć metodami aktywizującymi. • Wdrożenie uczniów do aktywnego udziału w zajęciach wychowania fizycznego i systematycznego noszenia strojów sportowych. Okres stażu 5. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. • Korzystanie z e- szkoleń, • Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera. • Prowadzenie gazetki o tematyce sportowej. • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego i innych opracowywanych materiałów na stronach internetowych oraz na portalach społecznościowych poświęconych awansowi zawodowemu. • Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych i internetu. • Korzystanie z poczty elektronicznej, dziennika elektronicznego oraz mediów społecznościowych do kontaktu z nauczycielami, uczniami, rodzicami. Okres stażu § 8 ust. 3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Uwagi 1. Aktywna praca w zespole przedmiotowym nauczycieli • Aktywna praca w zespołach ds. : - opracowania planu pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły, -opracowania wewnętrznej procedury bezpieczeństwa dotyczącej zapobiegania i przeciwdziałania COVID-19 na terenie Szkoły podstawowej w Dubeninkach, -promocji szkoły, -prowadzenia kroniki szkolnej, -klasowego klas I- III i IV-VIII, • Współtworzenie wymaganej dokumentacji z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej. • Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w zakresie metod, form pracy oraz wykorzystywanych środków dydaktycznych. • Konsultacje koleżeńskie i dzielenie się spostrzeżeniami na temat rozwiązywania bieżących problemów opiekuńczo- wychowawczych. • Przekazywanie wiadomości, dzielenie się materiałami z odbytych kursów, szkoleń, warsztatów. Okres stażu 2. Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami na portalach internetowych. • Opracowywanie materiałów oraz dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami na portalach internetowych. Okres stażu 3. Przeprowadzenie co najmniej 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. • Prowadzenie lekcji otwartych, ewaluacja i omówienie prowadzonych zajęć z osobami obserwującymi. 1 godzina w każdym roku stażu . 8 ust. 3 pkt. 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Uwagi 1. Prowadzenie zajęć uwzględniających potrzeby i zainteresowania uczniów w celu podniesienia jakości pracy szkoły. • Stosowanie różnorodnych form i metod pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. • Zachęcanie do rozwijania pasji i zdolności uczniów oraz popularyzowanie ich sukcesów, • Prowadzenie zajęć sportowych w ramach zajęć pozalekcyjnych, • Angażowanie uczniów do udziału w zawodach sportowych, • Organizowanie wycieczek szkolnych. Okres stażu 2. Organizacja ciekawych inicjatyw dla uczniów oraz włączanie uczniów w działalność charytatywną. • Przygotowanie uczniów do udziału w zawodach sportowych na szkolnym i pozaszkolnym etapie, • Współpraca z organizacjami i instytucjami: -Gminnym Centrum Kultury w Dubeninkach -Ochotniczą Strażą Pożarną w Dubeninkach, -Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Gołdapi, - Szkolnym Związkiem Sportowym w Gołdapi, -Komendą Powiatową Policji w Gołdapi, -Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Gołdapi, -Starostwem Powiatowym w Gołdapi. • Udział w akcjach charytatywnych: - zbiórka plastikowych nakrętek, -Góra Grosza, -Sprzątanie Świata, -Bezdomna Kartka - współpraca z Fundacją na Rzecz Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych "Pomóż i Ty" • Udział w Programie Polskiej Akcji Humanitarnej- „ Godziny wychowawcze ze światem” Okres stażu 3.09.2020 Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. • Udział w różnorodnych formach szkoleniowych, pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Okres stażu 4. Propagowanie zawodów sportowych i opieka nad uczniami biorącymi w nich udział. • Przygotowanie uczniów do zawodów sportowych na szczeblu powiatowym, rejonowym oraz wojewódzkim. Okres stażu 5.09.2020 Współpraca z rodzicami w celu rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci. • Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z PPP w Gołdapi, • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych. • Zebrania z rodzicami • Indywidualne rozmowy i konsultacje z rodzicami, • Kontakt poprzez dziennik elektroniczny- Librus, • Systematyczna praca nad rozwojem samodzielności oraz wzrostem umiejętności społecznych uczniów • Współpraca z pedagogiem szkolnym. Okres stażu 6.09.2020 Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. • Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, wyjść pozaszkolnych, zawodów sportowych. • Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego. Okres stażu § 8 ust. 3 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Uwagi 1.0 Opracowanie i wdrożenie programu/ innowacji. • "Ruch może zastąpić większość lekarstw -żaden lek nie zastąpi ruchu" Okres stażu § 8 ust. 3 pkt. 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Uwagi 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu. • Ustalenie zasad współpracy z nauczycielem kontraktowym. • Pomoc w tworzeniu planu rozwoju zawodowego. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela kontraktowego. • Pomoc w przygotowaniu scenariusza , obserwacja zajęć , omówienie zajęć. • Przygotowanie opinii o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu ze szczególnym uwzględnieniem obserwowanych zajęć prowadzonych przez nauczyciela. Okres stażu Plan ma charakter otwarty i może być modyfikowany w trakcie realizacji. …………………………………………… data, podpis nauczyciela Zatwierdzam do realizacji: ………………………………………………….. data, podpis Dyrektora Szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |